Hoppa till innehåll

Ditt bästa minne från laxsäsongen 2011?


Guest Säta

Recommended Posts

Mitt bästa minne var när jag gav bort en av mina sämsta flugor åt en vilsen skåning på Valdöyan Gaula .

Vad hände ? Jo, att denna skauning drog på flera laxar på mina värdelösa flugor.

Hur kunde detta hända ? Pga att jag icke såg denna skauning som ett potientionellt hot mot mitt kunnande som laxfiskare.

Denna händelse kommer jag aldrig att glömma ,men den har sin charm.

Hur det gick för mig ? Ja, jag fick också en lax,men icke lika stor som skauningen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir mina två blank laxar från en älv i Västerbotten som inte håller värst mycket lax. Då hoppet börjat sina och den där kusliga känslan infunnit sig så vad det dags att prova stället som man så tålmodigt låtit sig vänta att fiska. Tredje utlägget suger det i tungt och efter att tag ligger den där och man kan pusta ut. Mitt i natten ser polaren en fisk rulla på sidan som jag står på fast en bit längre ner. Jag lägger ut och fiskar djupt i hålan då linan fiskar in mellan två stenar, så ser jag en lax som plötsligt står med halva kroppen upp ur vattnet och den stora sjärtfenan vajandes i luften. Det suger i tungt då laxen tar flugan och efter några långa rusningar och en förflyttning ca 100 meter längre ner så landas den. Dessa två blank laxar vägde in på 9,5 samt 11,5kg.

En per dygn? Eller plågades de på vågen? - eller missuppfattar jag texten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina laxar på flytlina. Känslan av draget efter att du sett att det virvlat till i ytan är så coolt och på samma gång så overkligt. Sen var laxarna på enhandsen också kul. Och lika roligt var då min bäste vän fick sin enda lax för året på årets sista runda. Då hade han fiskat i först på premiärveckan, sen i två veckor i slutet av augusti, detta fiske skedde i Norge.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...