Jump to content
sillenkillen

cts affinity one

Recommended Posts

Hej! One klingorna ska ha varit de snabbaste som CTS producerade för typ 10 år sedan. De togs då bort från försäljning. Du kan se infolänk här: https://www.stripersonline.com/surftalk/topic/704403-fs-cts-affinity-one-10/

OBS!  Jag har aldrig kommit i kontakt med ett CTS one spö eller klinga så vet inte om infon stämmer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Håller med helt klart! Det bästa spöt borde vara det som klarar av att utföra de flesta fisketeknikerna på ett effektivt sätt. Det är det ultimata spöt att ta med sig för öring fiske var du än befinner dig i världen. Sen går det narurligtvis inte att få allt i ett spö men mycket. Efter 36 dagar i NZ och bärande på spön så skulle jag ha uppskattat ett test innan, det är ett som är säkert!
    • Säljes Guideline Reelmaster 6-8 Pris 500 kr + frakt
    • Låter förnuftigt! ..du har separerat städprylarna ...nu hittar du dom lättare för att städa garderoben framöver.
    • Bra början! Nu vet jag inte dina tidigare erfareheter av spöförändringar men jag kan ge dig ett råd från många års spöbbyggande, reparationer och modifieringarna. Problemet är hur du ska få på det nya handtaget och uppnå god passform mot klingan. Så innan du smular sönder originalet så kolla vad du har framför handtaget. Är det lindningar och lackad dekal etc. Dessa måste du ta bort alt att du fyller upp området där det nya handtaget ska sitta. Och det ska helst vara så kompakt underlag som möjligt. Det är viktigt att det blir tight här för annars kan oönskade egenskaper komma senare. Men annars är det rätt rakt fram arbetsmässigt.
    • Visst är Edge fantastiskt, flera konkreta svar på så kort tid 🙂 jag börjar med att riva ner gamla handtaget, sen vänder jag mig till något av förslagen ovan.  Tack för alla svar! 
    • Hej, säljer ett Scott F2 703/3, spöt är i toppskick, enda märket är på den svarta butten(se foto).  Pris 3500:- frakt Säljer även rullen jag haft till detta spö, Waterworks Lamson Ula Purist P2, även denna är i toppskick 2000:- + Frakt Säljer båda för 5000:- och då följer linan med, en SA Master Trout.  Säljer pga att jag använder detta set för lite, är fiskat med kanske 5 ggr. Grejerna finns i Stockholm.  Mvh Peter Lindqvist   
    • Håller med. Framför allt med tanke på att svenska spöfabrikanter som Loop och Guideline ofta argumenterar för att djupare aktioner med styvare toppar (relativt såklart) är att föredra. Själv tror jag att dessa skillnader i "aktions-filosofi" har att göra med att vi värderar spöts egenskaper vid underhandskast/speykast högre än vad de gör "over there".
    • Säljer mitt SAGE 4100-4, spöt är i bra skick, har några märken som jag försökt fota. Originaltub ingår såklart Pris 3500:- + frakt. Spöt finns i Stockholm.  Mvh Peter Lindqvist   
    • Åhoj! Är på jakt efter nya linor, flyt och intermediate, till mitt Wraith #6. Spöt är som många vet snabbt. Jag undrar väl om ni andra som fiskat en del med snabba spön i #6, eller som rent av också använder ett Wraith, och har testat lite linor har hittat en favorit Min nuvarande flytlina är inte imponerande på något vis och plockades ur en rea-korg i någon sportfiskeaffär vid något tillfälle, tror dessutom att det är en #5:a, som jag bara skulle använda en gång i brist på annat, men som av någon anledning (möjligtvis lathet) har fått sitta kvar på spolen under året som varit. Min intermediate lina däremot är en Hardy Coastal Flats (fast) och även fast jag gick ner en klass i vetskap om att linan var väldigt tung så tycker jag fortfarande att den känns otymplig och "clunky". Tror att den inte passar min kaststil bara, vet att många har lämnat positiva åsikter om Coastal Flats serien över lag. Har fått upp ögonen lite för RIO och Arctic Silver men säkerligen finns det någon här som har åsikter och kanske även erfarenhet
  • Ämnen

• Images

• Create New...