Hoppa till innehåll

Hunden förstörde mitt lpxe


mrdrutt

Recommended Posts

Min kompanjon Charlie,1 årig portugisisk vattenhund, kom åt mitt guideline lpxe #5 9fot som dessvärre inte låg i tuben. Toppen helt förstörd liksom korkhandtaget...gott att gnaga på...lite som hans vanliga tuggben.

Förra året gick spötoppen av utan anledning i samband med fiske...fick snabbt en ny av guideline men tror knappast deras garanti täcker olydiga hundar.Hemförsäkringen knappast heller.

Kommer nog lämna in spöt på lagning men känner att spöt ifråga knappast är mitt turspö. Kommer därför beställa ett nytt.. Frågan är...ska jag köra på ett fario istället? Har ett #2 fario som jag är mycket nöjd med...kanske ska köpa ett klass 5 i samma serie?

Någon som sett bra priser på farioserien alt lpxe? Annat förslag prisklass 3000-4000kr med liknande egenskaper?

mvh

Martin och vattenhunden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provade ett LPXe i klass 6 idag och det var en ruskig skillnad mot mitt Fario i klass 5 så frågan är

vad du är ute efter? Det är ju grymma spön båda två... :) Tycker nog det är mer känsla och djupare aktion

i Fariot men ska man fiska regnbåge/havsöring i lite blåst så är ju LPXe:t kanon. Ska jag sätta lite griller

i huvudet på dig så kan jag meddela att nya vita LPXe RS är grymt skönt också, har ett i klass 6... :wub:

Köpte mitt Fario på Wittlock, vettiga priser.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sälj hunden och köp ett sage spö istället! ;)

Inte aktuellt...älskar min hund även om han äter upp alla mina grejer. Han har inte förstört nåt på länge så blev förvånad...trodde nästan jag lyckats i min uppfostran för ett tag :blink:

I fortsättningen blir det dock källaren för spöna

Redigerad med M.Fall
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Provade ett LPXe i klass 6 idag och det var en ruskig skillnad mot mitt Fario i klass 5 så frågan är

vad du är ute efter? Det är ju grymma spön båda två... :) Tycker nog det är mer känsla och djupare aktion

i Fariot men ska man fiska regnbåge/havsöring i lite blåst så är ju LPXe:t kanon. Ska jag sätta lite griller

i huvudet på dig så kan jag meddela att nya vita LPXe RS är grymt skönt också, har ett i klass 6... :wub:

Köpte mitt Fario på Wittlock, vettiga priser.

Får ta mig en funderare....Tack för tipset...wittlock har helt klart vettiga priser.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kapa just mitt LPXe #5.

Tog en dag så hade jag en ny del.

450 kr x 2 delar ger 900+frakt ca 120

Så använder du inte ens garantin....

(förutsatt de har de delana kvar, vilket jag tror)

1020 för det spöt? Slå till!

Jag är sjukt nöjd med mitt.

Sälj annars efter...

Kontakta Guideline direkt... :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kapa just mitt LPXe #5.

Tog en dag så hade jag en ny del.

450 kr x 2 delar ger 900+frakt ca 120

Så använder du inte ens garantin....

(förutsatt de har de delana kvar, vilket jag tror)

1020 för det spöt? Slå till!

Jag är sjukt nöjd med mitt.

Sälj annars efter...

Kontakta Guideline direkt... :wub:

Tack!

Ett mycket bra alternativ. Ska ringa dom imorgon :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Charlie var nog sur över att han inte fick ett eget spö (att bita i) på ettårsdagen....:rolleyes: Vad är tårta mot ett Lpxe .

Du har nog rätt...Lyckas jag hitta en ny del kan han få korkhandtaget. Misstänker att inledningen på Charlies spöförstörande var att det doftade vagt av harr...hans favoritdoft.

Redigerad med M.Fall
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du ingen allriskförsäkring (drulle)?

Det bör täcka isf :)

Tillräckligt drulle att låta spöet ligga framme.

Jag ska kolla med försäkringsbolaget imorgon...tror faktiskt att jag har en sån tilläggsförsäkring eftersom jag är en drulle.

Jag är den första att hålla med om att det var klantigt värre...till mitt försvar bör dock sägas att lägenheten är ett enda kaos då min sambo och jag packar ihop möblemanget inför stor renovering :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kapa just mitt LPXe #5.

Tog en dag så hade jag en ny del.

450 kr x 2 delar ger 900+frakt ca 120

Så använder du inte ens garantin....

(förutsatt de har de delana kvar, vilket jag tror)

1020 för det spöt? Slå till!

Jag är sjukt nöjd med mitt.

Sälj annars efter...

Kontakta Guideline direkt... :wub:

Som ovan - ring och förklara läget! Har du flax så kan du kasta med LPXe:t redan till helgen! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om du är den som jag pratade med vid Acksjön så blev det en Hardy Demon istället? Hoppas du fortfarande är nöjd med spöt.

Hej:)

Fortfarande mycket nöjd. Men nån fisk blev det inte för mig i Acksjön. Stannade till kl 22. Ihärdigt vakande men jag hittade inte rätt recept.

Trevligt att råkas:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja tydligen så gillar han också fiske. När jag håller på med linvård så får man hålla reda på katten, han gillar att tugga på snören, kablar och annat löst. Jag har tänkt att göra en ny vända nästa helg, kompisarna ska åka till Västerdalälven och jag får nöjja mig med Acksjön, men det är ok. Chansa lite för det är väl inte många hundar som tuggar upp spön.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...