Publicerat February 4, 201214 yr comment_1515137 Hej! Det här blir min första post i forumet, trots att jag har följt det en tid nu. Till sommaren är det tänkt att jag med familjen skall åka till Galdhöpiggen, och förhoppningsvis bestiga det. Det blir i slutet av juli / början av augusti. Jag har blivit lovad ett par dagars fiske, men jag ingen erfarenhet alls av att fiska i Norge! Så, är det någon som har fiskat i området runt Galdhöpiggen, eller möjligtvis längs vägen (vi kommer från Göteborgsområdet) och kan rekkomendera något? Nu undrar ni förstås vad vi ska fiska och vilket typ av vatten vi är ute efter. Ända sedan jag var liten har jag skattat flugfiske efter harr och öring i rinnande vatten högst. Dock kan jag räkna antalet gånger jag faktiskt fiskat så på fingrarna. Nåväl, jag är alltså ute efter ett lagom stort och strömmande vatten (inte för stort). Ungefär såhär: Tack så mycket! Max Rapport
Publicerat February 4, 201214 yr comment_1515146 har aldrig vart där men kolla på kartor satelitbilder, lätt å hitta fina vatten så faktiskt Rapport
Publicerat February 4, 201214 yr Författare comment_1515153 har aldrig vart där men kolla på kartor satelitbilder, lätt å hitta fina vatten så faktiskt Aha! Bra tips, ska kolla det. Rapport
Publicerat February 4, 201214 yr comment_1515223 Jag har fjällvandrat i området för två år sedan,då utgick jag från Spiterstulen fjällstation (som många som ska bestiga Galdhöpiggen och Glittertind gör). Inget vidar att utgå från om man är fiskesugen,långt till närmsta sjö/tjärn och dom som finns ligger på hög höjd,typ 1350-1500m. Jag tjyvfiskade litet med fluga i en iskall grön glasiärbäck i visdalen utan resultat,men utsikten var storslagen och vacker som fan...måste upplevas. Leirvassbu fjällstation ligger mera strategiskt till om man är fiskesugen och jag har för mig att dom säljer fiskekort till sjöarna runt i kring. Vilse på fjället & Rödingkåt ! Rapport