Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089261 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 25 måndag - söndag. För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast måndag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter. Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps. För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är måndag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Blir jag riktigt, riktigt impad så blir det en kepslampa i bonus också Lycka till! Håkan Andersson www.edgeflyfishing.com ------------------------------------------------------------- Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer. Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089611 Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna Gå till galleri-öringsfiske så är bilden bättre där. Så nu komm den inn på rätt vecka också För er som undrar vart Skarveskruckernna ligger så är det en vit fläck på kartan längst uppe till höger Redigerad June 18, 200916 yr med Per Moen Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089639 Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna Gå till galleri-öringsfiske så är bilden bättre där. Så nu komm den inn på rätt vecka också För er som undrar vart Skarveskruckernna ligger så är det en vit fläck på kartan längst uppe till höger Grattis till den otroligt fina öringen :) Redigerad June 18, 200916 yr med pette bor i e-tuna med min sambo och har 1 barn Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089683 Vad är det där för nån fisk? Finns det sånna i Norge? Sutare-Röding/Guldmakrill-Regnbåge = BrunÖring? Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089705 Vad är det där för nån fisk? Finns det sånna i Norge? Sutare-Röding/Guldmakrill-Regnbåge = BrunÖring? Det är en vanlig öring,brunöring. Norge? Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089725 Oj, jag glömde det viktigaste; Stort Grattis till sanslöst vacker fisk!! Norge vet jag inte var jag fick ifrån men att öringen är en öring såg jag... blev bara så imponerad av alla färgerna som påminde om många andra fisk-arter... Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089736 Oj, jag glömde det viktigaste; Stort Grattis till sanslöst vacker fisk!! Norge vet jag inte var jag fick ifrån men att öringen är en öring såg jag... blev bara så imponerad av alla färgerna som påminde om många andra fisk-arter... Tack för det Nu blev jag sugen att gå ut en sväng i morgon också Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089738 Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna Gå till galleri-öringsfiske så är bilden bättre där. Så nu komm den inn på rätt vecka också För er som undrar vart Skarveskruckernna ligger så är det en vit fläck på kartan längst uppe till höger En riktigt, riktigt vacker öring!! Ojoojjoj så gullig! O så på torrt! Grattis! torrt, smått & grått Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089743 Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna Gå till galleri-öringsfiske så är bilden bättre där. Så nu komm den inn på rätt vecka också För er som undrar vart Skarveskruckernna ligger så är det en vit fläck på kartan längst uppe till höger Vilken skönhet!!!!!!!!!! Torrfluga. Strömvatten. Öring. Flugbindning. Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089782 Vilken vacker fisk! En anings piggare samt några hg lättare Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089783 Grym fisk är det. Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut. Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig.... Rapport
Publicerat June 18, 200916 yr comment_1089786 Lägger in en fisk till. Tagen under rhodani kläckning av en kompis på torrt Redigerad June 18, 200916 yr med Per Moen Rapport
Publicerat June 21, 200916 yr comment_1090936 Hej! Emelie heter jag och jag fastnade för flugfiske förra sommaren, så jag är nybörjare. Jag har varit uppe i Tännäs nu i veckan och haft ett fantastiskt fiske! På bilden är min första öring som jag fått på torrfluga, samt min första harr någonsin. Öringen tog på en streaking caddis och harren fick jag på en europa 12. Båda dessa fiskar fick jag i en sjö som heter Ormabbortjärn. Öringen vägde ca 800g - längden kollade jag tyvärr inte. Harren vägde ca 600g och var 41 cm lång. Extra spännande blev det denna dag då en räv sprang fram och nöp åt sig min öring. Räven kom dock inte så långt med fisken i munnen utan tappade den efter bara en liten bit. Spö: Vision Intro 9', klass 5 Rulle: Vision Koma Jag vet inte om dessa fiskar passar i tävlingen, men jag har haft en underbar fiskevecka och lärt mig massvis // Emelie Rapport
