Jump to content

En tvåbarnspappas dagbok

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Fisket har varit lite uppåner på sista tiden. Två havöringsbomturer på raken. Får skylla på utebliven ström och högt vatten. Har dock fått näbbgädda,skädda och torsk på dessa turer så helbommat har jag inte gjort.

Det går trögt med gäddförsöket. Havsfisket är helt enkelt för kul!

Imorrn ska jag försöka mig på storöring. Får se hur det går.

Gick inget vidare på storöringsturen men riktigt vacker va platsen jag valt. Och det fanns fisk där så det blir nog fler turer dit. Nästa gång ska jag förbereda mig lite bättre. Mindre packning och lämna vadarna hemma. Det blev en minst sagt svettig (på flera sätt) promenad/klättring från å till bilen. ^_^ Ska också fylla på asken med lite småfiskimitationer.

• 1 year later...

En liten uppdatering på barnen: Edvin är nu sju år och har ett litet intresse för fiske iallafall, han gillar å meta mört så länge det nappar, å han gillar att släppa tillbaks fisk som jag fångar.

Elmer är två och gillar att leka med spinnrullen.

Hopp finns. ;)

• 8 years later...

Update! Nästan 9 år senare. ?

Fiskar fortfarande och fortfarande tvåbarnspappa och fortfarande gift! Fantastiskt!

Det blev mycket gädda förra säsongen , med flugspöt men mest med haspelspöt. Ythugg bland näckrosor är beroendeframkallande, helt klart. 
Säsong å säsong förresten... sista passet förra året var i början av december, första passet i år ,6 januari. Sen blev det premiär för ismete efter gädda för min del och snart är det havsöringspremiär! Gött änna!

• Like 1

Premiären avklarad! Efter traditionell och fantastiskt trevlig uppesittarkväll med flugbindning, musikaliska höjdarprestationer och god dricka i trevligt sällskap, fortsatte året med lyckat fiske för min del. Två ”vanliga ” öringar kring 35 cm, en toppfisk på 72 cm och faktiskt en matfisk på prick 50cm. En underbar dag på kusten! 

E413294B-33AB-42B4-A158-3D2E75FBF5CB.jpeg

• Like 3
1 hour ago, deGothia said:

Premiären avklarad! Efter traditionell och fantastiskt trevlig uppesittarkväll med flugbindning, musikaliska höjdarprestationer och god dricka i trevligt sällskap, fortsatte året med lyckat fiske för min del. Två ”vanliga ” öringar kring 35 cm, en toppfisk på 72 cm och faktiskt en matfisk på prick 50cm. En underbar dag på kusten! 

E413294B-33AB-42B4-A158-3D2E75FBF5CB.jpeg

Grattis!

mäktigt me firrar över 70?

• Thanks 1