Jump to content

Dags att svära i kyrkan (Arjeplog)

Recommended Posts

Hej. Nu ska jag göra nått av det mest tabuvelagda en fiskare kan göra.  Tänker nämligen be om tips på vatten i Arjeplogsfjällen. 

Nästa vecka beger vi oss för att flyga från adolfström men i och med den höga temperaturen som varit här uppe har vi börjat tveka på vårt val av vatten eftersom orgibalplanen var en ganska liten å i området. 

Det lutar åt att vi istället tänker sikta på en större tjärn/sjö ovan odlingsgränsen för att förhoppningsvis kunna fiska lite kallare vatten. 

Är det någon som sitter på ett bra förslag får man mer än gärna skriva här eller kanske ännu bättre skicka ett pm. 

PS behöver inte vara exklusivt röding. Öring funkar också

Väl mött cristian   

Om jag skulle flyga ut från Adolfström i denne tid hade jag satsat på någon av dom högt beliggende mindre sjöar.

T.ex. Vorrekjaure, men fråga heli-firman - det Finns flera alternativ 

Kom hem från det område i torsdags og hela veckan var vattnet i älven runt 20 grader - svårt fiske och lite som kläcker.

Mvh

Jesper DK

59 minutes ago Jesper DK sa:

Om jag skulle flyga ut från Adolfström i denne tid hade jag satsat på någon av dom högt beliggende mindre sjöar.

T.ex. Vorrekjaure, men fråga heli-firman - det Finns flera alternativ 

Kom hem från det område i torsdags og hela veckan var vattnet i älven runt 20 grader - svårt fiske och lite som kläcker.

Mvh

Jesper DK

20 grader i lais?