Publicerat February 18, 200719 yr comment_657835 man kan ju flugfiska dom flesta arter,så man borde ju kunna flugfiska lake :- hur skulle man gå till väga??? ;D //kalle Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr comment_657857 Flugor nära botten är nog ett måste och varför inte någon typ av boobyfluga i kombination med en sjunklina,man kan nog fuska lite och använda något doftmedel på flugan för att öka lockelsen och jag läste om en person som lade flugorna i räkspad över natten vilket ökade hans fångster markant. Lycka Till! ;D. En anings piggare samt några hg lättare Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr Författare comment_657968 fränt!!! måste prova!!!!! Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr comment_657981 Jag vill minnas att en fiskeskribent. Jörgen Stenlund,tror jag han hette..fiskade lake uppåt Arjeplog någonstans. Han gjorde flera reportage om detta och satte även ett par världrekord om jag minns rätt. Tror att han skrev artiklar i FJ någongång i mitten-slutet av åttiotalet. Mvh Lohi Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act. Jurij Shumakov, 1956-2006 Soldier, Scientist and Fly Tier Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr Författare comment_658005 flugfiskade han???? ///kalle Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr comment_658019 Det gkorde han FF. Flugorna var bundna av disktrasor i stora flikar. Dessa impregnerade han i fisk och räkspad över natt. Mvh P-A ;D Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr comment_658027 Snacka om fulfiske!!! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat February 18, 200719 yr comment_658058 flugfiskade han???? Självklart gjorde ha det! Han var en riktigt innovativ snubbe. Jag tror att det var han som var med och drog igång Falklinds serie av fiskeäventyr med ett sjukt störfiske ifrån det gamla sovjetunionen. Om jag inte har fel så är han entreprenör i biltestbranschen idag och tjänar deg så det ryker om det Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act. Jurij Shumakov, 1956-2006 Soldier, Scientist and Fly Tier Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658098 Stör på torrfluga var ju Jörgens ide. Bindmatrial: 6/0 krok En hel mårdsvans!!! ;D ;D Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658166 Funkar bra. Bind flugor med remsor av disktrasor. Dränk flugan i räkspad. "En fiskare är inte bättre än storleken på hans håv" Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658174 Funkar bra.Bind flugor med remsor av disktrasor. Dränk flugan i räkspad. Mycket intressant! räkspad och disktrasa kanske funkar på Laxen också, räka skall ju vara giftigt ;D Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658176 hehe...detta måste vara ett tecken på abstinensen börjar bli outhärdlig. Ska genast ta motorsågen och såga en ränna i Tavlefjärden och pröva detta ;D Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658179 Abstinensfiske är bästa fisket!!! Ärligt talat, mycket har man testat men inte disktrasor. Däremot remsor från plastmatta med porös undersida - dränkt i räkspad. Funkar kanoners på Torsken Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658182 Jag har faktiskt fiskat med disktrasa, den skulle ligga i räkspad över natten. Dock var det mete riktat efter rengbåge, och det var för ca 10 år sen Fick inget dock.. Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd! Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658188 hehe...detta måste vara ett tecken på abstinensen börjar bli outhärdlig. Ska genast ta motorsågen och såga en ränna i Tavlefjärden och pröva detta ;DJa i laxfisket måste man vara kreativ, o våga pröva nya grepp! : Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr Författare comment_658235 ja antar att ni menar en tyg trasa och inte en sån man tårkar på bordet med ,eller? Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658238 Jag menar då just en sån du torkar bordet med. De har en bra uppsugningsförmåga så de rymmer mycket smak från det du sätter den i Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd! Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr Författare comment_658245 jaha... va fel man kan ha!!! ska man låta den torka efter man har smaksätt den??? Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 19, 200719 yr comment_658262 Näe det vettefan, den blir ju som blöt när du kastar ut den igen Ha med dig en väl flrsluten burk med räkspad ut, och doppa din "disktrasefluga" i den då och då, så den behåller smaken. Fan jag blir ju sugen på att gå ner till lilla ån här bredvid och se om man kan lura upp nån mört eller abborre! :] Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd! Rapport
Publicerat February 20, 200719 yr Författare comment_658509 lyckost dig som kan fiska med fluga nu... själv måste jag borra ett hål för att kunna doppa flugan i vatten Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 20, 200719 yr comment_658514 Jo det är så jag undrar hur den lillån inte kan frysa till, men den är helt öppen, änderna simmar runt i den. Måste vara nånting med vart vattnet kommer ifrån, för den är pytteliten. Jag måste nog gå en bit utanför själva samhället innan jag svingar nått flugspö, men det brukar iaf finnas en eller två abborrar över 60g där så det är ju inget storvilt direkt, men nog så kul ;D Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd! Rapport
Publicerat February 22, 200719 yr Författare comment_658966 Jo det är så jag undrar hur den lillån inte kan frysa till, men den är helt öppen, änderna simmar runt i den. Måste vara nånting med vart vattnet kommer ifrån, för den är pytteliten. Jag måste nog gå en bit utanför själva samhället innan jag svingar nått flugspö, men det brukar iaf finnas en eller två abborrar över 60g där så det är ju inget storvilt direkt, men nog så kul ;D det är bätre än inget alls nu i vinter tider ;D spelar det någon roll vad man har för färg på trasan ?? Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 22, 200719 yr comment_658968 Jo det är ju sant.. Jadu, det är väl upp till var och en, ska den likna en räka så är det väl bra med nån sorts färg som räkor har. Annars kan du ju ta lite av varje. Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd! Rapport
Publicerat February 22, 200719 yr Författare comment_658979 ja får vell prova mig fram!!!!!!!!!!!! ;D Bonde boende på bebodd bonngård.Granatgevärsskytt på kungliga Skaraborgs regemente. In every catch and realese fishermans past, there´s an old, black fryingpan Rapport
Publicerat February 22, 200719 yr comment_659022 Mycket intressant! räkspad och disktrasa kanske funkar på Laxen också, räka skall ju vara giftigt ;D VA!! Är räkor giftiga!! ;D ;D ;D Rapport