Hoppa till innehåll
andez

Kullsjön Lerum

Recommended Posts

.. Ja, nu har man återvänt till Kullsjön och dess fina regnbågar .. fiskar ofta här tidig vår och sen höst när inte så värst mycket annat bjuds .. det är en fin sjö med bra kvalitet på fisken och god tillgång .. En höstregnbåge är inte att förlöjliga, de är grymt starka och drar mycket hårt .. riktiga tafsknäckare .. :lol:

Någon mer än jag fiskar i Kullsjön så här års? .. lite rapporter här kan ju vara kul .. :lol:

Denna tog jag förra helgen, härligt höstväder och vakande regnbåge .. tappade en större och tog en mindre senare på streaking caddis i skymningen .. fisken på bildden tog en liten myggpuppa ..

post-4501-1223810222_thumb.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

hej,

själv fick jag där min första fisk på fluga.

förra söndag var jag där och tappade en RB. fluga var oliv-brun wolly bugger.

Mvh RB

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har åkt förbi Kullsjön några ggr. Ser trevligt ut! Vart kan man lösa fiskekort?

Mvh

Paul

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Har åkt förbi Kullsjön några ggr. Ser trevligt ut! Vart kan man lösa fiskekort?

Mvh

Paul

M&M samt shellmacken?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
.. Ja, nu har man återvänt till Kullsjön och dess fina regnbågar .. fiskar ofta här tidig vår och sen höst när inte så värst mycket annat bjuds .. det är en fin sjö med bra kvalitet på fisken och god tillgång .. En höstregnbåge är inte att förlöjliga, de är grymt starka och drar mycket hårt .. riktiga tafsknäckare .. :blush:

Någon mer än jag fiskar i Kullsjön så här års? .. lite rapporter här kan ju vara kul .. :D

Denna tog jag förra helgen, härligt höstväder och vakande regnbåge .. tappade en större och tog en mindre senare på streaking caddis i skymningen .. fisken på bildden tog en liten myggpuppa ..

Åker förbi Kullsjön varje dag till och från jobbet. Fiskar annars mest i Lilla Lövsjön (Gråbo) eftersom jag är med i klubben som sköter den. I fredags var första gången på ett par år som jag fiskade i Kullsjön. Det vakade en hel del trots det miserabla vädret. Fiskegudarna var inte riktigt med mig så mitt resultat blev fyra tappde, varav en var riktigt fin. Kastade på ett vak och den tog min Black and Peacock direkt. Drog ut hela linan två gånger och den klev av ungefär samtidigt som jag insåg att den inte går i håven. En underbar fiskeeftermiddag trots spöregn. Nästa gång.......

Redigerad med Ljubo

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Va uppe i Kullsjön idag med HåkanViskafors, trots vind o regn vakade en hel del fiskar, receptet för dagen var bärfis imitation, dock är jag så jävla kass på att binda sådana här så en fisk var lika med en fluga , men roligt med spöryck

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag var vid kullsjön i söndags med två kompisar, tror vi träffa på dig andez å önskade varandra sketfiske! :blush:

Själv fick jag en liten öring kring 35 (c&r) samt en regnbåge kring 45-50 cm som hängde med hem. Bra fart i den trots att det inte var världens vackraste båge direkt. Bägge tog på bitch-creek nymf.

En av mina kompisar fick en mindre (men snyggare) båge i det berömda sista kastet. Totalt sett ett trevligt fiske med mycket fisk synlig.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kul att det är så många här som fiskar i kullsjön, vi borde nästan mötas upp och göra gemensam sak i fisket någongång .. för er som inte känner till sjön kommer här lite mer info.

Kullsjön ligger i Härskogen i Lerum utanför Göteborg.

Fiskekort köpes á 120:- på ..

-Norsk Hydro i Lerum

-Stjärnås sportfiske

-LB Flugfiske

-M&M

-Lerums kommunalhus

-Ryasand

(Kommer Du från Härryda köper Du fiskekortet hos Ryasand, 100 m upp på Härskogsvägen mot Lerum,

adress Härskogsvägen 215, tel. 0301-30200, öppet för det mesta!)

http://www.lsff.org/fiskevatten.php

kull5.jpg

Jag var vid kullsjön i söndags med två kompisar, tror vi träffa på dig andez å önskade varandra sketfiske! :blush:

Själv fick jag en liten öring kring 35 (c&r) samt en regnbåge kring 45-50 cm som hängde med hem. Bra fart i den trots att det inte var världens vackraste båge direkt. Bägge tog på bitch-creek nymf.

En av mina kompisar fick en mindre (men snyggare) båge i det berömda sista kastet. Totalt sett ett trevligt fiske med mycket fisk synlig.

Tjena .. ja, det var jag som satt vid elden när ni dök upp .. om det nu va ni för jag vill minnas att det var på lördagen .. :D

Åker förbi Kullsjön varje dag till och från jobbet. Fiskar annars mest i Lilla Lövsjön (Gråbo) eftersom jag är med i klubben som sköter den. I fredags var första gången på ett par år som jag fiskade i Kullsjön. Det vakade en hel del trots det miserabla vädret. Fiskegudarna var inte riktigt med mig så mitt resultat blev fyra tappde, varav en var riktigt fin. Kastade på ett vak och den tog min Black and Peacock direkt. Drog ut hela linan två gånger och den klev av ungefär samtidigt som jag insåg att den inte går i håven. En underbar fiskeeftermiddag trots spöregn. Nästa gång.......

