Publicerat November 14, 200817 yr comment_930532 Jaha, nu har man fastnat för edge och vad är då bättre än att starta en dagbok Tack alla edgare som skickade flugorna till mig!!! Redigerad May 26, 201016 yr med DiddeN Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr Författare comment_930536 Men flyfisher30 var så snäll att skicka en lapp med alla namn på flugorna Tack så mycket! Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr comment_930560 krokiga flugor så kallade klinkhamers de ska föreställa kläckare, en del andra speciellt de lila är superpuppor, grymt effektiva, sen e det lite blandat, låna en bok på bibban så lär du dig samtidigt som du sorterar Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr Författare comment_930578 Jag cet hu kinkhammers ser ut, och så har jag läst att lila super puppan är en ''harr dödare'' Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr Författare comment_930581 är det du som skickade en ganska liten aluminium ask som det står Fly box okuma på? hittade en lila super puppa där och du hade skrivit att du skulle skicka några harr flugor? Vill ju veta vart allt kom ifrån Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr comment_930593 Men flyfisher30 var så snäll att skicka en lapp med alla namn på flugorna Tack så mycket! Det var en lapp med. Om du har asken i handen så du läser texten på den. Öppna den och lägg den på bordet. Ta lappen och sen har jag skrivit ner namnet på flugorna så som dom sitter och ligger i asken. Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut. Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig.... Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr Författare comment_930599 Jag vet tack Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr comment_930605 Jag vet tack Ja, jag såg i andra tråden att du har koll. Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut. Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig.... Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr Författare comment_930681 Nu ska man gå och lägga sig, och om spöt kommer på måndag så ska ut å testa det, även dom det bara blir på gräsmattan, och kanske så köper man linfett nästa år då ökar kanske kast längden med en halv till en meter eller kanske met jag har inten aning ^^ Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 14, 200817 yr comment_930701 är det du som skickade en ganska liten aluminium ask som det står Fly box okuma på? hittade en lila super puppa där och du hade skrivit att du skulle skicka några harr flugor? Vill ju veta vart allt kom ifrån Den aluminium asken med bland annat lila superpuppor kommer från mig Rapport
Publicerat November 15, 200817 yr Författare comment_931120 Jaha, då inleds en hälg som kommer innehålla längtan längtan och åter längtan,å sen så är inga kompisar hemma så då kommer längtan att bli ännu starkare, tänk att få brevet i brevlådan, på brevet står det Didrik Nilsson du kan hemta ut ett paket på OKQ8! Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat November 15, 200817 yr Författare comment_931582 Jaha, då lider det mot mörkare tider, och såklart så kommer fiske febern, starkare än någonsin bara för att sesongen är över, man kollar igenom alla flug askar och undrar jur man ska överleva vintern, kanske hänga på edge? kanske tränings kasta? binda upp flugor för en lifs tid? Gå runt och drömma sig bort i fiske affärerna? Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077818 05-30 Bomfiske i tjärn. Men gott fika. Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077820 Fler bilder Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077821 Nytt intresse, fotografera Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077823 sista Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077887 Ikväll blir det fiske efter abborre, men vet inte om jag ska ha gädd eller öringspöt, för abborre blire ju bättre med klass 5-6 men ifall jag vill fiska gädda också så blir det gäddspöt, nån som har en ide vad jag ska välja? Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr comment_1077894 Skoj att Du skriver i dagboken igen, Didde..... Och bilder uppskattas alltid! Jag hade nog valt öringspöt.......och med en 5-6 tar man ju även en gädda....... "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077897 Sma man använda gädd tafsen då? Redigerad May 30, 200917 yr med DiddeN Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr comment_1077919 Sma man använda gädd tafsen då? Är det mycket gädda där Du fiskar? Är det inte för mycket, så hade jag skippat tafsen till förmån för att få en rörligare fluga till aborren......... Men skulle Du märka att det är krokodiler i farten, så är det ju bara att sätta på den. "Att försöka är det första steget mot misslyckande" Homer Simpson Fiska med Flisan Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077938 Har bara fiskat gädda där 1 gång förut efter gädda, då ficj vi inget, men när jag snorklade där 1 gång så såg jag 2 stycken, så det finns väll Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr comment_1077940 Jag skulle tagit öringspö, satt på en gäddtafs.. Och fiska med en liten popper, så har du ungefär lika stor chans till de båda.. Popper fiske är fruktansvärt kul! Ser fram emot att få en rapport om hur det har gått! Medarbetare på +FishEco... Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077951 Blir inget fiske, var stängt överallt så kunde skaffa nått fiske kort ;( å vädret som kändes så bra för abborre, sol + at dom börjar bli aktiva nu ;(( Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr Författare comment_1077953 Får tillbringa tiden hemma eller tjuvfiska Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat May 30, 200917 yr comment_1077958 Får tillbringa tiden hemma eller tjuvfiska tjuvfiska inte! WWW.RSTB.SE Rapport