Publicerat April 12, 201115 yr comment_1420265 Hej alla edgare! Jag är en 16 årig kille som går första året på gymnasiet. På fritiden spelar jag fotboll, är med kompisar och framför allt flugfiskar. Dessutom har jag börjat binda flugor. Jag bor i Göteborg och jag startade denna dagbok för att skriva om mina fiskeäventyr. Nu i våras blev jag medlem i Lerums sportfiske och fiskevårdsförening. I dag ska jag på introduktionsmöte i klubben och eventuellt om det blir fint väder ska jag ta en promenad och titta lite på klubbsjöarna. Om jag hinner få mitt medlemskort så ska jag nog ta en tur och fiska lite på söndag. Om det är någon mer här på edge som är medlem i Lerums sportfiske klubb så kan ni skriva hej. /axel Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 12, 201115 yr comment_1420267 Jag ska faktiskt också på introduktionsmötet idag. Vi lär ses där iaf Markus http://www.conductfly.se/ Rapport
Publicerat April 12, 201115 yr Författare comment_1420271 Jag ska faktiskt också på introduktionsmötet idag. Vi lär ses där iaf Markus kul ses där! Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 12, 201115 yr Författare comment_1420596 Mötet avklarat och jag har en bra känsla, det kan bli bra. På söndag blir det premiär i sötvatten, i klubbsjön och förhoppningsvis några glada vårbågar. Rapport med bilder kommer på söndag kväll. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 17, 201115 yr Författare comment_1422384 Idag var det äntligen sötvattenspremiär! Kom till den stora sjön kl.9 och jag såg redan direkt några fina vak. Tog mig ut på en av bryggorna och började fiske hem min flicksländenymf. Efter ca 2 timmar utan ett hug bestämde jag mig för att byta till den mindre sjön. Där högg det en fin liten pigg regnbåge på första kastet. tyvärr kom fingret med Efter en lite kamp så kunde den gå tillbaka. CA 10 kast senare smäller det igen. Denna gången en lite bättre fisk. Det visade sig vara en hane i lekdräkt men tyvärr satt kroken i ena hjälbågen och den blödde riktigt rejält så det gick inte att släppa tillbaka den. Ca1,2 kg Förhoppningsvis blir den god till påskbuffén men vi får se. Efter detta var jag tvungen att gå tillbaka till den stora sjön, reglerna är sånna att när man tagit upp en fisk i den lilla sjön måste man sluta och fiska där. Efter detta blev det inget mer men jag är ändå nöjd efter en fin dag, där jag har fått lära känna två nya vatten. /axeld Redigerad April 17, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423145 MITT LIVS FISKETUR I dag klockan 06,15 var jag tillbaka till klubbsjöarna. Trots att det var ganska dött i stora sjön förra gången valde jag att börja där. Det var ett lyckat val för på första kastet satt första bågen. Och det visade sig vara en ganska fin båge. Redigerad April 19, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423147 Så här fortsatte det. Ca 20 min senare tog jag den tredje bågen för dagen. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423148 Och det har var ändå bara början. klockan kvart i 8 hade jag fått 7 regnbågar. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423150 För att få en paus begav vi oss till den mindre sjön. Men där var det lika dött som det var i den stora förra gången. men fint var det. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423152 Efter lite korvgrillning gick vi sedan tillbaka till den stora för att se om vi kunde lura några fler. det gick bra! Och ytterligare en regnbåge i kilos klassen. Redigerad April 19, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423154 Efter detta fick jag dagens vackraste fisk. en fin liten hane. och den fick självklart gå tillbaka. Redigerad April 19, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423156 Detta var en liten sammanfattning av min dag som till slut slutade med 11 regnbågar. Kul att notera var att de flesta fångades på egen bundna flugor. Självklart fick de flesta fiskarna gå tillbaka men två fick följa med hem. skitfiske på er! /axel Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr comment_1423174 Ser ut som en kanon dag, fint väder o allt! Grattis. Mvh Klabbe Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423192 Ser ut som en kanon dag, fint väder o allt! Grattis. aa det var kanon! Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr comment_1423313 ojoj, inte dålig fångst de inte! drog min första i stora idag faktiskt. när ja skulle skriva in mig såg jag att du hade dragit 11 stycken, blev lite paff kan ja säga! har du också lov denna veckan? hade varit kul att fiska tillsammans nån dag! http://www.conductfly.se/ Rapport
