Hoppa till innehåll

Puerto Varas - norra Patagonien


joel

Recommended Posts

Hej

Ska till Sydamerika över jul och nyår med familjen, närmare bestämt Puerto Varas.

Skulle gärna komma i kontakt med någon som varit i området och som kan komma med tips på guider/sträckor som kan vara intressanta att fiska.

Ska ju dit med familjen då vi har vänner som bor där, och tänker mig att det kanske kan bli en 2-3 dagars fiske max. Är mest intresserad av öringfiske med torrfluga, men även andra tips mottages tacksamt.

Mvh Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hallå, denna flod ligger i anknytning till puerto varas http://en.wikipedia.org/wiki/Petrohu%C3%A9_River , puerto varas har ett stort utbud på fiskeguider, i alla prisklasser. fiskekort kan köpas i den lokala turistbyrån.

det finns mängder av fiskevatten i området. du kommer att behöva mer än 2 dagar....

vid foten av vulkanen osorno har du "lagos de todos los santos", småbåtar finns att hyra med guider. mot puerto mont finns det mägder med bifloder som mynnar ut i fjordarna. öring utlovas. fråga den lokala fiskarna.

själv är jag chilenare, men fiskat mest i Cohyaque, balmaceda. den riktiga patagonia!!!

länkar av intresse:

http://www.tourismchile.com/panoramas.php?id_nodo=354?id_nodo=354&show=articulos&id_articulo=1187

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har fiskat mycket i området. Men det är några år sedan nu. I början av 90-talet var Lago yanqihue mycket bra. Massor av coho. Mynningarna vid floderna Rio pescado, verde och blanco levererade också bra. Både coho och regnbågar uppåt 7-8 kilo. Tror detta fiske mer eller mindre kollapsat nu. Du har inte långt till Rio Petrohue. Men där lär man behöva båt. Rio Puelo med Lago Tagua Tagua var också mycket bra. Det finns en liten lagun i skogen mellan Ralun och Lago todos los santos som heter Cayituhue. Väldigt mycket brunöring där.

Kommer jag på något mer så hör jag av mig.

/Halimink

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...