Hoppa till innehåll

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Publicerat

Fisket har varit lite uppåner på sista tiden. Två havöringsbomturer på raken. Får skylla på utebliven ström och högt vatten. Har dock fått näbbgädda,skädda och torsk på dessa turer så helbommat har jag inte gjort.

Det går trögt med gäddförsöket. Havsfisket är helt enkelt för kul!

Imorrn ska jag försöka mig på storöring. Får se hur det går.

Publicerat

Gick inget vidare på storöringsturen men riktigt vacker va platsen jag valt. Och det fanns fisk där så det blir nog fler turer dit. Nästa gång ska jag förbereda mig lite bättre. Mindre packning och lämna vadarna hemma. Det blev en minst sagt svettig (på flera sätt) promenad/klättring från å till bilen. ^_^ Ska också fylla på asken med lite småfiskimitationer.

• 1 year later...
Publicerat

En liten uppdatering på barnen: Edvin är nu sju år och har ett litet intresse för fiske iallafall, han gillar å meta mört så länge det nappar, å han gillar att släppa tillbaks fisk som jag fångar.

Elmer är två och gillar att leka med spinnrullen.

Hopp finns. ;)

• 8 years later...
Publicerat

Update! Nästan 9 år senare. ?

Fiskar fortfarande och fortfarande tvåbarnspappa och fortfarande gift! Fantastiskt!

Det blev mycket gädda förra säsongen , med flugspöt men mest med haspelspöt. Ythugg bland näckrosor är beroendeframkallande, helt klart. 
Säsong å säsong förresten... sista passet förra året var i början av december, första passet i år ,6 januari. Sen blev det premiär för ismete efter gädda för min del och snart är det havsöringspremiär! Gött änna!

• Like 1
Publicerat

Premiären avklarad! Efter traditionell och fantastiskt trevlig uppesittarkväll med flugbindning, musikaliska höjdarprestationer och god dricka i trevligt sällskap, fortsatte året med lyckat fiske för min del. Två ”vanliga ” öringar kring 35 cm, en toppfisk på 72 cm och faktiskt en matfisk på prick 50cm. En underbar dag på kusten! 

E413294B-33AB-42B4-A158-3D2E75FBF5CB.jpeg

• Like 4
Publicerat
1 hour ago, deGothia said:

Premiären avklarad! Efter traditionell och fantastiskt trevlig uppesittarkväll med flugbindning, musikaliska höjdarprestationer och god dricka i trevligt sällskap, fortsatte året med lyckat fiske för min del. Två ”vanliga ” öringar kring 35 cm, en toppfisk på 72 cm och faktiskt en matfisk på prick 50cm. En underbar dag på kusten! 

E413294B-33AB-42B4-A158-3D2E75FBF5CB.jpeg

Grattis!

mäktigt me firrar över 70?

• Thanks 1
  • 4 months later...
Publicerat

72... snyggt🤩 

Grabben, Didrik, leder i år med en på 71,5 och jag har en på 63,5 på topp, tror vi tog båda i andra halvan april. Men det är ju nästan en och en halv månad kvar så med lite flyt kanske jag kan slipa till min toppfisk lite till innan säsongen är över🤷‍♂️😅

• Like 1
  • 3 weeks later...
Publicerat
On 8/17/2021 at 6:17 AM, Bs5am said:

Kul att du återupptog dagboken efter 9 år, kul att läsa! Är du fortfarande igång och drar sommaröring? :)

Ja men absolut! Men det har inte blivit lika många pass iår som jag önskat. Många andra fiskarter som rycker i mina linor nuförtiden. 😄

• 2 months later...
Publicerat

Gu va kul 😀 Det här tror jag att jag ska prova på med. Har hört att det är bra vid ex Tjörnbron men funderar på om det inte kan funka vid Lyrfärjan med? Har förstått att man behöver sillhackel så ska ta mig en tur till Björns fiske och jakt i Stenungsund och se om jag får tag på ett tackel :)

• Like 1
  • 3 months later...
Publicerat

Riktigt skralt med fiske iår än så länge, ett laxförsök i Vättern som var riktigt kul trots utebliven fiskelycka. Tror ja hade ett hugg. Men imorrn ska jag testa lite nya gäddflugor i den lokala ån är tanken. 

• 3 years later...
Publicerat

Kontinuitet är inget jag sysslar med, även om jag efterfrågar det från mina chefer på jobbet…

Riiiiktigt seg havsöringssäsong! En över måttet, på premiären, efter det enstaka småfiskar. Är det bara jag eller har fisket blivit sämre?

men, har börjat fiske från SUP, riktigt trevligt! Är det någon här som också gör det i gbg -trakten så hade det vart kul med sällskap!

Publicerat

För mig som fiskar nordre älvs mynning och norrut till Kode typ har det varit segt också. En tur på midsommaraftons morgon resulterade dock i en fin fisk lite under 50. Fullt med tobis i svalget på den. 

IMG_0857.jpeg

• Like 1