Jump to content
Sign in to follow this  
snigelsnabel

Mina tankar om simms drycreek backpack

Recommended Posts

Hej! 

Nu har jag fått min simms drycreek backpack och har hunnit packa den full med allt man kan tänkas behöva under en fisketur. Och det känns sjukt bra. Jämfört med min loop dry backpack så är simms ryggsäcken mycket mjukare och känns inte då stel och är därigenom lättare att packa som man vill. 

Bilder på ryggsäck packad med: fullt ombyte (skjorta, byxor, sockar, kalsonger), En 600 meters spole big game, två extra klumpar, jetboil, två burkar mat, en rulle med 40 liters plastpåsar, tjocktröja, helly hansen fleecetröja, regnjacka. Ihoprullad några extra varv då den inte är fullpackad. 15' respektive 12'6" spö på vardera sida. 

on1vd2S.jpg

PgdxiMX.jpg

jq8KByj.jpg

I den främre fickan har jag fått plats med en rulle toapapper, två laxrullar (quadra 10-14?, f3w 7-10) två "stora" flugaskar, peang, tafsar, två tip wallets, spork och en kniv. Finns plats för mer som syns på bilden men då kan det bli svårt att komma åt saker utan att annat ramlar ur då. På utsidan finns en bra plats för termos som syns på bild två. 

gtbYMDE.jpg

CEVDYta.jpg

Kommer att komma vidare utlåtanden efter användning men ville dela med mig då det känns som en nästan perfekt ryggsäck för mig och jag inte uppfattat hur stor främre fickan är från någon annan produktinformation jag sökt. 

Edit:

Svarar gärna på ev frågor. Och väskan kändes orimligt dyr när jag kollade på nätet men när jag fått klämma och känna förstår jag varför den är dyrare. Men vet inte om den är prisvärd ännu. Det kommer helt att bero på hur många år den håller. 

Edited by snigelsnabel
  • Like 1
  • Thanks 1

Verkar vara en juste rygga med många funktioner! Vad använder du en rulle 40Lpåsar till??? Får du så jävulskt med fisk?????

Mvh

Leif

28 minutes ago, Barkarby said:

Verkar vara en juste rygga med många funktioner! Vad använder du en rulle 40Lpåsar till??? Får du så jävulskt med fisk?????

Mvh

Leif

Sparar två laxar per år. En till farmor och en till mormor. Annars funkar dom sjukt bra som skräppåsar till allt skräp som folk lämnar efter sig...