Hoppa till innehåll

Medan giftet verkar…


Guest Högås

Vad   

  1. 1.

    • Du har bundit en Rat Faced MacDougal, och drar av bindtr
      5
    • Sista lagret lack p
      5
    • Du har vandrat n
      15

  • logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Recommended Posts

Efter 15 mils resa och nyss framkommen till vattnet inse att Din fiskejacka som Du fyllt med alla fiskeprylar Du behövde för dagen (inklusive rulle och rullfodral) fortfarande hänger i hallen.... :P

(provade detta i höstas......)

Åh va kul fan jag skulle nog ha blivit helt galen sen hade jag inte fiskat nå mer den säsongen för blire så så e det nog inte menat att man ska fiska hehehe...

Själv hatar jag att dra av bindtråden när man ska linda in sista ´hacklet o avsluta flugan....

/ Danne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh va kul fan jag skulle nog ha blivit helt galen sen hade jag inte fiskat nå mer den säsongen för blire så så e det nog inte menat att man ska fiska hehehe...

Själv hatar jag att dra av bindtråden när man ska linda in sista ´hacklet o avsluta flugan....

/ Danne

Tack och lov så var det goda vänner med på trippen, så jag fick lånat ihop prylar till slut...... :D

Tyvärr regnade det stora deklar av dagen, så jag såg ut som pissvåt raggsocka efter ett tag......

Nu var det "bara" regnbåge som skulle fiskas, så jag tillbringade en hel del av tiden med att "passa elden"..... ;)

Men av klickbara alternativ, så svider nog fasiken 3:an värst..... :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest john (piteå)
Tack och lov så var det goda vänner med på trippen, så jag fick lånat ihop prylar till slut...... :D

Tyvärr regnade det stora deklar av dagen, så jag såg ut som pissvåt raggsocka efter ett tag......

Nu var det "bara" regnbåge som skulle fiskas, så jag tillbringade en hel del av tiden med att "passa elden"..... ;)

Men av klickbara alternativ, så svider nog fasiken 3:an värst..... :-

Ni åkte alltså 15 mil för att fiska "båge"...Tacka vetja Norrbotten... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest john (piteå)
:-[  ;D ;D ;D

Jodå, det finns regnbågsvatten på betydligt närmre håll (har väl ett par km till det närmsta...), men denna gången var det en utflykt/tripp/äventyr framförallt tänkt för klubbens juniorer....

Ok, skojade bara lite...Själv har jag några kilometer till Öring,H-Öring, Harr och Laxvatten...Sweet!!!

Har dock betydligt längre till Regnbågsvatten...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, skojade bara lite...Själv har jag några kilometer till Öring,H-Öring, Harr och Laxvatten...Sweet!!!

Har dock betydligt längre till Regnbågsvatten...

;D ;D :-* :-*

Ingen fara.......!!  :D

Men Du kan tro att jag kände mig snopen när jag började klä om, och insåg att jackan hängde kvar hemma........och det gjorde ju inte saken bättre heller, att asken var full av nya, skojiga mönster som skulle provas och visa sig vara riktiga "dräpare" på båge.........

Kan nämna att dom fortfarande är otestade... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest john (piteå)
;D ;D :-* :-*

Ingen fara.......!!  :D

Men Du kan tro att jag kände mig snopen när jag började klä om, och insåg att jackan hängde kvar hemma........och det gjorde ju inte saken bättre heller, att asken var full av nya, skojiga mönster som skulle provas och visa sig vara riktiga "dräpare" på båge.........

Kan nämna att dom fortfarande är otestade... ;)

Kan förstå det...

Jag och farsan skulle, för många år den, ut på årets första fisketur. Jag var ganska ny på flugfiske så farsan var extra nogrann med att inte "sabba" mitt intresse, vi körde ca: 20 mil till ett fint ställe. Vi hade med oss god mat, moskoselskåta och fiskesug. När vi kom fram var stället stendött, inte ett liv men vi hade ju iaf god mat och tak över huvudet. Helvetet började när vi gjorde mat, han spillde ut allt i elden, vi hade glömt myggmedel (och tror mig det fanns mygg som satan!), vi hade inget toapapper, vi hade med oss fel flugaskar, ena luftmadrassen var paj och som sagt inte en fisk inom synhåll. Klockan 01.30 packade vi och for hem...Hade jag varit äldre hade vi nog stannat men farsan ville som sagt inte skrämma bort mig från fisket...

Det var en skit tur...  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite "OT" men varför gör man så mycket dumt på fisketripperna??

Är det för att man är så tokfokuserad på själva fisket att man inte kan tänka som vanligt, eller är det nån slags magisk kraft som prövar oss fiskare?? :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite "OT" men varför gör man så mycket dumt på fisketripperna??

Är det för att man är så tokfokuserad på själva fisket att man inte kan tänka som vanligt, eller är det nån slags magisk kraft som prövar oss fiskare?? :-

Jag hoppas att det är en magisk kraft (så man har någon/något annat att skylla på) men tror nog att det ändå är det förstnämnda...... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nr :3 av dom som fanns med

Annars så står att köra fotten i gräsklipparen så man inte kan fiska på hela sommaren och när man väl tvingat ner foten i vadarna och promenerat ett par km med mkt ömmande fot så upptäcker man att man tagit med fel top till spöet  :-[ hade med ul spötoppen till #6 vad gör man då?? jo man knyter ihop fanskapet med lite gröve tafs som fanns att tillgå i väskan...

Det gick inte alls eller nu ljuger jag man fick ju ut lite lina men det vart inte mkt fiske däremot så gjorde det inte så jäkla mkt nu när man tänker tillbaka på det bara saken att äntligen sitta där vid vattnet gjorde att man uthärdade promenaden tillbaka och smärtan som foten ställde till med näst följande dagar...

Ps. I sommar klipper jag gräsmattan med handjagare och stålhätte skor  ;) Ds.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...