Hoppa till innehåll

Inloggningsproblem Mac?


thegrappler

Recommended Posts

Hej

Detta händer när datorn man använder uppför sig på ett sätt som indikerar att den är smittad med Malware/Virus.
Samt även om man försöker använda sig av VPN, typ Tor och liknande.

Vänligen gå igenom maskinen och kontrollera att den är ”ren” innan du loggar in igen, förslag på gratisverktyg:
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/online-scanner
http://www.superantispyware.com/

//Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men det har inget att göra med malware/virus då det oftast är server sidan som generar felmeddelandet, oftast får man det när servern har för många anrop. Man kan ha problemet hos klienten också men det är ytterst ovanligt.

Det har inget att göra med vilket OS eller webbläsare man har. För övrigt är länkarna till anti malware och antivirus sidorna för Windows, thegrappler skriver att han har Mac.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men det har inget att göra med malware/virus då det oftast är server sidan som generar felmeddelandet, oftast får man det när servern har för många anrop. Man kan ha problemet hos klienten också men det är ytterst ovanligt.

Det har inget att göra med vilket OS eller webbläsare man har. För övrigt är länkarna till anti malware och antivirus sidorna för Windows, thegrappler skriver att han har Mac.

 

Njae nu är du nog ute och cyklar lite.  ;)

 

Jag VET anledningen till att thegrappler fastnade i vår filter, filtret fungerade precis som det skulle och det har inget med belastning på servern att göra...

Vi har flera lager av skydd/filter på plats för att hindra obehöriga att ta sig in på sidan, de filtrerar även ut vissa "beteenden"  som jag inte tillåter på sidan.

 

Om man LÄSER det första meddelande man får så står det där vad/varför man vart blockad, fortsätter man att försöka gå in på sidan i detta läge (utan att ha korrigerat enligt informationen på skärmen) så blir man blockad helt och jag måste manuellt gå in och fixa.

 

Även MAC har virus och malware, tro inget annat.

För er info så är (många) VPN-nät blockade på Edge.

 

 

//Niclas Lundin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Thegrapplers fru här =)

T sitter på en MacBook Pro med Maverics. Dock är inte detta problemet, utan detta  problem gäller oavsett vilken Device i vårt hus han surfar från (PC, MAC, MOBIL, IPAD). Alltså tolkar jag det som att vår IP är blockad hos er. Vad krävs från oss för att ni ska häva den blocken?

Om vi scannat alla våra devices utan att hitta något, (MAC, PC, MOBIL, IPAD) Hur går vi då vidare för att häva blockeringen? Jag antar att du kan göra detta manuellt? Är dock blockeringen något som sker automatiskt måste vi ju hitta Triggern om du inte kan vitlista vår IP.

 

Så om det nu syns varför T blivit blockad kan du då specificera vad blockningen triggats av så ska jag se om jag kan hjälpa honom att kirra det. Är blocken per Device, IP eller både och? 

 

Länkarna som du hänvisar till, är inte kompatibla med MAC, varken:
- Superantispyware 
- Fsecures Online Scanner 

så de länkarna var han inte hjälpt av i detta fallet, Och vi är inte intresserade av att köpa Fsecures Antivirusprogram som fanns för MAC.

AVG antivirus (mfl) finns dock Gratis även för MAC om någon läser denna tråd som har MAC och vill köra en scanning och råkat ut för samma sak.

 

Det som funkar för T är att köra Tapatalk via mobilen.

 

MVH

IT Frun

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...