Publicerat April 28, 200323 yr comment_36881 En liten sumering av förra veckans Lax-fiske i River Dee. Det var extremt låg-vatten som mötte oss fyra fiskare som skulle fiska på Little-Blackhall 21-26 April.. Det steg minimalt med fisk,och i den nedre delen av älven kalasade sälar på dom få laxar som steg :'( Inga vidare förutsättningar alltså.. Dag 1: Jag lyckades kroka en fisk när jag gick ner på 0.20 tafs och en tunnt dressad enkelkrok 10 .Tafsen rök i krokningen På kvällen började det regna, och Heikila fick en lax på ca 4 kg Det regnade mycket den natten. Dag 2: Älven steg snabbt och vart färgad .Till skillnad från Norge laxen, gillar inte Dee laxen sådana förhållanden och huggvägrade. Dag 3: Älven hade sjunkit och klarnat ordentligt när jag tar min första Dee springer. En liten fisk på ca 3 kg som tog en 7 cm lång fluga på 1/2 koppartub, fiskad på sink tip lina. Dag 4: Jag fick en 4 kilos fisk på mini pluppis Dag 5: ;D Jag fick en lusad springer på drygt 5 kg som bjöd på hård fight ;D ;D Dag 6: Även sista dagen fångar jag en en firre, på ca 4 kg Totalt så fångade vi 5 fiskar på våran sträcka . Dom som hadde motfisket till oss fick inget.. På sträckan ovanför oss togs det 8 laxar på 3 spön. Varav vår vän Marlodge tog 4 av dom , med en fin springer på 6.5kg som topp.. Trots dålig stigning av lax. Har vi en kanon vecka ,med fint boende på lodge. Och fest på kvällarna :o :o :oOZZY :o :o Rapport
Publicerat April 28, 200323 yr comment_36886 Rogge var glad och nöjd förstår jag ;D ;D :) "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Rapport
Publicerat April 28, 200323 yr comment_36895 Ozzy, Många grattis till strong premiär på Dee! Gammal är inte alltid äldst -inga namn nämnda............ 8) Det var dessutom livat med hårdrockande grannar istället för de tillknäppta sällskap som brukar omge oss. Tung huvudvärk, dock... Tror du bommade den "super-speyande" japanens fisk - med den fick vi nio. Marlodge Hellre en fluga i vattnet än en kossa på isen.....! Rapport
Publicerat April 28, 200323 yr comment_36897 Av telefonsamtelen att dömma måste ni haft en ganska kraftig huvudvärk på mornarna ;D ;D 8) "The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..." "Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..." Rapport
Publicerat April 28, 200323 yr comment_36904 Grattis till blänkarna då, Ozzy och Marlodge minipluppis ;D Rapport
Publicerat April 29, 200323 yr comment_36967 Ja grattis då Ozzy ! Kul att höra att du hade lite säl... I Em, seapool, fanns det gott om Id men som tur var steg de inte högre än så... ;D 8) 8) 8) J Rapport
Publicerat April 29, 200323 yr comment_37058 Det är bara att lyfta på fiskesmecken, och grattulera ;D Fanns det nå´n malt där..........? www.flyzone.se, snart kommer v2.0 .... om man får tid och lust nångång Rapport
Publicerat April 29, 200323 yr comment_37079 Det är bara att lyfta på fiskesmecken, och grattulera ;DFanns det nå´n malt där..........? :o ??? : Flugfisket lockar och pockar Rapport
Publicerat April 29, 200323 yr comment_37080 Det är bara att lyfta på fiskesmecken, och grattulera ;DFanns det nå´n malt där..........? Hehe..!! finns det ris i Kina..!! ;D Rapport
Publicerat May 4, 200323 yr Författare comment_38468 Jag längtar till baks :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( Rapport
Publicerat May 4, 200323 yr comment_38508 Det är bara att lyfta på fiskesmecken, och grattulera ;DFanns det nå´n malt där..........? Fanns är nog rätt tempus.... ;D ;D Härlig tripp, Ozzy! "Inte en droppe till!!" Rapport