Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alla edgare! Loop norges rea är så pass galen att jag funderar på att köpa ett loop cross s1 flatsman till gäddfisket, hade ju varit en dröm :wub: På rean finns #8 och #10.

Någon som har provat någon av dessa spön eller kanske rent utav båda två? Vill kunna dänga feta flugor i vindiga förhållande men är rädd att #10 tar bort FÖR mycket av drillkänslan på mindre gädda (som det ofta blir ;) )

Nästa problem är att jag inte har någon större rulle än min loop multi 6-9, vilket kanske går att ha en 10# lina på eftersom man OFTAS inte behöver så mycket backing!  Har ingen 10# lina hemma så kan inte testa det heller :( Finns det någon hjälpsam själ som har en loop multi 6-9 och kan prova snurra på en #10 lina (helst gäddlina)?

Väldigt specifika frågor som jag blir väldigt glad att få svar på!

tack på förhand

/Albin Larsson

Posted

Hej alla edgare! Loop norges rea är så pass galen att jag funderar på att köpa ett loop cross s1 flatsman till gäddfisket, hade ju varit en dröm :wub: På rean finns #8 och #10.

Någon som har provat någon av dessa spön eller kanske rent utav båda två? Vill kunna dänga feta flugor i vindiga förhållande men är rädd att #10 tar bort FÖR mycket av drillkänslan på mindre gädda (som det ofta blir ;) )

Nästa problem är att jag inte har någon större rulle än min loop multi 6-9, vilket kanske går att ha en 10# lina på eftersom man OFTAS inte behöver så mycket backing! Har ingen 10# lina hemma så kan inte testa det heller :( Finns det någon hjälpsam själ som har en loop multi 6-9 och kan prova snurra på en #10 lina (helst gäddlina)?

Väldigt specifika frågor som jag blir väldigt glad att få svar på!

tack på förhand

/Albin Larsson

Tänk på att skatt tillkommer på de priserna. Dessutom kan du glömma någon som helst form av kundservice.. Beställde ett par vadare av dem i höstas. De läckte när jag fick dem och jag har fortfarande inte kunnat få tag på dem för reklamation. Jag har ringt, mailat, svarat på reklamutskick mm. Så passa dig för loop norge. Annars säljer Huckis på forumet sitt loop crossdresser s1 klass 10. Skicka iväg ett meddelande till han vetja. :)
Posted

Har 10:an, helt kanon enligt min smak, förövrigt köpt från Norge utan problem...dock tillkommer moms och tull och hamnar då på runt 4 har jag för mig....rullen sväljer absolut en 10 lina, körde innan med Danielsson 6-9 utan problem, Multin funkar fint...givetvis är drillen inte samma som i lägre klasser men spöt är långt ifrån en påk....Mvh

Posted

Tack för bra och snabba svar! Blir nog ingen affär med loop norge ändå, 2800:- var egentligen för mycket och 4000:- är för galet för en student... Men då vet jag att rullen duger, då behövs bara spö och lina  :D

Posted

Hittar ingenting där om crossdresser, kanske en gammal modell? Du verkar vara en trogen anhängare av loops prylar Staffan, vet du om detta är ett saltvattenspö? Du kanske till och med har svingat detta mystiska spö? :D

Albin, jag postade länken eftersom folk envisas med att kalla den lagom oseriösa sidan där man kan handla billigt för "Loop Norge". Jag länkade till LoopTackle Norge, det andra tar jag inget ansvar för.

Jag har inte kastat med Flatsmanserien eftersom det är en saltvattenserie, hoppas få möjlighet att göra det i framtiden dock. Flatsman har fått sitt namn efter "flatsen" man fiskar på i många salta och tropiska vatten. Är det fråga om klass 5-7 kan du lika gärna köra med Cross S1. Vill du ha tuffare spön köper du ett flatsman eftersom de också finns i klass 8-10. Det andra (cross dressing) kan du googla

Posted

Har ett flatsman #10 och kan bara instämma med Pajk. Har fågar Loopfolk flera ggr på mässor osv vad skillnaden är mot vanliga. Aldrig fått något bra svar. Tror det är samma?!

Posted

Albin, jag postade länken eftersom folk envisas med att kalla den lagom oseriösa sidan där man kan handla billigt för "Loop Norge". Jag länkade till LoopTackle Norge, det andra tar jag inget ansvar för.

Jag har inte kastat med Flatsmanserien eftersom det är en saltvattenserie, hoppas få möjlighet att göra det i framtiden dock. Flatsman har fått sitt namn efter "flatsen" man fiskar på i många salta och tropiska vatten. Är det fråga om klass 5-7 kan du lika gärna köra med Cross S1. Vill du ha tuffare spön köper du ett flatsman eftersom de också finns i klass 8-10. Det andra (cross dressing) kan du googla

Jo har försökt googla men hittar ingenting om detta crossdresser s1, kanske jag som är dålig att googla!

Posted

Eller här (och ja, alla snyggingar är killar );

Crossdressing Cuties: http://youtu.be/iJcs0N3bdfg

Haha jojo jag är medveten om vad crossdressers är! uppfattade först som om Loop har gjort ett spö under det namnet  :D Lät ju skumt men man vet ju aldrig! Sjukt att du är från Glada Hudik också förresten!

Posted (edited)

Jag kör en Flatsman #8 för riktat fiske på HÖ i Sthlm:s skärgård och kan bara säga att med detta spö är jag inte det minsta orolig om gäddan går på eller vill köra riktat fiske på gädda. Har prövat att laborera med storleken av flugor kontra tafslängder och kan konstatera att spöt levererar. Stora flugor = kortare tafsar och spöt skjuter!!! Vill du känna dig säker så kör på #10:an men #8:an funkar garanterat. Som sagt, användningsområdena med Cross serien är helt fenomenala. Använder i övrigt en #5:a och en #6:a för fjällfiske och kan bara konstatera att drillningskänslan på dessa spön känns i hela spöt och inte enbart i toppen och midjan. Men som med allt annat så är allting väldigt subjektivt ;-)

Bästa hälsningar Tompa

Edited by tompalee