Publicerat April 24, 201016 yr comment_1276410 Är det någon som sitter på info om Veije? Jag va upp dit för några år sen och längtan gör sig påmind. Funderar på att ta mig dit i början av augusti, sent kanske? Forslöf - När jag kom hem var namnskylten borta på dörren och låskolven var utbytt. - Men du kom ju hem bara efter tio dagar? - Nej nej förfan, jag kom hem den sjunde oktober Rapport
Publicerat May 6, 201016 yr comment_1282940 Är det någon som sitter på info om Veije? Jag va upp dit för några år sen och längtan gör sig påmind.Funderar på att ta mig dit i början av augusti, sent kanske? Forslöf Jag ska till Adolfström/Bäverholm andra veckan i Aug. Jag har läst en hel del om Veije, att det en gång i tiden var den bästa öringströmmen men att det på senare tid har fiskats väldigt hårt där. Planen i så fall är att ta en dag vid Lutuaure (tror det stavas så) och sedan följa strömmen nedåt till Veije. Hade du bra fiske senast? Tror knappast att det är för sent. Aug är ju vanligtvis fint. Guide på Grönland under somrarna. Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig. Rapport
Publicerat May 6, 201016 yr comment_1282955 Vad jag vet så är det ganska sönderfiskat där nuförtiden, väldigt synd för det var ett underbart öringvatten.. "Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring. Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick." -John Randolph Rapport
Publicerat May 7, 201016 yr Författare comment_1283205 Vi fick bra med öring och röding mellan 1 - 1,5 kilo när vi var där. Hemskt fint vatten med grym potential. När hade Veije sin storhetstid? - När jag kom hem var namnskylten borta på dörren och låskolven var utbytt. - Men du kom ju hem bara efter tio dagar? - Nej nej förfan, jag kom hem den sjunde oktober Rapport
Publicerat May 7, 201016 yr comment_1283231 Vi fick bra med öring och röding mellan 1 - 1,5 kilo när vi var där. Hemskt fint vatten med grym potential. När hade Veije sin storhetstid? Jag tror att det var trädalagt till i början på 90-talet, toppen kanske var 94-95 ungefär... Vi fiskade där några augustidagar under 4-5 säsonger, det blev en markant försämring de sista åren, det ryktades om både maskmete och nätfiske, vet ej sanninghalten i det men ett mycket sämre fiske blev det iallafall.... Det vore ju kul om det har återhämtat sig lite, som sagt ett väldigt fint vatten är det.. Redigerad May 7, 201016 yr med Perro "Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring. Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick." -John Randolph Rapport
Publicerat May 30, 201016 yr comment_1293864 Är det någon som sitter på info om Veije? Jag va upp dit för några år sen och längtan gör sig påmind.Funderar på att ta mig dit i början av augusti, sent kanske? Forslöf Vi ska upp till Gatuo i v.28, kommer prova Veije men även annat runt om, drar en uppdatering på tråden när vi kommer hem så får vi se om det var bra eller sönderfiskat som allt annat inom 5 km radie från en väg nuför tiden... Skitfiske på er! /Teddarn Mvh Teddarn ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- I ÅR... då ska jag fasen ta den... den där gäckande bamsingen jag vet finns där ute... I ÅR... Rapport
Publicerat July 19, 201015 yr comment_1309659 Uppdatering efter utfört fiske: Efter en relativt svettig men ändå lätt vandring kom vi fram till Mellanselet i onsdags. Vädret var kasst, blåsigt som tusan och växlande molnighet. Resultatet blev inte riktigt som väntat men vi fiskade inte så länge heller, vi fick en hel del mindre öringar samt en ok runt kilot och tappade en riktigt fin men de där stora uteblev denna gång, dock såg vi en hel del grov fisk vaka i selen men långt utom kastavstånd pga en idiotisk uppströmsvind som gjorde kastningen till ett elände... Dock var det värt