Ja, det finns mycket fisk som gått länge i sjön och är stora och urstarka, har själv tappat fisk som visat mig backingen flera gånger .. fantastiskt roligt, inte just när det släpper men ändå ;) .. för två veckor sedan togs det en feting på drygt 4kg ..

Redigerad med andez

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jag fiskar till och från i Kullsjön, framförallt efter att våra klubbsjöar där uppe har stängt för året, men även tidigare p.g.a de massiva kläckningarna av fjädermygg som förekommer i sjön.

Både fiske med sjunkande men framförallt flytande fjädermyggsimitationer typ shuttlecock tycker jag är otroligt roligt.

Tidiga, tidiga mornar är fisken ofta ostörd och man kan ha ett mycket trevligt fiske på närhåll.

Dessutom är öringarna i sjön både roliga och svåra att fiska efter.

U

Ja .. de gillar mygg de där bågarna .. cluster fuck's i stl. 18-16 har fungerat kanon för mig ..

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag var där igår med Thomas D.

Första gången jag besökte sjön så jag la ner lite tid på att "reka området"

Trevlig sjö att fiska vid. Svårfiskad för nybörjare inom flugfisket kan jag tänka mig då det inte finns så mycket utrymme bakåt så att säga.

Jag landade tre stycken småbågar och tappade två. Alla fem var i den södra viken bland näckrosorna och de tog på en Spider storlek 18.

Mycket fisk som visade sig över hela sjön trots sketvädret med rejäl vind och ösregn. Jag fick ingen mer kontakt med fisk trots idogt dängande runte hela sjön och alla möjliga varianter på tafsen :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Kört folk fortfarande lika idiotfort på vägen vid sjön? Det vill jag minnas var den stora nackdelen med fisket där.... Fin sjö annars.

ja, det är som en racerbana, folk kör som vetvillingar på den vägen, men i vattnet är det ingen fara

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har varit där 2 gånger. Tycker det e för mycket folk där :S. Och sist bada en polack också gör ju det änu mer oseriöst. Dock finns det mycket fisk där 3 bågar och 1 öring har jag fått än så länge där.

Men blir säkert fler gånger bara det inte e 40 pers där :S

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Låter som ett trevlig ställe. Får nog bli en sväng dit i höst när suget blir för stort.

Får man använda flytring i sjön? Får juh snart hem min från usa, kommer vara ivrig att testa den!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det är bara jag som kör lugnt förbi sjön varje dag! Måste ju kolla om det vakar :D

Det vakar faktiskt väldigt ofta när jag passerar vid sju-halvåtta på morgonen. Tyvärr måste man till jobbet då.

Tycker också att vägen, trängslen och inflygningen till Landvetter drar ner intrycket av en supertrevlig fiskesjö. Därför rekommenderas Lilla Lövsjön. Där kommer det garanterat inga bilar tio meter från sjön.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Låter som ett trevlig ställe. Får nog bli en sväng dit i höst när suget blir för stort.

Får man använda flytring i sjön? Får juh snart hem min från usa, kommer vara ivrig att testa den!

Perfekt sjö för flytring!

...man jag vet inte om man får använda den där..... Det står inget om det på fiskekortet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Har varit där 2 gånger. Tycker det e för mycket folk där :S. Och sist bada en polack också gör ju det änu mer oseriöst. Dock finns det mycket fisk där 3 bågar och 1 öring har jag fått än så länge där.

Men blir säkert fler gånger bara det inte e 40 pers där :S

Jag tycker det kan vara kul att träffa på lite folk när man fiskar RB, bäcköring o.dyl. är en annan sak .. och det har alltid funnits plats, det finns många bra ställen runt sjön ..

.. men jag vill också tillägga att det inte finns något oseriöst med kullsjön, mycket bra skött sjö .. och varför skulle det inte vara okej att bada?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Om jag står och fiskar 30m ifrån han och han börjar bada . Det e inte okey enligt mig. Sedan ja självklart e det kul att träffa folk när man fiskar. Men inte så mycket att man inte själv får plats :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag och polaren var där i lördags och hade ett riktigt trevligt fiske!

Vi fick ca 15 fisk + en hel del hugg/tappade. Vi höll till i viken vid vindskyddet...

Idag var jag Ricky och Hartmanius där, skapligt fiske under de 4-5tim vi fiskade.

Jag fick 3 öringar och 1 båge, Ricky fick 2st och Hartmanius 3..

Jag (vi) bommade en del hugg, de var oerhört försiktiga!

Nästintill alla fiskar under dessa 2 pass föll för en klassiker - Montana... :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jag och polaren var där i lördags och hade ett riktigt trevligt fiske!

Vi fick ca 15 fisk + en hel del hugg/tappade. Vi höll till i viken vid vindskyddet...

Idag var jag Ricky och Hartmanius där, skapligt fiske under de 4-5tim vi fiskade.

Jag fick 3 öringar och 1 båge, Ricky fick 2st och Hartmanius 3..

Jag (vi) bommade en del hugg, de var oerhört försiktiga!

Nästintill alla fiskar under dessa 2 pass föll för en klassiker - Montana... :wub:

jaha..då va fisken slut då ja...

:wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Var där idag med madgas .. fisken var aktiv men svårflörtad, gick och sög mygg innan det började blåsa upp och regna .. tog en på ett hares ear soft hackel intagen med nästan obefintlig handtvist ..

post-4501-1224346390_thumb.jpg

post-4501-1224346396_thumb.jpg

post-4501-1224346402_thumb.jpg

post-4501-1224346408_thumb.jpg

Redigerad med andez

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.