Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Öppet från Kvarsebo iallafall. Tog en tur idag fast det var vindstilla o lyckades faktiskt lura en liten rackare på ca 600gram, alltid nåt.

Pårom i helgen bara

Tight lines Sputte

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Nu är bilproblemet äntligen löst och jag vill komma ut på kusten. Hur är isläget därute? Ligger isen fortfarande ut till nävekvarn eller?

MVH

-rensvind

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nu är bilproblemet äntligen löst och jag vill komma ut på kusten. Hur är isläget därute? Ligger isen fortfarande ut till nävekvarn eller?

MVH

-rensvind

vet inte det kan nog va ofiskbart.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Nån mer än jag som tänker på en solig dag under andra halva av april med 8 plus i luften å fin sydlig vind??  :D 8)

Då vet jag iaf var jag ska vada ut kasta !!  ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det kan man lugnt säga...nu får ishelvetet försvinna och + vädret ta över fullständigt. En helg ska bestå av både fiske och öl, inte bara öl.

Måste ju fiska innan den 31 mars i allafall.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Det ser ut att bli en del plusgrader och regn i veckan. Hur lång tid tror ni det tar för att bli av med den förbannade isen?

-Rensvind

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Is i Nävekvarn och i Sjöskogen, kollade igår. Jävla vinter

Det var som fan, jag som var ute och rekade Västra Kovik och Hummelvik för ca 1 vecka sen och där var i princip helt isfritt och fullt fiskbart. Tycker inte det vart så grymt kallt sen dess.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Va vid Nävekvarn idag och det är isfritt ute vid ön.

Det driver en hel del is utåt just nu så det verkar helt klart gå åt rätt håll.

Snart smäller det i grejerna igen :D

Sputte

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Is i Nävekvarn och i Sjöskogen, kollade igår.

Jävla vinter

Idag var den nästan borta. Ersatt av ett 40tal svanar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Vind e viktigt. Den bryter upp isen å blåser iväg den. Nu skulle det blir lite mer vind till helgen.  :)

Då får vi hoppas att det stormar västligt riktigt snart

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

10-13 C i helgen! Nu är det bara att rigga grejerna och hitta lite fisketid i kalendern  :D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Långt ut kommer det definitivt vara fiskbart. Om man bara kunde hitta lite fisketid, blir nog först 31/3 för min del  :-[

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
:) 10-13 grader och delvis sydliga vindar i nåra dagar framöver.. hehe  ;D det blir varmvatten i sydvända vikar det !! 8) 8) Det gåt nog inte att beskriva hur pefekt tajmat detta kommer efter snorkall vinter i nåra veckor och is. Öringarna kommer säkert finnas där. Jag kommer göra nåra försök, dock ej i bråviken

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Långt ut kommer det definitivt vara fiskbart. Om man bara kunde hitta lite fisketid, blir nog först 31/3 för min del   :-[

Samma här...

Tog en tur till Nävekvarns hamn igår kväll. Lösa isflak i de inre delarna av viken in mot hamnen, dock helt öppet vatten bara en liten liten bit längre ut. Med rådande väder lär nog all is vara borta inom kort  :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Är det nån som sitter inne med nån info ang, is mm, från krokek å utåt??

Isen har fått rejält mä spö idag och det är öppet frn krokek o utåt, va aldrig inne o kolla i Boda men som det blåst idag är det säkert isfritt. Det låg lite drivis längs kanterna ut mot Näverkvarn på förmiddagen men det försvann ruskigt snabbt pga den hårda vinden.

Tight lines

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Finfint, det ska blåsa hyfsat ganska länge nästa vecka från väst vilket blåser ut isen från bråviken. Hela skiten kan va väck ganska snabbt! Kanske tar en tur nästa vecka. Nuuu börjar vårfisket ! :D ;D 8)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Tog en eftermiddags/kvällstur till bråviken och nu e hela stället isfritt! Underbart vårväder!

Lite drivis i de allra innersta regionerna bara. Fick en stridig besa i boda som både hoppa och dansa på stjärten en ordentlig bit! Det värsta jag varit med och i alla fall. ca 2,5-2,8 uppskattningsvis. Återutsatt. Tog på en montanavariant efter 17tiden nån gång. Frisk vind från väst men i princip lä o Boda men en del vågor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.