Hoppa till innehåll

Trollemölla, RB 13.4kg


koljonen

Recommended Posts

http://www.trollemolla.com/detail.asp?iType=32&iPic=3884

http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=120

Ny rekordbåge i Trollemölla, 13,4 kilo!

Trollemölla behöver nog ingen närmare presentation för den inbitne regnbågsfiskaren. Dammarna i området har släppt ifrån sig massor med stora regnbågar genom åren och nu var det dags igen.

Roland, gammal rutinerad sportfiskeprofil med känningar inom butiksvärlden, fångade en gigantisk båge på hela 13,4 kilo den 10:e November. Fisken är en stor och stygg hanne på 93 cm, dvs ganska rejält midjemått med tanke på vikten. Stort grattis och Well done Roland...

Fakta: Datum: 10/11-2010 Fångsttid: 09:00 Plats: Nedre dammen vid bäcken Fluga: Orange mask Vikt: 13,4 Längd: 93cm Kön: hane

fisken_133_2.jpg

fisken_1341_1.jpg

Redigerad med Koljonen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är det en maffig fisk, och det vore säkert skitkul att få en sån där bjässe på kroken...

MEN... jag tror att det är just såna här fiskar, och den uppmärksamhet som de får som driver många av våra PT-vatten till att sätta i större och större fisk, tyvärr sällan fisk som verkar speciellt välmående, utan mer eller mindre panikodlade just för att få en hög vikt... Är det verkligen så vi vill ha det... :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är det en maffig fisk, och det vore säkert skitkul att få en sån där bjässe på kroken...

MEN... jag tror att det är just såna här fiskar, och den uppmärksamhet som de får som driver många av våra PT-vatten till att sätta i större och större fisk, tyvärr sällan fisk som verkar speciellt välmående, utan mer eller mindre panikodlade just för att få en hög vikt... Är det verkligen så vi vill ha det... :unsure:

Nix.

Trodde det där var borta när man tog bort bågerekordet. Men det kanske är tillbaka?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo visst, den har fina fenor och ser skapligt oskadd ut. Men det är fortfarande lite Belgian Blue över det tycker jag. Att dra såna här inplanterade framavlade grisar i ett pyttelitet vatten är inte ett fiske som tilltalar mig.

Det håller jag med om. De få gångerna jag fiskar båge försöker jag fiska små men fina bågar. Kanske därför mitt båge PB är typ 3kg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att överhuvudtaget ta till mig PB på Regnbåge.

Det handlar ju enbart om tur!

Njae, inte enbart tur. Man måste ju åka till en damm där de släpper i så stora också.

Åk till Trollemölla och släng i en fluga. Sedan får man se vad som händer. Jag skulle vilja påstå att precis vem som helst kan göra om den bedriften.

...eller åk till en gyttjepöl i Danmark och putsa det svenska "rekordet".....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sanslös fisk, inget snack om den saken!

Hatten av.

Däremot finns det ingen naturlig relation mellan fisken och vattnet, det blir som att cykla i vardagsrummet ungefär. Det finns inget som säger "det kunde varit på riktigt" vid ett sådant vatten, det blir bara kulisser.

Jag kan acceptera regnbågsfiske som substitut för fiske på vild öring, men det här har ingen motsvarighet IRL, om man säger på det viset.

PB på regnbåge 6,8, en ytterst surrealistisk upplevelse, minst sagt... ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att överhuvudtaget ta till mig PB på Regnbåge.

Det handlar ju enbart om tur!

Njae, inte enbart tur. Man måste ju åka till en damm där de släpper i så stora också.

Åk till Trollemölla och släng i en fluga. Sedan får man se vad som händer. Jag skulle vilja påstå att precis vem som helst kan göra om den bedriften.

...eller åk till en gyttjepöl i Danmark och putsa det svenska "rekordet".....

Japp..jag får lov att hålla med där..fick själv en 6+are i Enesjön på Höken förra året på en liten nymf, och inte fan var det skicklighet.. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att överhuvudtaget ta till mig PB på Regnbåge.

Det handlar ju enbart om tur!

Njae, inte enbart tur. Man måste ju åka till en damm där de släpper i så stora också.

Åk till Trollemölla och släng i en fluga. Sedan får man se vad som händer. Jag skulle vilja påstå att precis vem som helst kan göra om den bedriften.

...eller åk till en gyttjepöl i Danmark och putsa det svenska "rekordet".....

det blir väll inte svenska rekord om man tar en fisk i Danmark?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...