Jump to content

sjösandslända

JonasStolpe

Recommended Posts

Låter som ett tröstlöst projekt! Om inte ditt vatten har förändrats och det är väldigt långt till nästa Vulgatavatten. Annars borde de redan finnas där ifall förutsättningarna finns. Är ingen expert på området men så brukar det funka med bevingade djur.

Tror inte heller det funkar, har funderat själv över vad som styr Vulgatan. Fiskar i en sjö som håller rikligt med Vulgator och stor Vasslända, bara 200 meter från sjön liggen en tjärn och där finns inte en Vulgata, däremot gott om stor Vasslända.

Tror inte heller det funkar, har funderat själv över vad som styr Vulgatan. Fiskar i en sjö som håller rikligt med Vulgator och stor Vasslända, bara 200 meter från sjön liggen en tjärn och där finns inte en Vulgata, däremot gott om stor Vasslända.

Ett helt oakademiskt tippande skulle vara vattenkvaliten, har för mig att Tony sa att dom ville ha rätt bra kvalitet på vattnet när vi talade om förekomsten av dom vid våran sjö som glädjande nog är berikad med dom.

Och dom är på gång nu såg jag idag, oops tog en fin Öring på en imitation,, :)

Ett helt oakademiskt tippande skulle vara vattenkvaliten, har för mig att Tony sa att dom ville ha rätt bra kvalitet på vattnet när vi talade om förekomsten av dom vid våran sjö som glädjande nog är berikad med dom.

Och dom är på gång nu såg jag idag, oops tog en fin Öring på en imitation,, :)

Ja nått är det i alla fall, det ställe jag pratar om är samma vattensystem. :D

Guest Nattsudden

med andra ord, finns de inga så funkar de formodligen inte att försöka sätta ut heller ?

Har någonstans hört att även om vattenkvaliteten är OK för vulgata, kan andra faktorer såsom bottenförhållanden tydligen påverka en hel del. Nymferna är ju sandlevande/grävande så just där kan en begränsning finnas om ditt vatten har ogynnsamma bottenförhållanden?