Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hardangervidda

Featured Replies

Publicerat

Hej alla fiskekollegor=)

Funderar på en tur till Hardangervidda i juni, vore tacksam om det är någon som har lite tips på platser, upplägg,

nån kanske har varit där?

Mvh

Patrik....

Patrik Abrahamsson

Publicerat

Har inga konkreta tips för jag har aldrig fiskat där,bara åkt runt.

Öring verkar vara den dominerande arten i vattnen på vidda vad jag hört.

Du får nog räkna med att gå en bit från väg till vatten på dom flesta ställen,finns vissa sickvägar till fjällstationer man kan nyttja.

Platån ligger högt är rätt platt (på nordsidan)och kan ha busväder,så kolla ev islossning om du åker tidigt och se till att ha kläder utrustning/tält som pallar.

Från vägen mellan Geilo och Eidfjord fanns en del vatten hyfsat vägnära,hur dom är att fiska i ska jag som sagt låta vara osagt.

Vilse på fjället & Rödingkåt !

Publicerat

som sagt, ju längre du går, destå större chans på stor fisk. men det är ett jävligt stort område....

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8252932517

men om jag kom från sverige och skulle åka o fiska öring i norge skulle jag inte åkt dit. det e lite svenssonvarning ...

Publicerat
  • Författare

som sagt, ju längre du går, destå större chans på stor fisk. men det är ett jävligt stort område....

http://www.adlibris....isbn=8252932517

men om jag kom från sverige och skulle åka o fiska öring i norge skulle jag inte åkt dit. det e lite svenssonvarning ...

Hej

Vad skulle du rekomendera?

Vi är 4 killar som gör en resa varje år, mest vart på Bornholm, men vill nu uppleva lite annat.

Patrik Abrahamsson

Publicerat

Kika på Fluefiske til fjells, hela filmen är inspelad på Hardangervidda. Allt som inte blir bottenfruset håller fisk.

Upp med kartan, på med kängorna och utforska, ni lär ju inte bli besvikna! :)

Forslöf

- När jag kom hem var namnskylten borta på dörren och låskolven var utbytt.

- Men du kom ju hem bara efter tio dagar?

- Nej nej förfan, jag kom hem den sjunde oktober

Publicerat

Kika på Fluefiske til fjells, hela filmen är inspelad på Hardangervidda. Allt som inte blir bottenfruset håller fisk.

Upp med kartan, på med kängorna och utforska, ni lär ju inte bli besvikna! :)

Forslöf

För jävla mysig film BTW! :wub: Å fisket verkar ju vara skitnajst - säkert värt en tripp eller tio! :)

torrt, smått & grått

Publicerat

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8252932517

Svenssonvarning? Vad menar du med det? Kan man ta med vovven och köra sin volvo mellan fiskevattnen? Bara nyfiken då jag skall besöka detta område i sommar. ;)

Vadning: det vanligaste sättet för en torrflugefiskare att förvandlas till en våtflugefiskare.

There's a fine line between flyfishing and just standing on the shore like an idiot.