Jump to content

Värde på flugfiskespö

Recommended Posts

Hej

Rensar ett förråd och hittade lite fiskeprylar. Bland annat ett flugspö.

fiskar inte själv och tänkte sälja av det. Men har ingen aning om vad det är värt. För mig ser det väldigt välvårdat och fint ut. Någon som kan ge mig en hint om vad man skulle kunna sälja det för utan att skämmas? 
tack på förhand.

/Jonas

IMG_4555.jpeg

Lägg det ut på Tradera och låt folk bjuda. Det finns så mycket flugspön på marknaden, Sage är ett känd märke från USA, skulle tro att ditt spö är lite äldre. Av lite äldre spön skulle jag tro att spön från Hardys i England är de som kan ha lite värde, men jag måste medge att jag har i princip 0 koll på amerikanska spön. Spön tillverkade i Asien kan vara väldigt bra men på andra hands marknaden ser du skillnaden på t.ex Hardy made in England, säg 1990-2006/7 ( kol-spön) och spön från t.ex. kina eller Korea. Det finns ytterligare en dimension på spöna, Hardys spön var byggda för hand i England, varje spö har ett individuallt nummer och handskriven text på spö-klingan (fram till ca. 2004) Får du ett bättre spö grundat det ? troligtvis inte men det är på något sätt "läckert" ; att fiska med sitt "eget" spö och sedan är finish på spöt bara perfekt och håller hur länge som helst.

P1190041.jpg

P1190015.jpg

P1210327.jpg

P1150267.jpg

Edited by Sovereign

Det beror lite på hur snabbt du vill ha sålt det. En femhundring så får du antagligen en väldigt snabb affär, en tusenlapp så tar det längre tid men är ändå inte omöjligt. Lycka till! :)