Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

harrfiske runt saxnäs?

Featured Replies

Publicerat

Finns det något bra harrvatten runt Saxnäs? Har fiskat lite i Satsån men har bara fått öring... jag ska eventuellt åka till Saxnäs i sommar och är intresserad av heta harrvatten. :)

Publicerat

Så vitt jag vet så finns det inte. Det är det som är så bra med Saxnäs :) Dimforsen lär vara övre gränsen i kultsjöån. Jag har inte stenkoll, men skulle åka nån annan stans om jag skulle få för mej att fiska harr.

Publicerat

Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället. :)

torrt, smått & grått

Publicerat
  • Författare

Okej tack så mycket! :)

Publicerat

Dimforsen är övre gränsen för harr i Kulstjöån och dit är det ju drygt ett par mil. Det finns även harr i Marsån men det är också en bit bort... men annars finns det ju gott om riktigt trevliga öring/rödingställen precis runt Saxnäs - ta harrfisket nån annanstans och och fiska dig less på det som finns istället. :)

Nedströms Dimforsen (som Jani säger) och ner till Stalon finns några riktigt natursköna sträckor och poler med ganska hyggligt Harrfiske. Inga jättar som vi fått där men upp till strax under 40 i allafall. Framförallt grymt roliga sträckor rent fiskemässigt.

Resten håller jag för mig själv. Dels för att jag vill det pga känsligheten, dels för att jag lovat en eminent edgare det.

M,a,o. Klart att det finns riktigt bra harrvatten i regionen. Men satsa på närmare Vilhelmina för det så är det säkrare.

Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut.

Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig....