Hoppa till innehåll

Splitcane-träff?


linespeed

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Guest FiskerTom
Man är ju inte tvungen att använda Cane-spö där. Det räcker  att man tycker det är kul med "bambupinnar"

för att delta..... :D    Vidga vyerna...typ... :o :o :D

Har aldri vært no særlig for tvang. Men det kommer til å bli mye stenger der så det er helt sikkert muligheter for å låne. Jeg tar ihvertfall med fler enn jeg kan bruke på en gang.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det har han sikkert ikke, men det kan nesten virke som du har glemt det ;D ;)

Min kommentar var bara en öppning till dom som inte har ett cane-spö, men som gärna vill prova, eller bara ha en trevlig meeting.... ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min kommentar var bara en öppning till dom som inte har ett cane-spö, men som gärna vill prova, eller bara ha en trevlig meeting.... ;D ;D

Hear,hear,

som bambuns sanna evangelister skall vi sprida bambuns ord och förträfflighet! :D

Nej, någon exklusiv liten klubb som utesluter lakritspinne användare vill inte jag tillhöra! Alla välkomna! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FiskerTom
Hear,hear,

som bambuns sanna evangelister skall vi sprida bambuns ord och förträfflighet! :D

Nej, någon exklusiv liten klubb som utesluter lakritspinne användare vill inte jag tillhöra! Alla välkomna! :)

Nja. Jeg synes at et krav bør være at man er nyskjerrig eller interessert av bambus. Har man ingen stang så kan det lånes av opptil flere. Jeg kan ikke helt se behovet av et generelt fluefisketreff. Det finnes det mange av fra før.

Skal vi få i gang noe så er vi avhengig  av å holde fokuset retta på bambus.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja. Jeg synes at et krav bør være at man er nyskjerrig eller interessert av bambus. Har man ingen stang så kan det lånes av opptil flere. Jeg kan ikke helt se behovet av et generelt fluefisketreff. Det finnes det mange av fra før.

Skal vi få i gang noe så er vi avhengig av å holde fokuset retta på bambus.

Självklart!

Menar bara, precis som Oops, att har man ingen "blompinne" så är man givetvis välkommen ändå - grundförutsättningen är ju bara att man är nyfiken på bambu. :)

Det får liksom inte bli enbart en klubb för inbördesbeundran.

Tror att vi säger samma sak, lite olika ordval bara, eller hur Fiskertom :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FiskerTom
Självklart!

Menar bara, precis som Oops, att har man ingen "blompinne" så är man givetvis välkommen ändå - grundförutsättningen är ju bara att man är nyfiken på bambu. :)

Det får liksom inte bli enbart en klubb för inbördesbeundran.

Tror att vi säger samma sak, lite olika ordval bara, eller hur Fiskertom :D

Jo, du har helt rett Ahlbin. Bare jeg som missforsto. Sorry til allle! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det får liksom inte bli enbart en klubb för inbördesbeundran.

Nej, det fins det tillräckligt av här på Edge ändå, så det behöver inte vi hålla på och fjolla oss med............ 8)

Alla som är inresserade av cane är väl välkomna, va? Även om man inte äger nå´t spö. Men det vi kommer att fiska med blir enbart cane, hoppas jag, eftersom det är menat som en splitcaneträff.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon i närheten ta reda på när man kan boka kort, sedan boka så många som anmält sig här så snart det går.

De som anmäler sig senare får då riskera att bli utan - obeslutsamhetens pris.

Det går enligt uppgift inte att boka korten långt i förväg....Endast dagen före, enligt Säveåns hemsida....Således borde rätt taktik vara att någon är där på Fredag kväll och köper det antal kort som vi behöver Jag tror det var maximerat till 12 st på A-sträckan och 8 på B. Blir vi fler än 20 gubbar får man väl dela på något spö. Vi måste ju även tänka på boendet......Bokningen alltså...

Ska vi försöka oss på ett datum som är deadline för anmälning?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok....Jag har bokat 18 bäddar 9-11 juni vill man bara vara där natten till söndag så går det oxå bra. (finns inte fler lediga den helgen) på http://naas.vastsverige.com/templates/port...__2174.aspx  ,

Fördelat på hela vänhem 10 bäddar för 230:- /natt och gubbe, björkenäs 4 bäddar, 265:- / natt och gubbe, slottsflygeln 4 bäddar, 275:- / natt och gubbe, alltså 18 man, bokningen måste bekräftas av mig senast 15/2, lika många som får fiska per dag. Frukost och middag serveras på ett världshus på området.

Bokningen måste bekräftas av mig, till Nääs, senast 15/2,

Matsoberg och jag åker ned på fredagen och köper alla fiskekort för lördag och söndag. Det är max ett dygns förköp så ev får man hänga på låset på fredag morgon redan.

Finns det någon annan som bor nära och kan vara där tidigt fredag morgon så hör av er.

Jag gör en tråd här som heter Anmälan, där sätter jag ut namnen på dom som anmäler sig på ett IM till mig.... ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FiskerTom

Bra jobba, oops!

Hvis vi leier et helt hus så er det jo fullt kjøkken. Da kan vi jo lage frokost, middag og kvelds selv. Skal vi fram og tilbake mellom hus, elv og restaurant hele tida blir det et jævla mas og ikke minst dyrt....

Jeg kan gjerne lage mat, men ikke aleine til 18 mann....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra jobba, oops!

Hvis vi leier et helt hus så er det jo fullt kjøkken. Da kan vi jo lage frokost, middag og kvelds selv. Skal vi fram og tilbake mellom hus, elv og restaurant hele tida blir det et jævla mas og ikke minst dyrt....

Jeg kan gjerne lage mat, men ikke aleine til 18 mann....

Dessvärre tror jag inte det finns sådana möjligheter där, ska kolla det, men vi ska ju bara vara där i två dagar. Jag har inte informerat mig om priserna på värdshuset men kan inte tänka mig att det är så farligt, det är ju oftast spriten som får notan att skena iväg men den delen kan man ju sköta på rummet.... ;D ;D

P.S. Grillunch ordnar vi väl vid å-kanten. :D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FiskerTom
Skitbra Oops, arrangemanget låter utmärkt. ;D

Konstra nu inte Tom, du är ändå inte nykter till kvällen 8)

Nei vel? Skal du kjøpe vin til meg på systembolaget? Takk, så snilt :D

Det her ser virkelig bra ut!

Er det ikke mulig å ta kontakt med ansvarlige for elva og forklare situasjonen slik at vi kan få leid på forhånd?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...