Jump to content
Edgeforum

Fjällfiske på sensommaren med Jacob och Sally - Conductfly

Recommended Posts

I slutet av sommaren gjorde jag (Jacob Eliasson) och Sally en sista fjälltur tillsammans för det här året. Det kändes skönt att hinna med en sista fjällresa innan den kalla vintern och extra lyckad blev den när Sally, som innan denna säsongen var helt ovetande om vad flugfiske var, lyckades fånga sin livs första torrflugfångade fisk! 
Dock något vemodigt att inse att säsongen nu är över men som tur är kommer det fler somrar och fler fjälläventyr! 

För att se mer kan ni kolla in www.conductfly.se
  • Like 1

Två unga människor som verkligen njuter av att vara ute i naturen. Varsam fiskhantering och återhållsam eller ingen? beskattning av vilda populationer. Underbart för en gammal flugfiskare att se. Det finns hopp om mänskligheten.

Tack för en trevlig filmsnutt. Hoppas det blir fler turer och filmer.

Med vänlig hälsning janeng

• Like 1

Tack ska ni ha! :)

Och som svar till janeng, under sommaren har inte en fisk kommit till skada (förutom den skada kroken ger fisken) :)

Vi kommer givetvis ta oss fler turer och filma. Jag lägger upp fler filmer och bilder med tiden, bara att hålla ögonen öppna. Följ mig gärna på min youtube-kanal eller läs mer på www.conductfly.se

Jag kommer ta mig en resa till NZ efter nyårsskiftet på obegränsad tid, har någon något hett tips på nåt vattendrag som är något alldeles extra så tar jag gärna emot dessa. (PM:a) Jag har även tänkt filma en del också så blir en film därifrån så småningom :)