Hoppa till innehåll

Ludvika, Väsman - sjööring


Andee78

Recommended Posts

Tjena. Har fiskat mycket i Väsman efter öring. Det är rätt trögt om man inte är trollingfiskare. Har du möjlighet att låna/hyra båt? Jag skulle faktiskt tänkt om och åkt ut till någon av de fina öringtjärnarna här på skogen. Kan skicka tips via pm om det kan vara intressant. :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för svar! Jo, kommer att ha tillgång till båt. vad är det för flugor som gäller om man nu trotsar det tröga i väsman o likförbannat ska fiska där? :) kommer i samma veva fiska kräftor där så kommer tyvärr inte kunna förflytta mig till någon tjärn.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ah, ok. Det är såpass :)

Jag har bara fått på torrt på våren, när isen gått. Då har man kunnat lura dem med en fjädermygga. Det är mycket siklöja i sjön så streamers är att föredra. Svarta/gråa zonkers brukar alltid funka när man gör ett seriösare försök. Wolly bugger i svart och brunt ska man också ha i asken. Ska du vara på/runt Sollen så har du ganska bra läge från land i närheten av uddar och klippor. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ah, ok. Det är såpass :)

Jag har bara fått på torrt på våren, när isen gått. Då har man kunnat lura dem med en fjädermygga. Det är mycket siklöja i sjön så streamers är att föredra. Svarta/gråa zonkers brukar alltid funka när man gör ett seriösare försök. Wolly bugger i svart och brunt ska man också ha i asken. Ska du vara på/runt Sollen så har du ganska bra läge från land i närheten av uddar och klippor. 

 Tusen tack för svar! Bara sätta sig och börja binda då! :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...