Publicerat June 29, 200916 yr comment_1095130 Just nu pågår tävlingsperioden för v. 27 måndag - söndag. För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden. Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast måndag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter. Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga. Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps. För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering. Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna. Juryns beslut kan inte överklagas. ------------------------------------------------------------ För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd. Sista tid för uppladdning är måndag kl 24:00 i nästkommande vecka. Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill. Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626. Blir jag riktigt, riktigt impad så blir det en kepslampa i bonus också Lycka till! Håkan Andersson www.edgeflyfishing.com ------------------------------------------------------------- Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer. Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr comment_1097239 Datum:3/7-09 Plats:Stenungsund Art:Havsöring vikt:4,3kg Längd:70cm Fluga:Wolly Bugger svart Tafs:0,25 Nu ska jag ta det kort, Det var vid 00.30 hugget kom,kändes som bottennapp som började röra sig kände direkt att den va stor, den vill bara till djupet,efter 15-20 min hård fight med tre långa rusningar och hopp, bök o stök är den färdig för håvning,hade hjälp med håvning av en flugfiskare som va och svingade spöt samtidigt som jag, tack för hjälpen...ahh så gick det till ungefär "Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar. Har aldrig köpt ett nytt flugspö"! Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr comment_1097240 Grattis här med! There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. ~Steven Wright Nocke Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr comment_1097249 F*n va sliten man ser ut,det har varit många långa nätter. "Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar. Har aldrig köpt ett nytt flugspö"! Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr comment_1097254 4,3 kilo HÖ på västkusten är inget man skojar bort.. STORT grattis till en grym Öring! Förstår mig inte på sport där det inte nappar... http://www.ettklickforskogen.se/ Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr comment_1097274 Grattis!! Härlig öring Jamtland, Jamtland, jamt å ständut! Rapport
Publicerat July 3, 200916 yr Författare comment_1097276 Där rök min kepslampa också! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097807 Grattis till en kanonöring. Jan Fridh. -64:a från Mora boendes i Orsa. Fiskar helst norrut. Fiska bör man annars dör man. Och helvete om nån försöker hindra mig.... Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097865 Då var tävlingen avgjord!!!! Stort grattis!!!!!!!! Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097866 Man gratulerar till den vackra öringen Vatten är ett fanstyg. Det är till exempel ett fördärv för god whisky. Det enda som vatten kan användas till är fiskuppfödning Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097922 Tackar så mycket gubbar "Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar. Har aldrig köpt ett nytt flugspö"! Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097945 Ruskigt fin den öringen Stort Grattis "Poets talk about "spots of time," but it is really fishermen who experience eternity compressed into a moment. No one can tell what a spot of time is until suddenly the whole world is a fish and the fish is gone. I shall remember that son of a bitch forever." Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097948 stort grattis honken nice nice grymt fin fisk (anser jerring priset bör gå till honken:)) Inte bara fisket/fisken som är viktig, lika viktigt o träffa o tjöta med nya människor.kastar kassst men njuter o får fisk ändå(ibland iaf:)) presentation av mej Rapport
Publicerat July 4, 200916 yr comment_1097955 stort grattis honken nice nice grymt fin fisk (anser jerring priset bör gå till honken:)) Jag blir tårögd snart "Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar. Har aldrig köpt ett nytt flugspö"! Rapport
Publicerat July 8, 200916 yr Författare comment_1100409 Datum:3/7-09Plats:Stenungsund Art:Havsöring vikt:4,3kg Längd:70cm Fluga:Wolly Bugger svart Tafs:0,25 Nu ska jag ta det kort, Det var vid 00.30 hugget kom,kändes som bottennapp som började röra sig kände direkt att den va stor, den vill bara till djupet,efter 15-20 min hård fight med tre långa rusningar och hopp, bök o stök är den färdig för håvning,hade hjälp med håvning av en flugfiskare som va och svingade spöt samtidigt som jag, tack för hjälpen...ahh så gick det till ungefär Dålig konkurrens denna veckan. Funderar på att inte utse någon vinnare då det inte finns någon medtävlare........ ....fast det kanske blir väsen då.... hmmmmm.... Ärligt talat, jag vill bara gratulera Honken65 till en riktig drömöring! Självklart blir det en kepslampa också!!! Detta är den absolut grövsta dokumenterade havsöring från västkusten jag någonsin sett i hela mitt liv. Det har funnits många större men de har varit tagna av kompisars kompisar utan ytterligare dokumentation...... Än en gång, GRATTIS HONKEN!! IM:a din adress så kommer keps och lampa på posten så småningom Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat July 8, 200916 yr comment_1100420 Dålig konkurrens denna veckan. Funderar på att inte utse någon vinnare då det inte finns någon medtävlare............fast det kanske blir väsen då.... hmmmmm.... Ärligt talat, jag vill bara gratulera Honken65 till en riktig drömöring! Självklart blir det en kepslampa också!!! Detta är den absolut grövsta dokumenterade havsöring från västkusten jag någonsin sett i hela mitt liv. Det har funnits många större men de har varit tagna av kompisars kompisar utan ytterligare dokumentation...... Än en gång, GRATTIS HONKEN!! IM:a din adress så kommer keps och lampa på posten så småningom Tackar så mycket,kanske min öring skrämde i väg dom andra firrarna?,ska bära kepsen med stolthet "Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar. Har aldrig köpt ett nytt flugspö"! Rapport
Publicerat July 9, 200916 yr comment_1100688 Keps,lampa och mer! är den fisken värd vilken! öring En anings piggare samt några hg lättare Rapport
Publicerat July 9, 200916 yr comment_1100716 Grattis Honken!! Pär Andreasson (Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg! Min EdgePresentation Rapport
Publicerat July 20, 200916 yr Författare comment_1107928 Kepsen & lampan är skickad Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport