Saltvattensflugor
4 topics in this forum
-
Trådskaparen: Varje bindbeskrivning skapas i en egen tråd, där flugans namn finns i ämnesraden. Tips: Är det en speciell "variant" på en fluga, t.ex. 'Improved Humpy' eller 'enkel Klinkhammer', skriv i stället 'Humpy, Improved' eller 'Klinkhammer, enkel'. Detta underlättar framtida sökning genom sortering i bokstavsordning. Besökaren: För att göra tavlan mer överskådlig och tillåta maximalt antal flugor, skrivs kommentarer/frågor i samma tråd som bindbeskrivningen. Detta bidrar även till att frågor om flugan kommer att hittas och besvaras fortare och öka trådens informationsvärde. Prioriterad i tråden är dock bindbeskrivningen, så vill skaparen lägga till något i efte…
-
- 0 replies
- 22.8k views
-
-
Hej på er Detta är en rejält stor tubfluga som är bunden på en 15cm hård plastslang. Flugan gav jag bort till Nikolaj och dom har plockat Makohaj på flugan så designen blev ju lyckad. Den skall appteras med ett tandem tackel med 4/0 Tiemco SP600. Tyvärr har jag inte fått någon makohaj själv på den men det är mindre än 2 år till nästa försök. Mvh P-A Bindbeskrivning: Tub: Hård plasttub som kan ta minst 0.80 tafs i sig. Bindtråd: Vit kevlartråd Kropp: Vit bindtråd. Stjärt: två full längder av Mirror image flash Dom 3 Vingar: Sprid röd bucktail runt plaströret och dra åt ordentligt så att dom reser sig. Sedan så sprider ni runt Mirror image flash runt tubucktai…
-
Hej på er Här kommer en mycket stor fluga som jag har fått bra med Kingfish på, men den är gjord för Marlin och Makohaj. Jag gav bort ett par till Nikolaj Mathissien min guide på Nya zeeland och en av hans kunder krokade en stor blue marlin på den som tyvärr gick segrande ur striden efter 3 timmars fight. Den tar ganska så lång tid att binda men det är grym för större predatorer. Alla principerna i flugan går att applicera på midre flugor också. Mvh P-A Big and Nasty Krok: tiemco 600 SP 2-12/0 Kropp: Sheepfleece. Vinge: Mirror image i natural belly, rainbow, chartreuse och misty black. Flash: Mirage accent, krystal flash …
-
Recept på gummiminnow, bästa flugan för fiskätande Bonefish.. Bindtråd: vit. Krok: storlek 2-4 saltvatten efter egen filosofi. blya för att överhuvudtaget kunna kasta denna skapelse på ett vettigt sätt. kropp: Siliskin i färger: Prismatic silver, Mother of pearl och grön (tror att min färg heter roadslick) Ögon: 4mm För bästa ekonomi: 1 ark grön, 2 ark mother of perl, 2 ark silver prismatic. gummyminnow 1.JPG_thumb
-
- 7 replies
- 22.8k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.