Hoppa till innehåll

Ryachofile Czeck nymf


Guest PA

Recommended Posts

Hej på er igen.

Denna flugan har lockat upp stor fisk när

inget annat funkat i Hårkan. Ibland så

driftar Ryachopilen i stora sjok nere för älven

då fiskar jag denna flugan dead drift eller med

Leisrings lift.

Mvh P-A

Krok: str 6-10 klinkhammer

Förtygning: Stretch tungstensark 20 varv eller så.

Ryggsköld: En strimla klar Latex handske eller nymph skin

Bakkropp: Klargrön sälull

Ribbing: koppartråd

Framkropp: Grå sällull som man borstar ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















  • Inlägg

    • Säljer ett princip oanvänt zpey zero klass 9-10. Provkastat på gräsmattan 3 ggr. Gillade inte butten. Ingår spö,rulle,backning,spötub och lina men vet ej vad.  Finns i sunne värmland Rikt pris 2000kr kan ev bytas mot nått annat roligt 20240502_154033.heic 20240502_154039.heic
    • Jag fiskade i Yellowstone National Park i början av 2000-talet i slutet av augusti. Det var lite intressant fiske uppblandat med bisonoxar som dök upp vi bäckarna men vi fick några fina strupsnittsöringar.  Då det var ganska varmt väder så fiskade vi mest i Yellowstone River som är ett av de större vattendragen. Jag kan rekommendera följande bok som guide till de olika vatten. Sedan finns det massor av klassiska vatten i Vyoming och Montana utanför nationalparken.    
    • Blev rätt bra att trycka in lite PU-lim däremellan. Sen sandpapprade jag, lade i lite cork filler och sedan sandpapper igen.
    • Anade nog nästan det 😆 det kanske får bli jämtland i år och så får vi försöka planera en senare fiskeresa nästa år, tack för informationen!
    • Wan To Buy: Nám Original 14,6 6-pcs Offers: harlinjm@gmail.com or +358 40 3062 484 Jony Harlin
    • Wan To Buy: Nám Original 14,6 6-pcs Offers: harlinjm@gmail.com or +358 40 3062 484 Jony Harlin
    • Vilket lim borde man använda mellan korkhandtaget och klingan? Och mellan rullfästet och klingan? Jag ska limma på nya delar. 
    • Yrkesskada...svårt att lägga sig på rygg och säga - 'jaha -om du tycker så så är det säkert så' om det som påstås är enkelt falsifierbart... Jag kan kan kanske gå med på att det tar lite tid att få fatt i en del flugbindningsmaterial och att de kanske kostar lite mer än räv. Jag tycker dock det är lite svårare att acceptera att någonting är 'exklusivt' resp. 'exotiskt' bara för att det inte är det billigaste materialet man kan köpa och för att det inte finns att köpa på ICA. Svårarast att kapitulera inför är ju dock såklart påståendet att det enda mönster som behövs är en hårvinge av räv - det funkar lika bra som nånting annat - överallt... jämt... alltid... oavsett..., samt villfarelsen att hårvingar är hårvingar - att en hårvinge beter sig likadant oavsett vilket material den är byggd i... Jag skulle ha lika svårt att säga: 'ja, du har kanske rätt' om någon hävdar att jorden är platt. Det är inte _en åsikt_ jag menar är fel - det är _ett påstående_ vilket jag påpekar är behäftat med vii empirisk problematik...
    • Vilket lim ska man använda mellan klingan och korken? Och mellan klingan och rullfästet?
    • Simms Headwaters Guide Hip Pack säljes.    En något äldre modell men som är välhållen och med felfria dragkedjor. Ganska stor väska som sväljer många askar och småprylar. Plats för dryckesflaska och skaljacka/extratröja undertill. Genomtänkt väska som sitter bra mot kroppen med god bärkomfort trots att den går att lasta rätt tungt.    Pris: 600 kr inkl. frakt.   
  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...