Hoppa till innehåll

Små och mellanstora grafitrullar


lagrace

Recommended Posts

Har ni några favoriter?

Grafitrullar är sällan de mest glamorösa eller eftertraktade, men jag tycker att de med sin lätta vikt, stöttålighet och saltvattenstålighet faktiskt är tilltalande. Har en Loop CLW 2-six som jag använder till HÖ med bara runt 35 meter backing.

Jag skulle vilja ha en mindre rulle till det lätta fisket men har inte hittat någon bra. Vill också ha alternativ till CLW:n när den dagen kommer. Men det är svårt att hitta information tycker jag. Särskilt när man letar efter snygga rullar.

Därav denna tråd. En sorts hyllning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Danica Compo reel eller Vision Superlite fanns i strl 6-9 samt 4-6 där den mindre vägde runt 100 g. Snygga rullar var det väl inte direkt men i stort sett outslitliga, förutom o-ringen i gummi som verkade som övervarvningsskydd och lätt kunde bytas ut.

 

http://www.flugfiskeguiden.se/ffg/produktsida/?ggpId=7185

 

Loops gamla grafitrulle är ju också en klassiker med låg vikt, ngt stor kanske..

Redigerad med tazza
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Loops gamla Grafit klassiker sitter nästan pinsamt ofta på mina enhandsspön. Pinsamt i bemärkelsen hur mycket jag lagt ned på andra flottare rullar.

Den är bara för bra. Enkelt att slänga med ett par extraspolar, också.

 

Enligt mottot: "bromsar är väl bara en insekt...?" klarar den hur stor fisk som helst. :P

 

M

Redigerad med Marlodge
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
Kanonrulle, tyvärr börjar dom bli svåra att få tag på.Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Man har försett sig med 2st + 4 extrasploar. :)

Min äldsta har jag lagt vinylbrickor mellan stativet och kullagren för att få lite mer "broms". Så nu kan man köra 10år till tänker jag. ;)

Finns ingen rulle som ens kommer i närheten av "värde för pengarna" enligt mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...