Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Thanks! Fulldressade laxflugor är nytt för mig men väldigt utvecklande! Helt andra krav på material än andra flugor men jag använder material som jag har liggande bara för att öva på teknik. Får köpa in finare material om man får lust att binda fler fulldressade:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Hej Ålandsfilip.

"Nu hoppas jag att inte alla gråter över hur ful den blev, men det är inte lätt första gången! Flomfluga som skall åka i Tana, även om den är lite för dressad för det. Den måste tas fisk på iallafall, om det är möjligt...

Edit: Jag är så amatör att jag glömde djungeltuppen"

Den flugan du gjort tar garanterat lax!!! Visst är Jungle Cook fint men inte livsviktigt. Keep up the good work:D

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Premiär denna vinter med ett par varianter.

IMG_0947.JPG

• Like 4

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
1 hour ago Idivuoma sa:

Green Highlander 3/0 58mm krok. Ljusa färger

6745C8A2-2CC0-4DCC-B2A0-7E7DA40AC42D.jpeg

Den där var faktiskt FUL! FÄRGMÄSSIGT!...+ löjligt liten Jungel Cock fjäder..snål?

Redigerad med Ismo
  • Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
11 minutes ago Tafsbrott sa:

Motorsågen är nytankad .

Jupp!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Att påstå att den är en Green Highlander..ett skämt! någon annan?..snyggt annars bundet.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 hours ago Ismo sa:

Att påstå att den är en Green Highlander..ett skämt! någon annan?..snyggt annars bundet.

Jag vill att du gör en så vi får se hur dom ser ut. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
4 hours ago Tafsbrott sa:

Motorsågen är nytankad .

Kan väl sträcka mig till att kalla den för variant. Bytt ut Green Highlander grönt mot Chartreuse i dubbing, kroppshackel och grön del av vingen. Gult i vingen är bytt ut mot grått och rött mot orange. För att få den ljusare.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
På 2017-11-25 at 22:14 Tafsbrott sa:

Jag vill att du gör en så vi får se hur dom ser ut. 

Nope! ..gör bara Puppor numer..om du inte ser att vingen inte alls passar in..så sorry!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
9 minutes ago Ålandsfilip sa:

Tredje laxflugan jag gör. Liten förbättring, men det finns nog också förbättringspotential...

20171215_232551-01.jpeg

För ögat sett! lite kortare strup-hackel. 1/2 den längden. Men kanske inte för Laxen.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
14 hours ago Ismo sa:

För ögat sett! lite kortare strup-hackel. 1/2 den längden. Men kanske inte för Laxen.

Jo, tog en fjäder jag hade låg löst på bordet bara. Idag blev det en annan. Börjar få in det lite. Tycker tubflugor överlag är stora och jobbiga. Krok är mer min grej.

20171216_141524.jpg

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
2 minutes ago Ålandsfilip sa:

Jo, tog en fjäder jag hade låg löst på bordet bara. Idag blev det en annan. Börjar få in det lite. Tycker tubflugor överlag är stora och jobbiga. Krok är mer min grej.

20171216_141524.jpg

Så skall det se ut!..men en gammal räv hade sagt åt mig...för lång vinge! ..men jag skiter i honom.:D

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Just now Ismo sa:

Så skall det se ut!..men en gammal räv hade sagt åt mig...för lång vinge! ..men jag skiter i honom.:D

Jäkligt bra med tips. Man ser bara att något är fel när man är ny, då är det bra att få det svart på vitt :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Just now Ålandsfilip sa:

Jäkligt bra med tips. Man ser bara att något är fel när man är ny, då är det bra att få det svart på vitt :)

Tanke på den långa vingen..är "han menar"(tror jag)...då tuggar laxen på den,..om den inte är på humör, fiska flugan fort...då behöver inte en lång.vinge som "simmar"!(tror jag)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.