Hoppa till innehåll

Lillskiren Östergötland


bravo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tjena!

Var ute på lillskiren nu i helgen och måste säga att det var en riktigt trevlig sjö som kommer att besökas mer i fortsättningen!

Men tyvärr så lyckades man inte landa nån fisk på flugspöt vilket kändes tråkigt :( , då alla andra fick upp fiskar på mete och kast under dagen.

Så skulle va kul om man kunde få lite tips på flugor som har givit resultat där förut så man inte kommer hem tomhänt igen nästa gång man besöker Lillskiren :)

Bistro !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Var ute på lillskiren nu i helgen och måste säga att det var en riktigt trevlig sjö som kommer att besökas mer i fortsättningen!

Men tyvärr så lyckades man inte landa nån fisk på flugspöt vilket kändes tråkigt :( , då alla andra fick upp fiskar på mete och kast under dagen.

Så skulle va kul om man kunde få lite tips på flugor som har givit resultat där förut så man inte kommer hem tomhänt igen nästa gång man besöker Lillskiren :)

Bistro !

Hej !

Kul att du gillade sjön :) Vad det gäller val av flugor osv så är väll mitt bästa tipps att försöka läsa av vattnet så gott det går .... På vakande fisk som äter på ytan så kör jag alltid torrflugor. Om det inte är särskilt

mycket aktivitet på ytan så brukar det funka med en liten nymf eller kanske en orange streamer om man är riktigt sugen på att släpa hem ett par Regnbågar :)

Lycka till // Jonny

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja körde för det mesta med en orange streamer men icke, kanske tekniken som måste finslipas :D Vilka nymfer funkar bra då ? Jag testade lite på en montana men lyckades inte lura in nån båge . Och förövrigt så vakade det inget förens framåt kvällen då jag precis åkte därifrån :(

Mvh !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
  • 1 year later...

Första ädelfisken på flugspö landat och det i Lillskiren! 
Drog en regnbåge på klinkhammer i Lördags. Vakade en del under dagen, om min kunskap får bestämma så var det fjädermygg som kläckte. 
Äntligen är väntan över :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...