-
Switch spö 11-12 fot
Tyvärr så har jag ej testat TRAK, men hört fina ord kring serien. Tycker LOOP överlag gör riktigt fina tvåhands. Sage One spöet är riktigt trevligt också! Jag kör själv ett Cross S1 1207, och kommer såvida spöet inte går sönder aldrig titta på något nytt. Jag har ett Guideline Stoked 11 fot klass 7 till salu, som jag kan gå i god för. Hjälper pappa min att sälja av. Enbart test-fiskat en dag. Han köpte sig ett Hardy-spö istället. Testade Stoked spöet med Scandi versitip short #7 (27grams) samt en RIO skagit short (27 gram) Kastar riktigt fint med båda linorna. Bara att hojta om du är intresserad.
-
- Småkrafs
-
Hatch Finatic 5 plus
Toppskick, i svart. Backing ingår på både rulle samt extra spole. Bytes mot: Hatch 4+ (svart) Ross LTX 4/5 (svart) Ross EVO 4/5 (svart) Skicket likt min rulle ska vara topp! /PM för bilder eller eventuella frågor.
-
Scott GT
Var ute och testade spöet igår. GT - 8.10 #4. Tog även med mig med en G 8.8 #5. Båda laddade med en SA Mastery Trout. Nu kan man inte jämföra en 5.a med en 4.a, men visst fanns det både likheter och skillnader. Tycker båda spöna passar perfekt med true to weight linor, och jag gillar trout-serien. Fick samma goa djupa känsla med GT-serien G 5.an flexar lite djupare, både när man viftar och kastar, inte mycket. G-serien flexade lite djupare i mittdelen kontra GT tyckte jag. Blev helt blown-away när jag började kasta GT-4.an. Kort kasta med lång tafs levererades minst lika fint som G , men framförallt när man ökade lite på längden och farten på linan. Då hände det grejer med GT-serien, supertighta loopar - fick känslan att spöet kastade av sig själv.
-
Snyggaste kombon spö/rulle
Tack :) Ross gör fina rullar, och just LTX 4/5 är det inget fel på. Den är lätt också, och diametern gör att den passar både en 4.a och en 5.a Ska premiärfiska spöet imorgon.
-
Snyggaste kombon spö/rulle
Blev ju ett nytt spö förra veckan. (Scott GT 8.10 #4) här med en Ross LTX 4/5 Får se om det blir denna kombo, eller om jag ska jaga ifatt en annan rulle. 😊
-
Scott GT
Kanske bara jag som gillar lite längre tafs. Brukar ha 1.5 spö-längd som standard. Sen blir det lite längre, runt 2 / 18 fot vid torrt. Tycker personligen det är skönare att fiska lite längre, speciellt i strömmande vid blankt vatten. Enbart några meter fluglina ute, sen arbeta med tafsen. Framförallt sista driften när allt passerar där man står, tycker jag ger lite extra med lång tafs.
- Scott GT
- Scott GT
- Scott GT
-
Scott GT
Jag kunde inte hålla mig :) Har en 8.10 #4 att hämta ut idag. Linan kommer nog inte förens måndag / tisdag dock. Återkommer med utlåtande sen. Jag har en lite äldre Ross rulle (Flycast 2) som blir först ut, den väger dock för mycket. Men gillar look & feel i den. Men det blir nog att titta på någon ny rulle, lite lättare.
-
Hardy zenith 15.1 + Danielsson rulle
Pm skickat.
-
RIO Elite SHS
Ytterligare en upp på denna. Kan även tänka mig flugbindning (Whiting - sadel / whiting coq de leon sadel. /pm
-
SA linor
halloj, SA tactical i klass 6 för ett 4 spö blir nog ingen trevlig match. Har ej testat just den linan. men den kommer nog att skilja sig en hel del mot SBT. SBT är en hel klass tyngre tex 8.5 Trout kommer vara mer delikat för presentationsfiske på kortare distanser. Jag har SBT, kanon i älv med streamers / där det är trångt. Kan rekommendera denna: namproductsN-type Weight Forward Line | fly fishing line | Nám ProductsPurpose - A line made for a large variety of situations. It can handle large flies with ease. No matter if you have space for a nice longer overhead cast or a underhand cast with bushes close behind ySamma typ av tapering som SBT, längre klump. Otroligt fint att kasta både överhand / underhand. Min go to i strömmande vatten
-
Hardy zenith 15.1 + Danielsson rulle
Sista upp på denna. Sänker även priset.
PatrikJ
Members
-
Blev medlem
-
Senast besökta