Publicerat April 19, 201115 yr Författare comment_1423397 ojoj, inte dålig fångst de inte! drog min första i stora idag faktiskt. när ja skulle skriva in mig såg jag att du hade dragit 11 stycken, blev lite paff kan ja säga! har du också lov denna veckan? hade varit kul att fiska tillsammans nån dag! tyvärr åker jag bort torsdag-måndag men vi får ta en tur någon helg Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1427983 Det går bra nu!!! Igår var jag ute en sväng på kusten. Det var skönt att spräcka nollan för i år, efter två helt misslyckade havsöringsturer. Resultatet blev 2 öringen en av modell xs och en 35-37cm. Öring modell xs Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1427986 Idag var jag uppe i klubbsjöarna igen för att fiska med MMosberg (markus). stora långetjärn Redan efter några kast small det till, och då menar jag small. mitt i ett hemtag slets linan ur handen och därefter kom en ca 20 meter lång rusning. Under de första 30 sek hade jag inget att säga till om. Men efter en stund tröttnade fisken och jag kunde håva en gran båge någonstans mellan 1,2-1,4 uppskattningsvis. Efter detta mötte jag upp med Markus och det var ganska trögt fiske under en stund. Men båda fick trots detta varsin båge innan det blev dags att gå vidare till den lilla sjön för att äta lunch. Redigerad May 1, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1427989 Det var i den lilla sjön det roliga började enligt min mening. Vad jag vet har de inte lagt i någon fisk i den sjön sedan i höstas så fisken var ganska selektiv. Några sporadiska vak syntes emellanåt. Jag bytte till flytlina och en liten nymf vilket gav resultat. Efter en stund såg jag att det började vaka en fisk i första viken vilket jag såg redan förra gången jag var där. Det är ganska svårt att kasta just där och förra gången misslyckades jag totalt och lyckade skrämma bort fisken. Men denna gången skulle jag bara lyckas. Jag placerade mig till rätta och knöt på ett svart oförtyngt haröra och kastade ut. Inget hände. Ett kast till och pang, där satt den. Efter en snabb men vild fight kunde jag landa den riktigt fina regnbågen. "Den selektiva regnbågen" fisken återhämtar sig Efter detta var Markus tvungen att åka hem men jag fortsatte en stund till. Det var då ytterligare en rolig sak hände. Jag kastade längs ena vassen när de nöp till lite försiktigt. Därefter kom en kort rusning och sen kunde jag veva in den minsta regnbågen jag har fått. Ca 3-4hg. tyvärr fick jag ingen bild men fenorna var hela så det är nästan så man funderar på om det var resultatet av en lyckad lek i bäcken mellan de två sjöarna. Efter en stund gick jag tillbaka mot parkeringen men tog ändå några sista kast. Jag kastade ut och packade ihop de sista grejerna och när jag började ta hem linan satt där en regnbåge. En blank och fin på ca 1kg. Detta var en underbar dag med trevligt sällskap som tillslut slutade med 6 regnbågar för mig. Alla fick gå tillbaka då jag redan har en regnbåge i frysen. Redigerad May 1, 201115 yr med axeld Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1427995 Härligt! Du får av mig 5 st +++++ av 5 möjliga för bilderna av och på fiskarna! "Att tillstå att man misstagit sig, är bara att erkänna att jag idag är klokare än igår. Stöd Fiskejournalen Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1427997 Härligt! Du får av mig 5 st +++++ av 5 möjliga för bilderna av och på fiskarna! Tackar! Jo är väldigt positivt överaskad av dessa fiskar. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1428009 tack för en riktigt go tur. väl behövt efter gårdagen kan jag ju säga haha , en aning bakis haha Såg du de jag skrev i fångstrapporten? http://www.conductfly.se/ Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1428012 tack för en riktigt go tur. väl behövt efter gårdagen kan jag ju säga haha , en aning bakis haha Såg du de jag skrev i fångstrapporten? Aa det gjorde jag! haha, men det blev ju 6-1 till slut, fast 2 kom ju efter slutsignal. Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1428022 grattis till fint fiske o ser ut som du e medlem i lerums fiskeklubb känner igen klubbvattnet tror ja iaf Inte bara fisket/fisken som är viktig, lika viktigt o träffa o tjöta med nya människor.kastar kassst men njuter o får fisk ändå(ibland iaf:)) presentation av mej Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1428023 grattis till fint fiske o ser ut som du e medlem i lerums fiskeklubb känner igen klubbvattnet tror ja iaf Det stämmer bra det,är du också medlem? Fiskarna man tappar är alltid de största! Rapport