Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flugfiske Guiden 2006

Featured Replies

Publicerat

Är det någon annan som fått den i brevlådan med bifogat inbetalningskort på 199:- fast man inte beställt den??? Beställde den förra året, men inte trodde jag att jag startade någon form av prenumeration då? Ganska irriterande. Dom svarar inte i telefon heller. Ni som inte läst den kan jag meddela att den är som förra årets samt ett par halvdana reportage.

Publicerat
Är det någon annan som fått den i brevlådan med bifogat inbetalningskort på 199:- fast man inte beställt den??? Beställde den förra året, men inte trodde jag att jag startade någon form av prenumeration då? Ganska irriterande. Dom svarar inte i telefon heller. Ni som inte läst den kan jag meddela att den är som förra årets samt ett par halvdana reportage.

Nya Sporting är säkert involverade i detta massutskick också ;)

Publicerat

Skicka tillbaka skiten bara Erik

En riktig rocker skulle dock leta upp adressen

och åka dit och bränna upp katalogen på gräsmattan

framför huset!!!

;D

Publicerat

Det e bara å göra som med all, reklam släng den i soptunnan

Publicerat

Ta ett papper och en katalog.. Sen klipper du ut bokstäver, klistrar och skickar ett hotbrev..

De brukar hjälpa i filmer  8)

Publicerat

"Guiden kommer direkt hem i din brevlåda. I fortsättningen får du varje år den nya Guiden direkt hem. Du kan när som helst meddela att du inte vill ha fler Guider"

Källa: http://www.guiderna.com/

Publicerat

Hmm, jag tycker att guiden är bra. Står väldigt mycket matnyttig info i den!

Publicerat

snacka om värdelös blaska.. >:(

Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world

Publicerat

Skicka ett kort brev där Du talar om att Du inte har beställt publikationen och att Du bestrider kostnaden.....Tala om för dom att den kan hämtas i Din bostad efter överenskommelse om tidpunkt..... ;D ;D

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat

Som Oops säger är det bara att skicka ett brev med orden "Bestrider faktura X". Du behöver inte ens uppge skälen till varför du vill bestrida. På så vis kan du aldrig få en betalningsanmärkning förrän ärendet fastslagits i en domstol och du fortsätter vägra efter det. Lite långsökt i detta fallet men det kan vara bra att veta. Negativ avtalsbindning typ "Om du inte svarar att du inte vill ha X så godkänner du prenumerationen" är inte OK i Sverige men om du har godkänt detta i ett tidigare avtal med företaget så är det inte mycket mer du kan göra än att knyta handen i fickan. Självklart kan man köra stora hundögon-stilen och ändå slippa betalningen men du verkar ha öppnat paketet och läst tidningen så då blir det lite svårare...

Publicerat
Skicka ett kort brev där Du talar om att Du inte har beställt publikationen och att Du bestrider kostnaden.....Tala om för dom att den kan hämtas i Din bostad efter överenskommelse om tidpunkt..... ;D ;D
Som Oops säger är det bara att skicka ett brev med orden "Bestrider faktura X". Du behöver inte ens uppge skälen till varför du vill bestrida. På så vis kan du aldrig få en betalningsanmärkning förrän ärendet fastslagits i en domstol och du fortsätter vägra efter det. Lite långsökt i detta fallet men det kan vara bra att veta. Negativ avtalsbindning typ "Om du inte svarar att du inte vill ha X så godkänner du prenumerationen" är inte OK i Sverige men om du har godkänt detta i ett tidigare avtal med företaget så är det inte mycket mer du kan göra än att knyta handen i fickan. Självklart kan man köra stora hundögon-stilen och ändå slippa betalningen men du verkar ha öppnat paketet och läst tidningen så då blir det lite svårare...

Borde gjort som Oops säger, men nu är jag en lat dumming så jag betalade fakturan helt enkelt och 199:- är ingen summa jag orkar bråka om. I och för sig vansinnigt dyrt för en katalog med 90% reklam för produkter? Inte lätt att styra med detta utan att öppna paketet eftersom fakturan var inplastad tillsammans med tidningen. Jag antog att jag signat upp för något gratiserbjudande eller något eftersom jag inte beställt den. När man prenumererar på samtliga fisketidningar dimper det ju ner nån dvd och så i brevlådan ibland. Lite risig stil att inte förvarna om att jag knöt mig till en prenumeration. Får gå in på deras site och säga upp skiten.