Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

(Ev. Köpes) Akvarium

Featured Replies

Publicerat

Nu när vi ska få några kvadratmeter till funderar jag på ett akvarium.

Vad har ni för erfarenheter av att köpa begagnat?

Letar främst isåfall efter ett 150-200l.

Är det nån i närheten som har ett ståendes rentav?

Publicerat

Hej. jag sitter på ett 220, finns i Trollhättan om det är intressant...med ställning, aluminum ramar, dubbla pumpar och ramp...

annars är min erfarenhet att du def kan köpa begagnat, oftast mycket bra pris om du letar runt lite, se bara till att grejerna används eller är nyligen använda, ett kar som stått tomt en längre stund kan ha börjat läcka...

:)

Publicerat
  • Författare

Hej. jag sitter på ett 220, finns i Trollhättan om det är intressant...med ställning, aluminum ramar, dubbla pumpar och ramp...

annars är min erfarenhet att du def kan köpa begagnat, oftast mycket bra pris om du letar runt lite, se bara till att grejerna används eller är nyligen använda, ett kar som stått tomt en längre stund kan ha börjat läcka...

:)

Finns ju en rejäl mängd billiga begagnade som ser bra ut. Men att vattenfylla dom innan köp kan nog vara idé då..

Vad skulle du vilja ha för ditt akvarium? Kanske har jag nåt att byta mot?

ett akvarium med välvd framruta är väldigt snyggt, och det ser djupare ut också.

kanske kan vara ngt att spana in?

sen se till att ha en pump som är överdimensionerad, det sitter aldrig fel ;)

fisken blir glad också :)

Har sett de där välvda, men inte sett några IRL. Det blir inga konstiga vinklar/optiska synvillor med dom, annat att de ser lite djupare ut?

Publicerat
  • Författare

har ett på 130 L en meter ifrån mig och det ser trevligt ut.

endast gula och blå ciklider - heja Sverige!! :D

:D

Skaffar jag akvarium så kommer det vara en hel del ciklider i det. Har haft hand om ett akvarium på jobbet (personlig assistent), och cilkider är kul.

Publicerat

Hej Shanti!Köper du beg så tänk på att det ofta finns små repor som man knappt ser, men algerna hittar dom fort som fan.Det är lättare att hålla rent ett nytt.Jag har en liten fråga till dig Shanti, jag hoppas det går bra att ställa den här.Shanti har du 3 Echo spön,isåfall vilka och var har du köpt dom. :)

Publicerat
  • Författare

Hej Shanti!Köper du beg så tänk på att det ofta finns små repor som man knappt ser, men algerna hittar dom fort som fan.Det är lättare att hålla rent ett nytt.Jag har en liten fråga till dig Shanti, jag hoppas det går bra att ställa den här.Shanti har du 3 Echo spön,isåfall vilka och var har du köpt dom. :)

Jo, räknar med lite repor vid beggat, men inte för många naturligtvis..

Två Echo har jag, men det blir säkert ett tredje också.. ;)

Jag har köpt från www.steelheadbum.com och www.balticflyfisher.com

Såg att El-ge hade rea på dom nu. Sticker ut hakan och påstår att prisvärdare spön går inte att hitta.

Publicerat

hej Shanti... runt 1500 hade jag väl hoppats kunna få....beror lite på om du vill ha med alla rötter mm...skickar även med ett mindre (ca20 liters) kar, med lite utrustning till också..:)

är väl inte på jakt efter nått speciellt för tillfället...va jag kan komma på iaf..:)

Tommy

Publicerat
  • Författare

hej Shanti... runt 1500 hade jag väl hoppats kunna få....beror lite på om du vill ha med alla rötter mm...skickar även med ett mindre (ca20 liters) kar, med lite utrustning till också.. :)

är väl inte på jakt efter nått speciellt för tillfället...va jag kan komma på iaf.. :)

Tommy

Tål att tänkas på..

Publicerat

Har ett stående på 225 L+ljusramp+pump som du kan få mot avhämtning.

Du kan åtminstonde be att få känna lite på shantimössan som betalning!

Publicerat
  • Författare

Har ett stående på 225 L+ljusramp+pump som du kan få mot avhämtning.

Grymt Mats-Ola! Och som vi sade, vi ses imorgon, slår en pling under morgondagen.

Återigen tusen tack. :)

Han kan fan nästan få den! :D

Publicerat

Han kan fan nästan få den! :D

Då borde du ju lägga upp den på tradera och köra en budgivning på den också. Skulle säkert dra in lite kosing att finansiera dina fiskinköp. B)

Redigerad med Cristoffer

Publicerat
  • Författare

Då borde du ju lägga upp den på tradera och köra en budgivning på den också. Skulle säkert dra in lite kosing att finansiera dina fiskinköp. B)

Fast den har en liten, men ack så trogen, fanbase. Lite som Roky Erickson.

Skulle nog inte ge så väldans mycket cash. Westrins mössa däremot, är lite mer mainstream, lite mer Rolling Stones, den skulle ge X antal ciklider..

Publicerat

Jag är en av de få som förärats med en mössa av Shanti.

Godhjärtade medmänniskor belönas rikt av Herr Karlsson :)

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat
  • Författare

Jag är en av de få som förärats med en mössa av Shanti.

Godhjärtade medmänniskor belönas rikt av Herr Karlsson :)

Skit ska skit ha.. :D