Hoppa till innehåll

Näbbgädda i Gbg-området.


salmo prutta

Recommended Posts

Var det dig jag mötte på parkeringen? Jag fick då inget på Särö! :)

 

Om det var ni som kom i en liten röd bil, så stämmer det! Du som hoppades på näbbisar till din nya rök?  :-) 

Trist att ni inte fick nåt - men jag kan ju inte direkt påstå att det kryllade av dem, jag fick bara två...  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det var ni som kom i en liten röd bil, så stämmer det! Du som hoppades på näbbisar till din nya rök?  :-) 

Trist att ni inte fick nåt - men jag kan ju inte direkt påstå att det kryllade av dem, jag fick bara två...  

 

Yes det var det. Röda faran även kallad :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De är bara ett fåtal inne känns de som. Näbbgäddefiske ska de hugga hela tiden enligt mig! Men i år har dom antingen ätit avslappnande piller eller är sena :P

Jag har fiskat mkt näbbgädda och det är lite av en myt att det alltid hugger hela tiden. Kan vara trögt med dem också även om de är inne. Jag tycker fisket brukar vara bäst i slutet av maj.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Stanley - inte är de sena i år, det brukar alltid dröja till nånstans runt 20:e Maj innan det blir några större mängder, iaf här i Göteborgsområdet. 

Horngädda är skitkul, både på fluga och mete. Ser fram emot dessa fantastiska snabbsimmare varje år!   :)  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter otroligt många försök på dom bästa platserna måste jag tyvärr ge er andra ett 99% svar att fiskarna verkar ha simmat ut på djupare vatten. Inte ett efterföljande, inte en rörelse! Ingenting !! Dom kom nog tidigt och försvann tidigare. Ni andra som påstår att ni fått nu senast måste drömma :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...