Hoppa till innehåll

Tabletter för rengöring?


Recommended Posts

För en massa år sedan så fanns det en tablett som man använde istället för tvål, den såldes i en svart pappförpackning med gul text på och typ en grip eller liknande på framsidan (tror jag). Den var kanon, det var nog någon form av sand eller liknande i, för den tog bort allt, fisklukt, motorolja, verkligen allt! Jag har för mig att den var miljövänlig. Jag har för mig att den hette något på E, men jag minns inte. Finns den kvar att köpa? Någon som har koll på vad den hette?

Tips mottages!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet vilka tabletter du menar. Svart ask med gul text med tabletter stora som treo fulla med någon typ av spån. Super bra till att tvätta rent oljiga händer m.m. Kommer inte på namnet men finns troligen inte på marknaden längre, enligt en kompis som varit med i kem. branschen (som säljare av regörning till verkstäder). De lär ha ersatts av en pasta i burk som inte är alls så bra enl. mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade också dessa tabletter, låg med folie om, men kommer heller inte ihåg namnet, tror att dom var med som tips i någon av fisketidningarna då jag köpte dom, måsta ha varit i mitten på 90-talet.

Edit.

Var namnet nått med "Herma" eller liknande

Redigerad med Knota
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...