Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498200 Hej allesammans, så var det då äntligen dags att lansera vår nya hemsida. Härligt att äntligen ha den färdig. Här hittar ni allt möjligt skoj och med tiden kommer innehållet att växa. Hoppas den faller Er i smaken. Mvh, John www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498201 Skulle det möjligtvis vara några frågor är det bara att fråga på. Vill ni lämna en kommentar är det givetvis uppskattat. www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498215 En snabb titt nu på morgonen, och det ser ju bra ut. Får återkomma när den är granskad mera.. http://fotoprojekt366.wordpress.com/ En bild (minst) om dagen under hela året.. Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498242 Ser jättefin ut men jag måste säga att jag fattar inget av tabellen över IPT spöna? Jag får gissa vilka klasser och längder det finns på spöna baserat på deras namn Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498243 Trevligt, trevligt... Sedge, Drakes & Rocken(snake)RollOne hook, two hookers... Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498245 Ser jättefin ut men jag måste säga att jag fattar inget av tabellen över IPT spöna? Jag får gissa vilka klasser och längder det finns på spöna baserat på deras namn Det är ju rätt enkelt. tex, 905-M62 = 9 fot, klass 5 Medium Eller vad är det du undrar över eller tänker på som du inte förstår? Mvh//Jon Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498246 Och just det, Det ser riktigt grymt ut John! Synd att graffen inte är helt 100% på klippet på starten. Ska bli intressant att se vad som kommer hända i framtiden Big up! //J Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498247 Det är ju rätt enkelt. tex, 905-M62 = 9 fot, klass 5 Medium Eller vad är det du undrar över eller tänker på som du inte förstår? Mvh//Jon M62 Är det ERN? Redigerad December 20, 201114 yr med sasse Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498255 M62 Är det ERN? Nope, Action Angle. Böjkurva. Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498289 Ser jättefin ut men jag måste säga att jag fattar inget av tabellen över IPT spöna? Jag får gissa vilka klasser och längder det finns på spöna baserat på deras namn De tre första siffrorna berättar för dig längd och klass. Exempel: 803 = 8 fot långt, klass 3 För att vara på det klara kommer vi att lägga in all information så att det inte finns några frågetecken. I vår kommer det finnas en instruktionsvideo som förklarar AA, ERN och informationskoden i sin helhet. www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498291 Trevligt, trevligt... Tackar, tackar www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498293 Nope, Action Angle. Böjkurva. Ok. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498298 Och just det, Det ser riktigt grymt ut John! Synd att graffen inte är helt 100% på klippet på starten. Ska bli intressant att se vad som kommer hända i framtiden Big up! //J Tack Jon! Ja, intro-grafiken har dragits ner eftersom vi prioriterar snabbhet. Det är viktigare att folk, vare sig man har snabbt bredband eller inte, kan ta del av videon. Det är faktiskt det senaste grejen, Nike och andra jättar använder sig av tekniken. Personligen måste jag säga att den lägre grafiken ger en skön känsla. Det kan vara därför att jag sitter dagarna i ända framför inspelningar på RED-kameror och faktiskt uppskattar det artistiska i lägre grafik... Det här är endast lanseringen, det kommer mera. Håll ögonen öppna... www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498299 Den här rutan är rätt förklarande: Snygg hemsida vid en första snabb titt. Gillar användningen av film, inte minst den med långsam panorering över en skogså! Skön känsla Redigerad December 20, 201114 yr med mipert min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder) Min artikel om klädsel i kyla -Il pescatore pigro non cattura la trota- Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498300 M62 Är det ERN? Bra fråga Sasse. För oss "inbreeds" är det självklart, men det är det givetvis inte för alla. Vi har en instruktionsvideo på gång i början av nästa år som kommer att göra ett kanonjobb i att förklara alla märkliga siffror för gemene man. Under tiden ska vi peta i tabellen så att den innehåller mer information. Tack för informationen! www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498301 Den här rutan är rätt förklarande: Snygg hemsida vid en första snabb titt. Gillar användningen av film, inte minst den med långsam panorering över en skogså! Skön känsla Hehehe, Tack för den Mipert...nu avslöjade du precis att vi inte har ändrat namn och tagit bort inches/centimeter ifrån tabellen. Jaja, det är som det ska vid en lansering. Alltid en massa småsaker att fixa till. Kul att du gillar den! www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498321 ...Jaja, det är som det ska vid en lansering. Alltid en massa småsaker att fixa till. Jag vill att alla skall veta att ni är mänskliga! När man läser om ert fiske, ser era bilder och filmer känns det som mitt eget fiske rör sig baklänges... min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder) Min artikel om klädsel i kyla -Il pescatore pigro non cattura la trota- Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498329 Bra med lite förtydligande i spötabellerna för tröga mig :> Jonas Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498340 Jag vill att alla skall veta att ni är mänskliga! När man läser om ert fiske, ser era bilder och filmer känns det som mitt eget fiske rör sig baklänges... Hahaha!!! Skön kommentar! Av någon anledning såg jag framför mig hur ditt fiske rörde sig baklänges. Såg ganska coolt ut. www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498344 Bra fråga Sasse. För oss "inbreeds" är det självklart, men det är det givetvis inte för alla. Vi har en instruktionsvideo på gång i början av nästa år som kommer att göra ett kanonjobb i att förklara alla märkliga siffror för gemene man. Under tiden ska vi peta i tabellen så att den innehåller mer information. Tack för informationen! Har ju dåligt koll på allt det där med aktion angle, ERN, CCS och vad det heter. Kan bara kasta med skiten jag har i handen Fast jag lär mig gärna. Allt som berör kastning och utveckling är intressant. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498349 Den här rutan är rätt förklarande: Snygg hemsida vid en första snabb titt. Gillar användningen av film, inte minst den med långsam panorering över en skogså! Skön känsla Den här rutan är rätt förklarande: Snygg hemsida vid en första snabb titt. Gillar användningen av film, inte minst den med långsam panorering över en skogså! Skön känsla Sedan ska man bara kunna sätta sig in i AA och ERN o allt annat Men jag tycker det är bra, man kan aldrig få för mycket info. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr comment_1498352 Ingen Pro del på sidan? Vet en kille som skulle bli överlyckligt om ni fixade det Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498360 Ingen Pro del på sidan? Vet en kille som skulle bli överlyckligt om ni fixade det Hahaha!! :D Jag vet flera killar som skulle bli överlyckliga! :D Jorå, han kommer att finnas där. Vi kommer att ha video-introduktioner på varje Pro staff medlem, innan det jobbet är klart väntar vi med att dra upp den sidan. Dvs, om grabbarna inte slår ihjäl mig innan.... :D www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport
Publicerat December 20, 201114 yr Författare comment_1498366 Har ju dåligt koll på allt det där med aktion angle, ERN, CCS och vad det heter. Kan bara kasta med skiten jag har i handen Fast jag lär mig gärna. Allt som berör kastning och utveckling är intressant. Du har koll på det som i slutändan betyder något. Instruktionsvideon kommer att bryta ner alla dessa konstiga förkortningar till vanligt språk. Ingen teknisk analys till uppkomsten av ett nummer utan mer hur det påverkar spöts aktion. Det blir sannolikt Jason Borger framför kameran. www.imagoflyfishing.com Facebook Rapport