Hoppa till innehåll

Vill du följa med och fiska? Stockholm


Engstroem

Recommended Posts

När jag är ute efter dagspotten snabbt är det bara dom orangea Boobies från flugor.se som gäller. Kör min #6:a med en forty plus sinktip (Sink 7) och en 1,5m tafs. Med den temperatur som gäller nu och som vinden låg idag så är det "klubbviken" som gäller. Tog alla 3 på mindre än två timmar utan att flytta båten :)

 

Och jag måste säga, fan vad nice BVK spöt är....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska till flugfiskecenter på förmiddagen imorgon men efter det så tänkte jag testa min lycka i gömmaren igen :) Någon annan som ska dit?

 

Jag har planerat in en heldag i Gysinge i morgon, men just nu ligger flödet liite högt. Blir det inte lägre så kommer jag ta en sväng ut till Gömmaren :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade gärna hängt med till Acksjöarna... men, men det är kört för min del på lördagen.

 

Vädigt gärna en annan gång!  :)

 

Har varit en gång vid Acksjöarna, var trevligt, även om det var helt dött.

 

Engstroem, ev var du där samtidigt med ett gäng. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade gärna hängt med till Acksjöarna... men, men det är kört för min del på lördagen.

Vädigt gärna en annan gång! :)

Har varit en gång vid Acksjöarna, var trevligt, även om det var helt dött.

Engstroem, ev var du där samtidigt med ett gäng.

En annan gång.

Jo, vi var ett gäng och det var helt dött den dagen.

Var säkert vi som snackade lite med varandra, var det du som varit på nå ställe där de tagit typ 48 firrar innan dig?

Redigerad med Engstroem
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

Provar att starta en tråd för folk som söker fiskekompisar runt vår huvudstad.

 

 

Hej,

Provar att starta en tråd för folk som söker fiskekompisar runt vår huvudstad.

Kul grej....För några år sedan var vi några Edgare som hade lite olika sammankomster runt Sthlm, tråkigt att det dog ut......Kanske en nytändning nu ?    :P  :P .....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nyfrälst flugfiskare i fel ort känns det som. Vart är dom "bästa" platserna runt sthlm om man vill få ädelfisk? Tänker då inte på havet. En av anledningarna till varför jag blivit sugen på just flyga är naturupplevelsen och det rena i fiskeformen, så att stå axel mot axel runt en damm går bort. Några förslag. Har inga vadare så bör gå att stå på land och svinga knutar på tafsen och tailing loops ;) Bor i Farsta Strand.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nyfrälst flugfiskare i fel ort känns det som. Vart är dom "bästa" platserna runt sthlm om man vill få ädelfisk? Tänker då inte på havet. En av anledningarna till varför jag blivit sugen på just flyga är naturupplevelsen och det rena i fiskeformen, så att stå axel mot axel runt en damm går bort. Några förslag. Har inga vadare så bör gå att stå på land och svinga knutar på tafsen och tailing loops ;) Bor i Farsta Strand.

 

Finns massor runt sthlm.. nedre rudan aka "lilla fiskelyckan" i huddinge, 3kanten nära hammarby håller ju också regnbåge.. ackersjöarna (södertälje) gömmaren i huddinge.. osv osv =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara fått en känsla av att det är ganska trångt runt dom sjöarna på helgerna? Och att komma bort från människor är en stor del av varför jag gillar fisket, eller rättare sagt att komma bort från människor man inte känner. 

 

På tal om nått helt annat. Läste reglerna tillhörande Nedre Rudan och där nämner dom "ett spö", dom måste väll mena ett spö i vattnet? dvs vid mete?  :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara fått en känsla av att det är ganska trångt runt dom sjöarna på helgerna? Och att komma bort från människor är en stor del av varför jag gillar fisket, eller rättare sagt att komma bort från människor man inte känner. 

 

På tal om nått helt annat. Läste reglerna tillhörande Nedre Rudan och där nämner dom "ett spö", dom måste väll mena ett spö i vattnet? dvs vid mete?  :unsure:

 

I princip alla P&T sjöar är det mycket folk på helgerna, populärt fiske. Vill du vara ensam kan havet vara rätt plats. Alternativt privata sjöar.

Redigerad med karki
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...