Publicerat February 10, 201214 yr comment_1517063 http://www.wittlock.se/sv/utrustning/flugspo/guideline/exp4/guideline-exp4-flugspo.html Medium-snabb aktion, rätt snygg rostbrun färg, lite Redington Classic Trout-stuk över handtag/rullfäste... löjligt lågt pris (899:- på Wittlock). På bild ser finishen helt ok ut. Skulle vara kul att känna hur det känns i handen och se finishen "live" så att säga. Kan vara en idealisk kandidat till positionen som reservspö/lånespö eller nåt. Eller varför inte som barnspö? Kan nästan tänka mig att själv använda 7'6" 3:an som ett smygspö. Om det är ett spö med lite feeling i då förstås. Är det någon "insider" som haft förmånen att känna och klämma på ett lite inofficiellt sådär? Skulle väldigt gärna veta ERN/AA på detta spö, framförallt då på 763:an. Rapport
Publicerat March 2, 201313 yr comment_1646239 Någon som testat detta spö i #5 9"? Är på jakt efter ett reservspö och det har här ju minst sagt ett fördelaktigt pris. Rapport
Publicerat March 2, 201313 yr comment_1646279 Har en nio fots klass 4 i denna modell. Jättetrevligt spö! Jag tycker dock att det går lite mer åt det mjuka hållet snarare än medium fast. Enda minuset är att korkens kvalitet är sådär. Sent from my HTC One X using Tapatalk Rapport
Publicerat March 2, 201313 yr comment_1646282 Jag har en 6a och det e grymt skönt för dom pengarna:-) En flugtokig kock=) Rapport
Publicerat March 2, 201313 yr comment_1646338 Intressant, kanske blir ett sådant som extra spö Rapport
Publicerat March 2, 201313 yr comment_1646437 Har haft ett 9' #5 som reservspö. Mycket trevligt spö. Fin finish på det spöt jag hade. Metallen i rullfästet var kanske i tunnaste laget men jag fick inga problem med det. Kändes som att den skulle kunna hoppa gäng om man tog i men som sagt så fick jag aldrig några problem med det. Rekommenderas. Fiskar helst på fjället och främst efter öring, men visst funkar det med med både röding och harr eller regnbåge i en hyrsjö också. Ja det har väl även hänt att jag tagit nån mört på haröra när abstinensen varit som värst..."En fiskare gör en av två saker. Han sitter och fiskar eller han sitter och tänker. Biter fisken så fiskar han, biter inte fisken så tänker han.En fiskare är den enda i världen som har lärt sig hur livet ska levas"Fritt översatt från Fiskesport nr 1, 1959 Rapport