Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rapport från dag nr 3 från Ätran

Featured Replies

Publicerat

Jag kom ner till ån vid 17,30 tiden (31/3) och började fiska ovanför G-forsen jag tappade först en fisk (en liten laxbesa),sedan drog det till ordentligt och efter en rätt så lång figth med ett par riktigt långa rusningar kom det upp en en 104 cm lång hona i mycket fin kondition enna fick naturligt vis sin frihet åter. sedan gick jag upp och prövade lite högre uppströns och fick en liten öring besa på 57 cm .sen tog jag och gick upp till fajans bron där Mikael Seeberg stod och fiskade han hade fiskat sedan kl 1300 och fått 4 stycken ,två mindre laxbesor och ett par granna öringar.jag tog vid där han slutade och fiskade av sträckan en gång till Detta resulterade i en tappad storfisk, nästa vända så drog det till igen och efter en hård kamp kom en 84 cm havsöring upp ,Fisken var blank och var extremt tjock och väl matad.men fenorna var inte helt genomskinliga och man kunde urskillja el lätt skavd skjärtfena.så även den fick smma tillbaka,snack om lyckad dag !

Publicerat

låter som en bra dag :)

Publicerat

kan man lungt säga

Publicerat

Får man fråga vad du tog dem på?

Cry me a river?

Publicerat
målsrydarn
Publicerat

Hm har du mönster eller bild på den ???

Cry me a river?

Publicerat
Hm har du mönster eller bild på den ???
hemlig men svart och rött är det i den ??? eller ;) ;D
Publicerat

målsrydarn

Och den självklara frågan är då: Å hur ser den ut ??

Publicerat

och Lill-Micke då?

Karamell va... eller Gogånglaren kanske? :)

Publicerat
och Lill-Micke då?

Karamell va... eller Gogånglaren kanske? :)

såklart :)
Publicerat

målsrydarn

Och den självklara frågan är då: Å hur ser den ut ??

den är svart och röd, liknar karamell
Publicerat

fan vad du är hemlighets full apan men vi skall nog ligga och spionera på dig i ätran hehe... ;D ;D ;D

Publicerat

Äh,,!!

Fisk uppfödd på pellets, hugger på....Pellets..!! ;)

Publicerat

Dag nr 4 , kom ner för att fiska 2 timmar på eftermiddagen fick 2 laxbesor (65 och 80 cm) och tappade 5 st

Publicerat
Dag nr 4 , kom ner för att fiska 2 timmar på eftermiddagen fick 2 laxbesor (65 och 80 cm) och tappade 5 st
Fluga, Målsrydarn variant
Publicerat

Kom igen nu! Sätt in en bild på "Målsrydarn" Så vi får skåda mästerverket ;) Bra läsning förresten, gärna lite utförligare.

Drever forever!

Publicerat

Visa den inte för guds skull Apan ;)

Publicerat
Visa den inte för guds skull Apan ;)
var lugn
Publicerat

Jaha, det är en sån ::);)

Drever forever!

Publicerat

fy fan...måste ner å fiska besor i ätran nästa år....verkar ju vara mycket fisk :o :o :o :o 8)

Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world

Publicerat
Man måste ha fiskat lax under många år,tappat åtskilliga, och fångat ännu fler för att kunna betrakta sig som laxfiskare.Men man behöver bara ha fångat en enda Lax för att ha förlorat sin själ......svend saeby....Laxfiske,livets mening.....

En kan bli förlorad utan att ens få fisk vill jag påstå ;) Den där ätran verkar riktigt bra ju. Får ta bilen upp o prova. När kommer vårlaxen upp i älven? Apan, har du några rekommendationer på platser? Vet du något billigt boende om jag kör upp en helg? (Inte tält för guds skull ;))

Publicerat

tält e helt okej ju...varmt å skönt...speciellt med ner till -40 sovsäcken... ;D ;D

Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world

Publicerat

Man måste ha fiskat lax under många år,tappat åtskilliga, och fångat ännu fler för att kunna betrakta sig som laxfiskare.Men man behöver bara ha fångat en enda Lax för att ha förlorat sin själ......svend saeby....Laxfiske,livets mening.....

En kan bli förlorad utan att ens få fisk vill jag påstå ;) Den där ätran verkar riktigt bra ju. Får ta bilen upp o prova. När kommer vårlaxen upp i älven? Apan, har du några rekommendationer på platser? Vet du något billigt boende om jag kör upp en helg? (Inte tält för guds skull ;))

PM kommer