Publicerat June 21, 200916 yr comment_1090991 Hej! Emelie heter jag och jag fastnade för flugfiske förra sommaren, så jag är nybörjare. Jag har varit uppe i Tännäs nu i veckan och haft ett fantastiskt fiske! På bilden är min första öring som jag fått på torrfluga, samt min första harr någonsin. Öringen tog på en streaking caddis och harren fick jag på en europa 12. Båda dessa fiskar fick jag i en sjö som heter Ormabbortjärn. Öringen vägde ca 800g - längden kollade jag tyvärr inte. Harren vägde ca 600g och var 41 cm lång. Extra spännande blev det denna dag då en räv sprang fram och nöp åt sig min öring. Räven kom dock inte så långt med fisken i munnen utan tappade den efter bara en liten bit. Spö: Vision Intro 9', klass 5 Rulle: Vision Koma Jag vet inte om dessa fiskar passar i tävlingen, men jag har haft en underbar fiskevecka och lärt mig massvis // Emelie Grattis Emelie.Kul med första på torrt,hoppas det ger mersmak. Fina fiskar du fick också. Rapport
Publicerat June 22, 200916 yr comment_1091052 Lägger in en fisk till.Tagen under rhodani kläckning av en kompis på torrt hejsan! fin öring,men man måste vara med här på edge(medlem) för att få del ta i tävlingen han är kanske det, eller du kanskke la in bilden bara för att visa oss ere fina öringar /pette Redigerad June 22, 200916 yr med pette bor i e-tuna med min sambo och har 1 barn Rapport
Publicerat June 22, 200916 yr comment_1091069 Hej! Emelie heter jag och jag fastnade för flugfiske förra sommaren, så jag är nybörjare. Jag har varit uppe i Tännäs nu i veckan och haft ett fantastiskt fiske! På bilden är min första öring som jag fått på torrfluga, samt min första harr någonsin. Öringen tog på en streaking caddis och harren fick jag på en europa 12. Båda dessa fiskar fick jag i en sjö som heter Ormabbortjärn. Öringen vägde ca 800g - längden kollade jag tyvärr inte. Harren vägde ca 600g och var 41 cm lång. Extra spännande blev det denna dag då en räv sprang fram och nöp åt sig min öring. Räven kom dock inte så långt med fisken i munnen utan tappade den efter bara en liten bit. Spö: Vision Intro 9', klass 5 Rulle: Vision Koma Jag vet inte om dessa fiskar passar i tävlingen, men jag har haft en underbar fiskevecka och lärt mig massvis // Emelie Stort Grattis till två fina fiskar tagna på torrt Rapport
Publicerat June 22, 200916 yr comment_1091115 Hej! Emelie heter jag och jag fastnade för flugfiske förra sommaren, så jag är nybörjare. Jag har varit uppe i Tännäs nu i veckan och haft ett fantastiskt fiske! På bilden är min första öring som jag fått på torrfluga, samt min första harr någonsin. Öringen tog på en streaking caddis och harren fick jag på en europa 12. Båda dessa fiskar fick jag i en sjö som heter Ormabbortjärn. Öringen vägde ca 800g - längden kollade jag tyvärr inte. Harren vägde ca 600g och var 41 cm lång. Extra spännande blev det denna dag då en räv sprang fram och nöp åt sig min öring. Räven kom dock inte så långt med fisken i munnen utan tappade den efter bara en liten bit. Spö: Vision Intro 9', klass 5 Rulle: Vision Koma Jag vet inte om dessa fiskar passar i tävlingen, men jag har haft en underbar fiskevecka och lärt mig massvis // Emelie Grattis till fina fiskar på torrt Vilsen Norrlänning i Skåne (om Umeå med omnejd räknas till Norrland) Rapport
Publicerat June 22, 200916 yr comment_1091167 Grattis Emelie! Jävla skit tänker man ibland, men lik förbannat så fortsätter man älska flugfiske! Torrfluga=Status www.miekak.com www.heli.se Rapport
Publicerat June 22, 200916 yr Författare comment_1091509 Tagen på Rhodani i Skarveskruckerenna Gå till galleri-öringsfiske så är bilden bättre där. Så nu komm den inn på rätt vecka också För er som undrar vart Skarveskruckernna ligger så är det en vit fläck på kartan längst uppe till höger Grattis Per! En vacker öring och du kommer med all säkerhet klä fint i en vacker "Veckans Fisk"-keps!!! IM:a din adress så kommer den på posten så småningom Och till Emelie; Riktigt kul med nya aktörer på banan. Välkommen!!! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat July 20, 200916 yr Författare comment_1107921 Kepsen är skickad Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport