Hoppa till innehåll

Flugfiske i Bosnien - The Sliva Bums are back!


Oops

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man tackar och bockar för att ni tar med oss på denna resa via era bilder! Balken verkar ha så mycket mer att erbjuda än "bara" Slovenien! Sen är det så fantastiskt fint att nån har klättrat upp på sin pedistal igen..! :rolleyes: Nej du Ventus jag tycker inte du skall sluta skriva i denna tråden....du kommer ju bara med ett alternativ....Seså mera bilder tack..!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mera bilder och mera berättelser. Detta är ju så trevligt, att bara kunna luta sig tillbaka och njuta av denna underbara plats med fina bilder. Man blir (är) ju inte alls avundsjuk på er som får åka på en sån underbar resa med fint väder, fin natur och det verkar som ett underbart sällskap.

Man kanske ska följa med nästa gång.

Fortsätt att lägga in lite bilder och skriva några rader för detta är bra!

tack så mycket gubbar.

/Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt!! Det var bara ett jävla förslag!! Åk fan om ni vill med eget flygplan ner så blir det kanske ännu bekvämare. Jag skulle gärna vilja se er och det gäller dig också storfiskarn Oops åka ner 5-6ggr x 13.000+ varje år. Kom inte och säg något om att ni gärna slänger ut 80-100.000:- på fiske per år!! Det här är mitt sista inlägg i den här tråden. Emin och Mats jag förstår hur ni tänker!! Du Danne76 kan väl ta o slicka lite ännu mer Ooops röv va?? :P

Finns det någon här som kan lägga 80-100 tusen på fiske per år så e det nog Oops !!!!

Å det e la sköj !!!!! Slicka röv ??? det tror jag inte B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert fler pärlor...B)

Det finns Emin, det finns! Hör av dig via PM någon gång..Här kastar jag in bara några bilder tagna här och där. Några på på samma ställen ni var nyligen, några inte..

Sitta i skuggan och se på sin egen son lägga flugan under grenar på det här sättet - bara det..

24_bild1.png

.. ja, fisken är där..

24_bild2.png

.. och den, fisken, ska tillbaks, snart.

24_bild3.png

Det har snackats en del om klara vatten, fisken som syns på långt hål. Och det stämmer.

24_bild4.png

Finlir på korta avstånd.

24_bild6.png

Bara så där..

24_bild7.png

.. mera så där..

24_bild8.png

..och så här.

24_bild10.png

Nu vet jag inte om det går att använda andras servrar (Imagetitan) för att få in bilderna, det kanske är inte OK att göra så?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några bilder till, för dem som inte sett "live" någon av flugfiske destinationer där nere.

Ja, han verkligen kan sin sak. Jan Jankovic.

24_15.png

..och det kan han också, mannen med nickname Diver. Honom har ni också mött. Men inte hans "bebisar". Räkna med tvåhandsutrustning ni som undrar om det finns något annat än enbart underbart harr och öringfiske.

24_bild22.png

Hucho-hucho i all sin prakt.

24_bild32.png

Ovanstående tre bilder lånade från min gode vän Anes, han som pussar fisken..

Redigerad med vesof4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ahh Ane!!!!

, Vesof: skulle du be Ane maila mig på ken@flugor.se, eller maila mig Anes e-post adress?

jag pratade kort med honom i Bosanska Krupa om att fixa ner prylar till honom:)

Ursnygga bilder by the way!! B)

//LA

Fixat, du har PM! Återkommer med några bilder till när tiden tillåter..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok en skrytbild då.... :P

Jag insåg fördelen med Guide när jag fångade denna fisk.

Jag och Jan smög längst med Plivas vatten och när vi närmade oss ett buskage så sa Jan STOP!!!!

Sen sa han: smiska bara ut tafsen här bakom busken....för där finns en grann fisk..B)

Ok vart frågade jag igen och samma sekund så steg en fin brunöring och tog en Stonefly bara 20 cm från land, det var liksom ingröpt av strömmen under oss och där stod den.

Jag stod på knä och smätte ut tafsen så flugan landade en halvmeter ut...det tog en meter drift så steg fisken och sög i sig min nymf.

Fyfan vilken känsla att skåda detta på så nära håll och vilken fajt det blev....40 meter backing rassla ut på två röda och jag och Jan bara stod och garvade!

Inte bara upplevelsen över hur den tog men jag tror detta är den vackraste fisk jag fått, ni skulle sett den live vilka vackra turkosa färger och vilka prickar!

Mvh Emin

Snygg kepps ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! Jag skall kolla runt lite med kontakterna därnere om det finns fler områden som är intressanta!

Det finns säkert fler pärlor...^_^

Tjena Emin.

Ni ser ut att ha haft ett kanonfiske på eran fisketripp. Det finns många pärlor att fiska i runt om i balkan området.

Lägger upp någon bild från min resa jag gjorde till Bosnien 2008.

Mvh Mårten Lindhé

www.xtremeflyfishing.se

post-7382-1243543112_thumb.jpg

Redigerad med mårten
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några bilder till, för dem som inte sett "live" någon av flugfiske destinationer där nere.

Ja, han verkligen kan sin sak. Jan Jankovic.

..och det kan han också, mannen med nickname Diver. Honom har ni också mött. Men inte hans "bebisar". Räkna med tvåhandsutrustning ni som undrar om det finns något annat än enbart underbart harr och öringfiske.

Hucho-hucho i all sin prakt.

Ovanstående tre bilder lånade från min gode vän Anes, han som pussar fisken..

Intressant ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen som har lite info?

Själv blir man ju sugen på Bosnien. Har bara möjlighet att åka dit nån av veckorna 29, 30, eller 31 i juli månad nu i år. Sugen på Ribnik + Pliva. Vad har man att förvänta sig av fisket i denna varma period,,vattenstånd,,lufttemp,,flugval mm??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Mårten jag är nästan säker att du har fiskat i NERETVA älv , enligt bilden det är Neretva ,den vackraste tycker jag.Ska ditt själv om några veckor och fiska och njuta......................

Hej Drina. Nej det är inte Neretva utan en annan liten fin å.

Lägger till en bild till.

Mvh Mårten Lindhé

www.xtremeflyfishing.se

post-7382-1243609005_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena Emin.

Ni ser ut att ha haft ett kanonfiske på eran fisketripp. Det finns många pärlor att fiska i runt om i balkan området.

Lägger upp någon bild från min resa jag gjorde till Bosnien 2008.

Mvh Mårten Lindhé

www.xtremeflyfishing.se

Vilken bild!..... Är som som du säger, Balkan har nog massor med pärlor....

Grym bild...

Felix

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...