Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Badringen är i säkert behåll :D Någon fisk blev det dock inte.

Såg förresten på vägen hem att det las ut nät utanför Getåbäcken, kan något sådant verkligen vara tillåtet, någon som vet? 

Tråkig syn det där Butcher :'( Hoppas verkligen att öringen befinner sig på andra jaktmarker så nötterna får plocka upp ett öringtomt nät imorgon med en massa mört och annan vitfisk. ;D

Hör av dig om du ska fiska imorgon!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Guest Butcher

Ja det är verkligen tråkigt att det läggs nät där, nätfiske i närheten av bäckmynningen tror jag leder till en selektion av vildfisk från getåbäcken :'(

Är det någon som vet om det går att se skillnad mellan den odlade öringen som sätts ut i motala ström och den vilda öringen i bråviken? För visst är öringen som sätts ut i motala ström inte fenklippt?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher

Tog en tur till bråviken idag med Silver is what counts. Blev en öring på 2kg, flugan den tog på var en wiggler special storlek 8. Bild nedan :D

Fick även en öring på 60cm den 2/1-07, tog på en magnus i storlek 8.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Tog en tur till bråviken idag med Silver is what counts. Blev en öring på 2kg, flugan den tog på var en wiggler special storlek 8. Bild nedan :D

Gratulerar till en kalasfin hö!  :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Härligt att tråden lever! Finfin fisk Butcher  ;) Även om den e ganska brun så va den rätt prydlig ändå. Vart åkte ni?

Södra sidan.. ja du det kan va lite svårt att komma till pga all vass där. Men jag tror att det finns dem som drar lite öring där med båt längre fram på våren.. Det är i alla fall rykten jag har hört.

Näten.. Kolla med kustbevakningen eller länsstyrelsen. Jag tror inte att det är tillåtet men man vet aldrig, ibland kan man stöta på konstiga regler. Men är det olagligt är det främst ett ärende för vår kustbevakning, som jag när vi ändå talar om dem, såg den 2/1 på runda i bråviken.. Fast så lång in som Getå åkte de ej. :P

Man blir sugen på att svinga spöet igen snart!! :-*

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grattis.

Hoppas du tar en blank nästa ggr.

Det är tråkigt med nät dock, bara att försöka att anmäla.

Som tur är det ganska mycket öring i bäckarna så de tar inte alla iaf.

Mvh sasse

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nu har inte jag fiskat havsöringen i Bråviken mer än några år men är det inte väldigt mycket brun fisk i år? Eller har det med årstiden att göra? När jag började fiska havsöring i bråviken fick jag mestadels blänkare. Men under den senaste tiden har lekfisken dominerat fullständigt och man bara längtar efter den där fina blänkaren. I år har jag fått en blänkare ,men den fick gå tillbake eftersom den var så så liten. vad säger ni andra om detta, är ni av samma uppfattning?

Kan det rent av vara ett gott tecken på att det är brun fisk i farten? Kanske ett tecken på mycket vild fisk.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

rensvind : är du med i Lkpg flugfiskeklubb? .

själv är jag också ifrån Linköping.

jag hänger gärna på nån helg framöver om ni ska ha nån träff i viken.

jag får åka o köpa mig ett par vadare innan bara  ;D

hojjta i pm om det blir nåt! / Robin

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

JohanD på forumet och jag har preliminärt snackat om att ha en liten fisketräff i Bråviken nästa vecka på tisdagen. Platsen (som e riktigt superhemlig!! ;D  :-X) ligger nånstans i de yttre regionerna. Vi tyckte det vore kul om fler edgare drog på sig vadarna och hängde med!

Tiden är som sagt lite öppen än så länge.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Bråviken? Var i landet är det?

Synd att det ska vara på en så dum dag =/ Man jobbar ju tills det blir mörkt.. annars hade jag varit sugen  ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher
Härligt att tråden lever! Finfin fisk Butcher  ;) Även om den e ganska brun så va den rätt prydlig ändå. Vart åkte ni?

