Publicerat August 30, 201114 yr comment_1468455 Denna eller nästa vecka kommer jag åka till en å med öring. Öringen är liten men dte finns gott om den, Mina frågor är: ska man ha mindre krok storlekar till mindre fisk? vilka flugor är att rekomendera? fiska bör man annars dör man...fiskar gör man likfan dör man... Läs gärna min Flugfiske Blogg. Både flugfiske äventyr och Flugbindning http://joelsfiske.devote.se/ Rapport
Publicerat August 31, 201114 yr comment_1468630 Nej du behöver inte mindre krokstorlek bara för att fisken är mindre. Roligaste minnet av liten fisk på större krok är när en sexcentimeters öring högg på en Stimulator (buskig stor imitation av bäckslända) på åttans streamerkrok. Den var inte krokad utan satt fast med tänderna i den dubbade kroppen... Kör med vanliga flugor i normala storlekar, 8-16. Jag vet inte var ån ligger och vad för typ av vatten det är men jag skulle ta med haröra i storlek 8-12, Cdc&Elk i storlek 14, geting storlek 12 och Klinkhåmer i brunt storlek 14 och i svart storlek 20. Samt naturligtvis en mjukhacklad flymf med tunt dubbad oliv kropp och några stjärtspröt av rapphöna, ribb av guld och glest hackel av rapphöna. En sådan fiskar jag både vått och lätt infettad som torrfluga. min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder) Min artikel om klädsel i kyla -Il pescatore pigro non cattura la trota- Rapport
Publicerat August 31, 201114 yr comment_1468631 Spana upp så det inte är fredat bara. Jag skulle kört med små flugor på strl 18 och mindre. Ett bompass är ingenting! Rapport