Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500091 Jag och kompisen åkte till norrbyströmmen i onsdags (och fick börja fiska på torsdagen). Lite billigare vid den här tiden på året, kostade 700 kr per pers och stugan ingick. Det roliga var att vi fick hela sträckan för oss själva. Kändes ganska kungligt att kunna ströva runt fritt utan att stångas med andra. Fisket tycker jag var ganska bra. Jag landade 5 styck och tappade säkert lika många. Kompisen var värre och landade säkert 10 styck. Det som var gångbart var små nymfer (haröra) i utloppen men även vit masken i extremt snabb hemtagning. Tog man hem linan med båda händerna vart fiskarna extra aggressiva. Tänkte skicka med en bild på kompisens regbåge, jag tror det kan vara den finaste bågen jag sett med egna ögon vid ett vatten. 2,8 vägde den. Aldrig sett så mycket rom i fisk förut heller, den var proppfull. Först tyckte vi att det var lite odlingsvarning i och med den stora buken, men det var som sagt rommen. Guide på Grönland under somrarna. Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig. Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500106 Norrby är underbart Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500123 Snygg båge! Fiskafängen Projekt Ätranöring Blogg om fiske och fiskevård Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500131 Skulle varit där en svängt förra fredagen men min förkylning satte stopp för det Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr Författare comment_1500187 Norrby är underbart Jajemän. Fast Peter glömde sätta på pumpen så det fick vi göra själva, hålla på o krångla uppe i kraftverket. Tycker inte sånt ska inträffa när det kostar som det gör. Annars fint som vanligt! Guide på Grönland under somrarna. Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig. Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500195 Jajemän. Fast Peter glömde sätta på pumpen så det fick vi göra själva, hålla på o krångla uppe i kraftverket. Tycker inte sånt ska inträffa när det kostar som det gör. Annars fint som vanligt! Tråkigt. Håller med dig, ska inte hända. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500222 Vacker fisk! Torrfluga. Strömvatten. Öring. Flugbindning. Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500309 Jajemän. Fast Peter glömde sätta på pumpen så det fick vi göra själva, hålla på o krångla uppe i kraftverket. Tycker inte sånt ska inträffa när det kostar som det gör. Annars fint som vanligt! Sätta på pumpen? Behöver man en pump för att fiska? Förklara för en som inte fattar! Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr Författare comment_1500330 Sätta på pumpen? Behöver man en pump för att fiska? Förklara för en som inte fattar! Ja det kanske lät lite diffust. Vid homepool så finns det en vattenpump som leder vatten från kraftverket för att få lite mer fart på vattnet, så fisken ska få mer syre och bli piggare antar jag. Och det blev en jäkla skillnad efter den gick igång, de vakade friskt, och då är vi nästan inne i januari Guide på Grönland under somrarna. Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig. Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500335 Pump är väl fel ord egentligen. Det är damluckor och det drivs av självfall. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 23, 201114 yr comment_1500336 Sätta på pumpen? Behöver man en pump för att fiska? Förklara för en som inte fattar! Det är ett stort Akvarie som behövs syresättas ,Finns att beskåda i dom flesta zoo affärer Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta http://fiskevardgoteborg.se/fiskevard/fangstrapport/rapportera-fangst/ Rapport
Publicerat December 24, 201114 yr comment_1500408 Det är ett stort Akvarie som behövs syresättas ,Finns att beskåda i dom flesta zoo affärer Så kan man säga men det är att förenkla för sig. Norrbyströmmen är ganska unikt. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 24, 201114 yr comment_1500411 Det är ett stort Akvarie som behövs syresättas ,Finns att beskåda i dom flesta zoo affärer :lol: Rapport
Publicerat December 24, 201114 yr comment_1500456 Så kan man säga men det är att förenkla för sig. Norrbyströmmen är ganska unikt. Håller med! Norrbyströmmen är verkligen ett unikt ställe. Kvaliten på bågarna är något utöver det vanliga. Perfekta fenor är nog mer vanligt än ovanligt. Fiske på vakande fisk i december är nog inte heller så vanligt i andra vatten. Rapport
Publicerat December 24, 201114 yr comment_1500457 Grattis till fångsten av den fina Bågen! Tackar! Rapport
Publicerat December 24, 201114 yr comment_1500483 Håller med! Norrbyströmmen är verkligen ett unikt ställe. Kvaliten på bågarna är något utöver det vanliga. Perfekta fenor är nog mer vanligt än ovanligt. Fiske på vakande fisk i december är nog inte heller så vanligt i andra vatten. Precis. Glöm inte en grym lodge och kristallklart vatten. Vänta bara tills all ädellövskog tar sig runt om Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat December 26, 201114 yr comment_1500732 Dit måste man ju åka, bor i boxholm pendlar till ljungsbro varje dag. sen när man får körkort så lär de bli att boka in sig och sticka dit efter skolan. Men sålänge får man nöja sig med Stora jordgölen. Rapport