Södra sidan.. ja du det kan va lite svårt att komma till pga all vass där. Men jag tror att det finns dem som drar lite öring där med båt längre fram på våren.. Det är i alla fall rykten jag har hört.

Näten.. Kolla med kustbevakningen eller länsstyrelsen. Jag tror inte att det är tillåtet men man vet aldrig, ibland kan man stöta på konstiga regler. Men är det olagligt är det främst ett ärende för vår kustbevakning, som jag när vi ändå talar om dem, såg den 2/1 på runda i bråviken.. Fast så lång in som Getå åkte de ej. :P

Man blir sugen på att svinga spöet igen snart!! :-*

Fick öringen på bilden i de yttre delarna av bråviken ;) kan även nämna att den var odlad. Öringen från den 2/1 fick jag i bodaviken på första kastet direkt när flugan landa i vattnet :P ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Fick öringen på bilden i de yttre delarna av bråviken ;) kan även nämna att den var odlad. Öringen från den 2/1 fick jag i bodaviken på första kastet direkt när flugan landa i vattnet :P ;D

Hur ser man att den är odlad? finns det några säkra sätt avgöra om en öring är odlad efter längre tid?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher
Hur ser man att den är odlad? finns det några säkra sätt avgöra om en öring är odlad efter längre tid?

Den hade klippt fettfena. Annars vet jag inte om det går att skilja dem åt ???

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

varför är det bara sådant man får höra att det hugger direkt på första kastet.

det har jag alldrig varit med om själv hoppas den dagen kommer  8)  :(  8)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher
JohanD på forumet och jag har preliminärt snackat om att ha en liten fisketräff i Bråviken nästa vecka på tisdagen. Platsen (som e riktigt superhemlig!! ;D  :-X) ligger nånstans i de yttre regionerna. Vi tyckte det vore kul om fler edgare drog på sig vadarna och hängde med!

Tiden är som sagt lite öppen än så länge.

Det skulle vara sköj! Har skola hela nästa vecka men kan försöka hitta en lucka för edgeträff på tisdagen :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher
Bråviken? Var i landet är det?

Synd att det ska vara på en så dum dag =/ Man jobbar ju tills det blir mörkt.. annars hade jag varit sugen  ;D

vid Norrköping

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Guest Butcher
varför är det bara sådant man får höra att det hugger direkt på första kastet.

det har jag alldrig varit med om själv hoppas den dagen kommer  8)  :(  8)

Plötsligt händer det ::) ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
vid Norrköping

Ahh ok =)

Synd, tisdagar är kört för mig men det hade ju varit kul. Tas det nå fisk där nu?

mvh Bass

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Japp, det tas fisk där. Har fiskat en del där i höst och sett en hel del fisk komma upp. Har själv riktigt taskig statistik visserligen :-) Fått en på blänkare på 1,7 och tappat en samt missat lite hugg. En gubbe drog en brun på 5,2 när jag var där för ca en månad sedan.

//Johan

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Stenberg: är flugfiskeklubben bra? isåfall ska jag kolla upp den.

Bilproblemet har fortfarande inte löst sig så de yttersta delarna av Bråviken blir svåråtkomliga för min del, fast det hade varit riktigt kul med en träff. Ska försöka komma ut så fort som möjligt fast det är mycket annat som måste göras på jobbet bla.

Jag kom precis hem från en långhelg på skånes sydkust och där letar man ju fiskbart vatten med rätt färg (eller åtminstone lite färg) för att det ska kännas riktigt bra att fiska. Gör ni likadant i Bråviken eller är det likadant vatten överallt? Bodaviken brukar ju vara lite färgad så det är kanske därför den är så bra!??

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Låter riktigt trevligt med en Bråvikstur. Men tyvärr har jag inte bilmöjligheter (bor i Linköping) så yttersta delarna är kört för min del. Dessutom är det alldeles för mycket jobb nu. Enda dagen den veckan är fredagen som jag skulle kunna vara ledig på. Rapportera gärna hur det gick!

MVH

/Rensvind

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.