Publicerat September 3, 201015 yr comment_1324883 Har fått hem ett gammalt Hardy Glasfiber. Gammalt fast nytt, helt ofiskat med plasten kvar osv. Det som står på spöt är bara #5, 7 1/2´, 230cm, C/L och vid varje holk står det 95. Någon som vet om detta spö har något namn eller något annat roligt? Antar att C/L är snubben/snubbinnan som satt ihop spöt? Vore bautaglad för varje liten fakta. //Olof Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr comment_1324885 Har fått hem ett gammalt Hardy Glasfiber. Gammalt fast nytt, helt ofiskat med plasten kvar osv. Det som står på spöt är bara #5, 7 1/2´, 230cm, C/L och vid varje holk står det 95. Någon som vet om detta spö har något namn eller något annat roligt? Antar att C/L är snubben/snubbinnan som satt ihop spöt? Vore bautaglad för varje liten fakta. //Olof Det där kunde jag tänka mig att bära med mig vid ån... Är det svart eller brunt? http://bigtrout.wordpress.com Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr Författare comment_1324888 Det är vackert brunt. Känns hur gött som helst vi första viftning. Inte så slagigt som jag trodde det skulle vara. C/L har jag nu förstått har med tillverkningsår och månad att göra men jag begriper ändå inte när det är gjort. edit: spöfodralet är blått om det är till någon hjälp. Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr comment_1324892 Du kan slå Gunnar Rask Neilsen en signal och fråga vet att Hardy spön ligger han varmt om hjärtat.. Varberg Bästkusten 4år närmre till 50 på + sidan, EFFA Licensierad Kast-Instruktör! Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr Författare comment_1324893 Det kan vara ett alternativ, tack! Har också för mig det finns otroligt duktiga Hardy-samlare här. Får hoppas någon vill titta in. Skulle heller inte förvåna mig om Hannu har koll. Piiip. Christian är ju stöpt i glasfiberform också, fast han är ju anglofilernas antites, så vi får se. Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr comment_1324894 Det måste nästan vara ett Hardy Fibatube. De fanns i 7'6" #4. Om de sedan fanns i #5 ska jag låta vara osagt. Säg till när du vill sälja... http://bigtrout.wordpress.com Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr Författare comment_1324896 Aha, hur säker är du? Varför skrev de inte namnet på spöt? C/L tolkar jag nu efter lite hjärnskak som mars 1975. Först vill jag veta vad det är värt och om det 100%iga nyskicket innebär något väsentligt för värdet. Gör det inte det ska jag fiska det en smula och sen sälja . Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr Författare comment_1325040 Ska vi spika modellen då? Ingen som tycker något annat? Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport
Publicerat September 3, 201015 yr comment_1325047 Hej..ÄR plasten kvar ska du ABSOLUT inte fiska med spöet.Använd vita bomullshandskar..Hardys näst finaste glasserie,efter kom Perfection Fibalite,som var lite mer påkostade.Ett sånt här som du har ,skulle nog Jim Davis rycka ung $400.00 för..Så det är inget ABU Scandia,direkt. mvh borano20 Rapport
Publicerat September 4, 201015 yr comment_1325245 Här har du en hemsida för dem som gillar glasfiberspön: Fiberglassflyrodders Där finns tonvis med kunskap och du får garanterat mycket information där. Har själv några spön och de är sköna att kasta med, men äldre glasfiberspön kan vara lite sköra då bindemedlet har åldrats. Förvara man dem mörkt och inte för varmt, så håller de mycket bra. // MOM Fiskebutik: The Flyhook Filler Rapport
Publicerat September 4, 201015 yr comment_1325247 Brun klinga. Känns som ett Hardy Deluxe. "The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach" Rapport
Publicerat September 4, 201015 yr Författare comment_1325330 Tack för input! Hoppas på ännu mer. Olof - 31årig ÖrebroareFalkasfiske.se Rapport