vandringen, väldigt fint vatten och som sagt, det finns grov fisk kvar i strömmen. Går man från Gautosjö så är det helt klart ett tips att stanna i någon av de små tjärnarna som ligger bara ett hundratal meter från stigen, de håller fint med röding, vi stannade 1-2 timmar och alla fick minst varsin röding innan vi gick vidare. Kompisen fick till och med bevittna när rödingen kom simmandes längs botten och gick upp på flugan, vackert som tusan... Skitfiske på er! Vi ska upp till Gatuo i v.28, kommer prova Veije men även annat runt om, drar en uppdatering på tråden när vi kommer hem så får vi se om det var bra eller sönderfiskat som allt annat inom 5 km radie från en väg nuför tiden... Skitfiske på er! /Teddarn Mvh Teddarn ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- I ÅR... då ska jag fasen ta den... den där gäckande bamsingen jag vet finns där ute... I ÅR... Rapport
Publicerat July 25, 201015 yr Författare comment_1311344 Uppdatering efter utfört fiske: Efter en relativt svettig men ändå lätt vandring kom vi fram till Mellanselet i onsdags. Vädret var kasst, blåsigt som tusan och växlande molnighet. Resultatet blev inte riktigt som väntat men vi fiskade inte så länge heller, vi fick en hel del mindre öringar samt en ok runt kilot och tappade en riktigt fin men de där stora uteblev denna gång, dock såg vi en hel del grov fisk vaka i selen men långt utom kastavstånd pga en idiotisk uppströmsvind som gjorde kastningen till ett elände... Dock var det värt vandringen, väldigt fint vatten och som sagt, det finns grov fisk kvar i strömmen. Går man från Gautosjö så är det helt klart ett tips att stanna i någon av de små tjärnarna som ligger bara ett hundratal meter från stigen, de håller fint med röding, vi stannade 1-2 timmar och alla fick minst varsin röding innan vi gick vidare. Kompisen fick till och med bevittna när rödingen kom simmandes längs botten och gick upp på flugan, vackert som tusan... Skitfiske på er! Grejt! Bra rapport! - När jag kom hem var namnskylten borta på dörren och låskolven var utbytt. - Men du kom ju hem bara efter tio dagar? - Nej nej förfan, jag kom hem den sjunde oktober Rapport
Publicerat February 6, 201214 yr comment_1515748 Hej. Uppdaterar tråden. Har varit i Vieje och fiskat upp mot tio säsonger. Ofta gått från gauto och fiskat strömmen från selen ovan luobne och nedöver. Tycker det stämmer det som tidigare varit inne på att stömmen har fallit offer för ett högt fisketryck. De bästa säsongerna var slutet av 90-talet men strömmen levererar fortfarande. Har man flyt och kommer mitt i kläckningen är fisket magiskt. Rapport
Publicerat March 1, 201214 yr comment_1524445 Jag har stuga i de där krokarna och jag inget emot att det skrivs och tasslas kring denna sträcka. Men snälla, ni som åker dit, bedriv ett ansvarsfullt och hållbart fiske. Sträckan är otroligt känslig. Det var en gång i tiden Sveriges öringtätaste vatten. Och de rapporter jag har fått visar att det går nedåt. Och det beror på alla dessa fiskare som bara vill fylla frysen. Guide på Grönland under somrarna. Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig. Rapport
Publicerat March 8, 201214 yr Författare comment_1527232 Jag har stuga i de där krokarna och jag inget emot att det skrivs och tasslas kring denna sträcka. Men snälla, ni som åker dit, bedriv ett ansvarsfullt och hållbart fiske. Sträckan är otroligt känslig. Det var en gång i tiden Sveriges öringtätaste vatten. Och de rapporter jag har fått visar att det går nedåt. Och det beror på alla dessa fiskare som bara vill fylla frysen. Kan inte annat än instämma på detta. Forslöf - När jag kom hem var namnskylten borta på dörren och låskolven var utbytt. - Men du kom ju hem bara efter tio dagar? - Nej nej förfan, jag kom hem den sjunde oktober Rapport