Hoppa till innehåll

Barsebäck


Jive

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 11 months later...
Finns gott om platser kring Barsebäck. Du kan börja vid campingen och jobba dig söderut bland annat. Tror dock inte att fisket dagtid är speciellt hett, satsa på kväll, natt och tidig morgon om det ör HÖ du är ute efter.

Tack för ditt svar. Drar dit imorgon kväll och fiskar in tills man inte ser mer.

Mvh

Totte

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Tänkte ta min oskuld på kustfiske med fluga på fredag och hade tänkt försöka mig på lite havsöring.

Någon som har några bra ställen runt barsebäck som dom hade velat dela med sig av?

Tack på förhand

Totte

Jag buntade ihop denna tråden med en gammal tråd om Barsebäck. Kanske finns det mer matnyttigt för dig nu!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute ett par timmar igår kväll/natt.

Fick ingenting denna gången heller men det är ju skönt att bara komma ifrån tanten :)

Stod några flugfiskare ute på stenpiren en bit bort. Edgare??

Mvh

Totte

Bara att nöta på. Snart knäcker du koden och blir belönad med skönt silver i handen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Tjena!

Ser att denna tråden har blivit lite gammal och förlegen. Men finns det fortfarande edge:are som håller till i Barsebäck?

Själv har jag senaste tiden varit ute och bedrivet lite kvälls/nattfiske, har dock inte lyckats få fisk i håven.

Någon kväll hade jag en del vakande fisk men nu senast var det hel dött. Förstår inte hur HÖ kan missa ett sådant uppdukat bord med käk.

Lös ner i vattnet med pannlampan och det i princip myllrade av räkor. Nu har det väl dock blivit lite väl varmt i vattnet för att ens försöka.

Någon annan som har lyckats bättre??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Rickard

Jag var runt igår och hade två hugg, dock mindre öringar tror jag. Och en massa efterföljare som jag tror var mindre öring eller sill. Sen satte jag mig vid 22.15 tiden och mös lite med snusdosan för att fortsätta nöta efter pausen. Då var det heldött, inga virvlar, inga fiskar i ytan, ingenting. Sen såg jag anledningen mot horisonten, ett sälhuvud. Den tittade på mig mycket skeptiskt men simmade ändå närmare och närmare. Det vara bara att ge upp och åka hem. Kan ju vara en anledning? Mycket säl brukar ju inte betyda något bra fiske i min erfarenhet iallafall?

/H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Ja dem där sälarna är rätt kul att se på men inte att fiska med. Jag får ditt om nån vecka och prova igen. Jag fick för mig att man hade skärmat av viken med nät, man tror ju alltid det värsta. Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut så det hade varit rätt gött att få på en fin sommaröring, så att man kan lägga undan sakerna under fredningstiden med lugn i själen:)

ha de

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjena!

Ja dem där sälarna är rätt kul att se på men inte att fiska med. Jag får ditt om nån vecka och prova igen. Jag fick för mig att man hade skärmat av viken med nät, man tror ju alltid det värsta. Nu börjar ju säsongen gå mot sitt slut så det hade varit rätt gött att få på en fin sommaröring, så att man kan lägga undan sakerna under fredningstiden med lugn i själen:)

ha de

Var i Barsebäck för någon dag sen. Perfekt vind och vatten. Temperaturen är ju inte särskilt rätt men tänkte jag fick ta ett sista ryck innan fredningen.

Såg inga tecken på öring men såklart en säl. Passade på att kolla in näten som låg ute men inte en fisk i dem heller. Nästa säsong då jävlar:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...