Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förslag på switch

Featured Replies

Publicerat

Hej

Har i princip bestämt mig för att ge den gamla trotjänaren, sage 7100-3 rpl+, pension och ersätta det med ett switch spö. Tänker mig att ett nytt spö #7 eller kanske #6 kring 11’ är det jag söker. Användningsområdet blir det samma, dvs havsöringsfiske i strömmande vatten och gäddfiske.

De spön (eller rättare sagt klingor) jag funderar på är CTS affinity X, sage TCX och R.B. Meiser Switch.

Någon som kastat med ovanstående spön?

Om så är fallet, kändes det som ett kort tvåhandsspö eller som ett långt enhandsspö?

/Niclas

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat

ta och titta på ECHO switch 10,10 klass7 skönt spö,bra pris.

Publicerat

Jag har ett CTS Affinity X #6 som sjukt nöjd med. Har dock inte provat andra switch-spön annat ån lite torrviftande. Jag kastar huvudsakligen med tvåhandsfattning med switchspöet. För fiske där man kastar mycket överhandskast och/eller enhandsfattning väljer jag personligen ett 9' eller 9'6" enhands.

Om jag inte tar fel får du gå på Z-Axis om du vill ha ett 11' spö från Sage, TCX switch är väl 11'9".

Redigerad med Dusty Miller

Publicerat
  • Författare
Jag har ett CTS Affinity X #6 som sjukt nöjd med. Har dock inte provat andra switch-spön annat ån lite torrviftande. Jag kastar huvudsakligen med tvåhandsfattning med switchspöet. För fiske där man kastar mycket överhandskast och/eller enhandsfattning väljer jag personligen ett 9' eller 9'6" enhands.

Om jag inte tar fel får du gå på Z-Axis om du vill ha ett 11' spö från Sage, TCX switch är väl 11'9".

Hej

Vad kör du för linor och vikter på cts spöt?

/Niclas

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat
  • Författare

Och det stämmer att tcx är 11'9".

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat

Hej

Vad kör du för linor och vikter på cts spöt?

/Niclas

Jag har mest kört med en 2:a sortering DT klippt till ca 20 g och 10,5 m. Funkar bra att underhandskasta men känns lite för tung för överhandskast.

Publicerat
  • Författare
Kan Rekomendera Loop OptiSwitch

Säkert bra men finns inte som lösa klingor vad jag vet.

----------------------

Niclas Olsson

Publicerat

Har ett TCX 6119 som är helt underbart. I mina ögon är det ett mini spey & även om klingan är lätt nog för enhandsfattning så upplever jag momentet påtagligt med en längd på 11' 9" (går dock utmärkt att under kortare stunder växla till enhands). Kör klumpar på 20-22 gram & 10,5 m.