Hoppa till innehåll
Christian

Den stora ATH-tråden

Recommended Posts

Du menar byta ut nickelversionen till den som ersatte? Det är nog svårt eftersom det är en 20 år gammal rulle. Om ens det räcker...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

Min S3 har nummer 088 och har en del små kantstötningar runt kanten på stativet, dessutom några antydningar till "blåsor" i pläteringen. Den är underbar att köra lax med så jag använder den några veckor varje sommar. Den oundvikliga frågan är naturligtvis; vad kan den vara värd?

Såg en site som erbjuder en sådan i nyskick till ett pris som gjorde mej något fundersam!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svårt att sätta värde på S-rullar. En S2 passerade nyss eBay utan ett enda bud på en veckas listning, med stsrtpris $450.

Om din rulle är i tillräckligt gott skick för att passa en samlare, och det är den ursprungliga versionen i nickel, så borde den kosta $400-600. Kanske mer. Kanske mindre. Svårt att säga...

Ang rullar på nätet så gissar jag att du tittat på Aaron Days rullar. Han brukar sätta väldigt höga priser. Rullarna ligger också kvar länge...

:)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Svårt att sätta värde på S-rullar. En S2 passerade nyss eBay utan ett enda bud på en veckas listning, med stsrtpris $450.

Om din rulle är i tillräckligt gott skick för att passa en samlare, och det är den ursprungliga versionen i nickel, så borde den kosta $400-600. Kanske mer. Kanske mindre. Svårt att säga...

Ang rullar på nätet så gissar jag att du tittat på Aaron Days rullar. Han brukar sätta väldigt höga priser. Rullarna ligger också kvar länge...

:)

Tack igen Christian,

Ja, jag vet att det är svårt att uppskatta priser-det är ofta tillfället som bestämmer. Min slutsats är att jag kan lugnt njuta av att fortsätta fiska med den!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Grymt fin! Samma bromssystem som på vanliga Aras?

Nei, ikke helt. Dette er jo en helt ny modell som Ari akkurat har bygd, og han bruker systemet som sitter i alle hans nyere rullar.

Slenger opp noen bilder uten link

post-7245-0-32724900-1334300860_thumb.jp

post-7245-0-37736000-1334300865_thumb.jp

post-7245-0-21808900-1334300872_thumb.jp

post-7245-0-06357500-1334300880_thumb.jp

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej

Undrar var nånstans kan man få tag på en skruv till min AtH remco rulle .

Redigerad med darcod

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hej  Christian!

Jag hittade den här rullen i lådan! 

Kollade in forumet och undrar nu vilken variant den här är?

image.jpg

Redigerad med Mcm

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.